- شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
- کد خبر : 27349
- مشاهده : 49 بازدید
- آخرین اخبار سایت

پایانه بار ایده و تفکری قدیمی بوده و مربوط به دهه ۱۹۶۰ میلادی است اما شهرک حمل و نقل، یک تفکر اصلاح شده و نوین است. به گزارش عصر سبزوار، شهرک حمل و نقل شبیه گاراژهای قدیمی بوده اما با این تفاوت که گاراژها در سطح شهرها پراکنده بودند، ولی در شهرک حمل و نقل، […]
پایانه بار ایده و تفکری قدیمی بوده و مربوط به دهه ۱۹۶۰ میلادی است اما شهرک حمل و نقل، یک تفکر اصلاح شده و نوین است.
به گزارش عصر سبزوار، شهرک حمل و نقل شبیه گاراژهای قدیمی بوده اما با این تفاوت که گاراژها در سطح شهرها پراکنده بودند، ولی در شهرک حمل و نقل، سالن شرکتها در یک مجموعه متمرکز شده و حمل بار را انجام میدهند.
ساخت شهرک حمل و نقل، ایجاد ارتباط نزدیک بین رانندگان و مدیران شرکتهای حمل و نقلی و تقویت آن در راستای اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای تشکیل شرکتهای بزرگ مقیاس است. رانندگان، کارکنان حمل و نقل، صاحبان کالا و دولت همه از این طرح منتفع میشوند.
ساخت شهرکهای حمل و نقل، فارغ از مزایای صنفی مانند افزایش سرعت دسترسی به ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا، منافع اجتماعی از جمله خروج کامیونها از ترافیک شهری، حفاظت از محیط زیست و تأمین بهداشت روانی در شهر را به همراه دارد.
کاربریهای پارکینگ عمومی و موقت، استراحتگاه رانندگان، مجتمع های کارگاهی و تعمیرگاهی، و بخش هایی برای استقرار دفاتر شرکت های حمل و نقل برای صدور بارنامه ها و ارائه خدمات، در با شهرکهای حمل و نقل، پیش بینی شده است.
تاکنون در شهرهای تهران، ساوه، سرخس، قم، اردکان، زرین شهر، خواف، اهواز، بندرعباس، تایباد، خوی، نیریز، عسلویه و خرمشهر، شهرکهای حمل و نقل ساخته شده یا در دست احداث هستند و در سبزوار نیز، با احداث این شهرک، موافقت شده و سرمایه گذار بدنبال اخذ مجوزهای مربوطه است.
حمیدرضا باقریتبار
نظرات