شما اینجا هستید
انعکاس پیام کاربران » جوابیه نسبت به موضوع افزایش قیمت سرویس مدارس

با سلام و احترام
پیرو انتشار خبری مبنی بر افزایش نرخ سرویس های دانش آموزی و ابراز نگرانی تعدادی از دوستان محترمی که مشمول این موضوع می شوند به خصوص برادر و همکار ارجمند جناب آقای توانگر که تقاضای جوابیه را داشتند موارد زیر را به اطلاع می رسانیم. خواهشمندیم موارد مطرح شده را با دقت مورد مطالعه قرار دهید.
امیدوارم با توضیحات و اقدامات انجام شده در این خصوص شورای اسلامی شهر به وظیفه قانونی و اخلاقی خود عمل نموده باشد و همچنین شفاف سازی لازم صورت گیرد تا شخص و یا اشخاصی اطلاعات نادرست را به شما عزیزان منتقل ننمایند.
۱- موضوع مطرح شده پیشنهاد و یا طرحی از یکی از اعضای شورا یا کمیسیون خاصی نبوده، بلکه لایحه ای است که در کارگروه ماده ۱۸ (که در آموزش و پرورش محترم تشکیل می شود) مصوب شده است و در قالب لایحه، شهرداری محترم به شماره ۲۲۰۷۵- ۲۹/۳/۹۸ به شورای اسلامی جهت بحث و بررسی و اعلام رای ارسال نموده است لذا از حقوق شورا است که ضمن بررسی کارشناسی در کمیسیون مربوطه و در صحن شورا مطرح و در این خصوص هر نه نفر اعضای شورا اعلام رای و نظر نماید لذا رای یک نفر و یا کمیسیون خاصی وجاهت قانونی ندارد. و اگر قرار بر این بوده است که شورا نظری نداشته باشد و یا بدون بررسی، نظر کارگروه ماده ۱۸ را مصوب نماید دیگر نیازی به ارجاع به شورای اسلامی شهر نبوده و نیست.
*پیرو ارجاع لایحه توسط ریاست محترم شورا به کمیسیون خدمات شهری و مراجعه حضوری یا تماس تلفنی نمایندگان شرکت های دانش آموزی و ابراز شکایت در خصوص عادلانه نبودن این مصوبه، جلسه ای در کمیسیون خدمات شهری شورا تشکیل شد و از مسولان شرکت ها دعوت به عمل آمد تا دفاعیات خود را مطرح نمایند.
۲- سرویس های دانش آموزی خصوصی است و ارتباطی با شهرداری ندارد لذا هیچ ارگانی نمی تواند اجحاف وارده به این قشر زحمتکش را جبران نماید.
۳- نرخ دریافتی سال قبل ۹۷-۹۸جهت خودروهای پیکان و پراید برای مقطع ابتدایی در داخل شهر (حدفاصل مقطع پیش دبستانی و متوسطه را محاسبه می نماییم) مبلغ ۴۰۲۷۵۵ تومان بوده که با افزایش پانزده درصدی پیشنهاد کارگروه ۱۸ برای سال ۹۸-۹۹ مبلغ۴۹۲۰۰۰ هزار تومان
می شود.
*مبلغ ۴۹۲۰۰۰هزار تومان را تقسیم بر هشت ماه ونیم می نماییم می شود هر ماه ۵۷۸۰۰ تومان سهم هر دانش آموز.
*از این مبلغ پانزده درصد کسر می شود ( شش دهم درصد سهم سازمان اتوبوسرانی، دو و یک دهم درصد سهم کارشناسی انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش، هشتصد هزارتومان تا یک میلیون تومان بابت مجوز به سازمان اتوبوسرانی توسط هر شرکت باید پرداخت شود و درصدی هم مدارس برداشت می نمایند که دقیقا نمی دانم چقدر است، سه و نیم درصد هم سهم شرکت است) و بین ۶تا ۸ درصد هم اگر اشتباه نکنم به تامین اجتماعی پرداخت می شود.
* هزینه های شرکت بنا به گزارش خودشان که نیاز به بررسی دارد( شروع به کار هشتصد تا یک میلیون دوست هزار تومان به سازمان اتوبوسرانی، فراخوان ۱۰۰۰۰۰هزار تومان، هزینه پیامک ۳۰۰۰۰۰هزار تومان، اجاره شرکت ۳۶۰۰۰۰۰هزار تومان، منشی ۳۶۰۰۰۰۰هزار تومان، آب و برق و تلفن ۱۰۰۰۰۰۰تومان، دانش آموزان بی بضاعت ۲۰۰۰۰۰۰ تومان) که ابراز می نمایند چیزی هم برای شرکت نمی ماند فقط از سود وجوه دریافتی که سال های قبل به حساب شرکت ها واریز می شده بهرمند بوده اند که امسال با نظر کارگروه محترم ماده ۱۸ وجوه دریافتی به حساب مدارس واریز می شود.
۵۷۸۰۰ تومان را منهای پانزده درصد می نماییم ( در بالا ذکر شد) می شود ۴۹۰۰۰ هزار تومان که از این مبلغ ۶۰۰۰ هزار تومان بابت بیمه کسر می شود می شود مبلغ ۴۳۰۰۰ هزار تومان و ۴۳۰۰۰ هزار تومان را در پنج نفر ضرب می نماییم می شود۲۱۵۰۰۰ هزار تومان در ماه، قضاوت را می گذارم به شما همکار ارجمند و اولیا محترم،
( ۲۱۵۰۰۰هزار تومان برای هر سرویس در ماه)
آیا این بهره کشی و استثمار نیست از رانده سرویسی که خانم است یا آقا، سرپرست خانواده است یا به قول بعضی از دوستان چند شغله.
البته بعضی از عزیزان می فرمایند این ها دو یا سه یا چهار سرویس بر می دارند. سوال اینجاست که چه چیزی باعث می شود که سه یا چهار سرویس داشته باشند.
اولا در یک بازه زمانی چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت چگونه می توانند چهار مورد سرویس رسانی نماید فرض بر این که این کار را انجام دهند خطر این فاجعه برای کیست؟
فرزندان ما یا کسی دیگر؟
سرعت غیر مجاز این راننده برای رساندن فرزند ما و شما سر موقع، جان کدام شهروند را خواهد گرفت؟
با این سرعت بالا استهلاک این وسیله در ماه چقدر است؟
فقط بین ۱۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ هزار تومان هزینه سوخت است.
به فرض اینکه چهار سرویس داشته باشد در ماه چقدر می شود ۴ ضربدر ۲۱۵۰۰۰ می شود۸۶۰۰۰۰ هزار تومان در ماه،
قضاوت ادامه موضوع با جناب آقای توانگر عزیز و شما دوستان
۴- درست است که برای ولی دانش آموز محترمی که دو یا سه فرزند دارد سخت است اما راننده بی چاره چه گناهی کرده است که باید سرمایه و زندگی خودش را برای ما بگذارد.
گاهی اوقات اگر ما وجهی را پرداخت نکنیم ممکن است جبران آن توسط شهرداری و یا ارگان دیگری جبران شود (مانند کسری در آمد اتوبوسرانی و زیان ده بودن این سازمان که نشانه آن وضعیت نامطلوب اتوبوس های واحد در سطح شهر می باشد. چرا اتوبوس ها دودزا می باشند. چرا نمی توانیم ناوگان حمل و نقل شهری را بهسازی نماییم؟ آیا نمی خواهیم یا نمی توانیم؟) ولی در این موضوع خسارت مستقیما به سرویس و راننده سرویس بر می گردد که اگر محتاج نبود و نمی خواست آبرومندانه زندگی نماید هیچ گاه در بامدادان کار و زندگی و همسر و فرزندان خودش را رها نمی کرد و سر وقت در جلو منزل منتظر فرزند ما نمی شد تا با یک شرایط بسیار مطلوب فرزند ما را به محل تحصیل برساند.
۵- نرخ های چند شهر جهت استحضار
بجنورد داخل شهر کلیه خودروها در تمام مقاطع برای سوار ۷۰۵۰۰۰تومان اخذ می نمایند.
نیشابور- ورودی ۶۰۰۰۰هزار تومان در ماه یعنی ۵۴۰۰۰۰ هزار تومان تا سه کیلومتر رایگان و بیشتر از سه کیلومتر به ازای هر کیلو متر ۱۷۵۰ تومان در ماه اضافه می شود.
– مشهد برای سواری۵۷۲۲۴ تومان ورودی برای هرماه و به ازای هر کیلومتر اضافه مبلغ ۳۲۱۴ تومان.
* **** و اما نظر شورا:
لایه در صحن شورا مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت نظر شورا، برگشت لایحه به کمیسیون اعلام گردید.
و اما نظر کمیسیون تا به حال برگشت لایحه به گار گروه ماده ۱۸جهت بررسی و اصلاح و در صورتی که خواستار نظرات کمیسیون قبل از اصلاح باشند به شرح زیر تقدیم می گردد.
۱-حذف مبالغی که توسط آموزش و پرورش و سازمان اتوبوسرانی و مبلغ مجوز اتوبوسرانی و … دریافت می شود.
۲- یا پنچ درصد به این نرخ اضافه شود.
۳- در صورت صلاح دید برگزاری جلسه مشترک با تمامی طرف های ذی نفع پیشنهاد می گردد. که هماهنگی هایی صورت گرفته است و در هفته آینده این مهم اجرا خواهد شد.
برادر و همکار عزیز و محترم جناب آقای توانگر که همیشه الگویی تمام عیار در حوزه اخلاق و عدالت برای اینجانب بوده و هستید، اعلام بفرمایید در کجای این فرآیند اشتباهی صورت گرفته است. برادر عزیز هنوز هم ما این طرف میز هستیم نه آن طرف.
عزیزان و دوستان گرامی اگر مشاهده می نمایید که برای تهیه و تایپ این مورد بالغ بر سه ساعت وقت گذاشتم دلیل برآن است که برای همه شما احترام قایلم و نیازمند کمک، هم فکری، راهنمایی و ارشاد همه شما خوبان هستیم و از نقطه نظرات ارزشمند تان استقبال می نماییم.
با احترام: آرمین مسوول کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر سبزوار

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

عصر سبزوار | رسانه ی مردمی