رفتن به بالا

بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
  • الأحد ۶ رمضان ۱۴۴۲
  • 2021 Sunday 18 April
  • شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
  • کد خبر : 27435
  • مشاهده : 52 بازدید
  • گزارش
  • چاپ خبر : وعده‌های تکراری در جاده خلیل‌آباد به بردسکن/ ادامه پاسکاری اداری راه و شهرسازی و استانداری

در پی عدم رفع نقاط حادثه‌خیز و تکمیل نشدن جاده بردسکن – خلیل آباد به عنوان یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی غرب خراسان، همچنان «جاده مرگ»، قربانی می‌گیرد. به گزارش عصر سبزوار، مسئله راه بر اساس نظر کارشناسان همواره یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای توسعه است و جاده بردسکن – خلیل آباد، یکی از مهمترین […]

در پی عدم رفع نقاط حادثه‌خیز و تکمیل نشدن جاده بردسکن – خلیل آباد به عنوان یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی غرب خراسان، همچنان «جاده مرگ»، قربانی می‌گیرد.

به گزارش عصر سبزوار، مسئله راه بر اساس نظر کارشناسان همواره یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای توسعه است و جاده بردسکن – خلیل آباد، یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی غرب خراسان محسوب می‌شود که به‌نوعی ورودی این‌ منطقه از سمت جنوبغرب است و استانهای مرکزی و جنوبی کشور را به مرکز استان به مشهد مقدس نیز متصل می‌کند.

تبدیل این مسیر به بزرگراه سال‌ها است که آغاز شده اما تا به امروز هنوز تکمیل نشده است، هرچند تعدادی از قطعات این مسیر تکمیل شده ولی وعده‌های تکمیل این بزرگراه هنوز به‌صورت کامل عملی نشده است.

این مسیر هم‌اکنون ایمنی لازم را برای مردم، رانندگان و اهالی مناطق اطراف و حاشیه مسیر ندارد. جاده بردسکن – خلیل آباد که مشکلات زیادی دارد و تردد در آن هم کم نیست، کم‌کم به «جاده مرگ» تغییر نام پیدا می‌کند؛ در آخرین مورد چند روز قبل برخورد سه خودرو با یکدیگر منجر به کشته و مجروح شدن ۲ نفر شد.

۱ کشته و ۱ مصدوم در برخورد ۳ خودرو در محور بردسکن – خلیل‌آباد

با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان مبنی‌بر برخورد خودرو سواری سمند با وانت و کامیون در کیلومتر ١۴ محور بردسکن – خلیل‌آباد، بلافاصله تیم امداد و نجات عوامل مستقر در پایگاه امداد و نجات بین‌شهری یادمان شهدای شهر کُندُر خلیل آباد، به استعداد ۲ خودروی آمبولانس و ست نجات، به محل حادثه اعزام شد.

بعد از رسیدن تیم‌ها و ارزیابی صحنه، عوامل جمعیت هلال‌احمر اقدامات لازم جهت رهاسازی محبوس شدگان را انجام دادند و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی یک مصدوم این حادثه توسط آمبولانس هلال‌ احمر، به بیمارستان خاتم‌ الانبیاء (ص) خلیل‌ آباد انتقال یافت.

سبقت و سرعت علت برخورد سه خودرو در محور خلیل‌آباد به بردسکن

فرمانده پلیس‌راه بردسکن در خصوص علت وقوع این حادثه، گفت: حسب گزارش اعلام شده به پلیس راه و حضور به‌موقع نیروهای پلیس در کنار اورژانس شهرهای کندر و خلیل‌ آباد و نیز هلال‌ احمر، متأسفانه این تصادف ۱ کشته برجای گذاشت.

سرهنگ محمد چرمگی علت این تصادف را بازهم سبقت و سرعت عنوان کرد و افزود: رعایت مقررات راهنمایی‌ و رانندگی در جاده‌ها در این روزها که تعطیلاتی را پیش رو داریم، امری ضروری است.

۸ کیلومتر ابتدایی خلیل‌آباد تا کندر نیازمند جابجایی تیر برق

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این‌ خصوص گفت: از خلیل‌آباد به بردسکن ۲۵ کیلومتر است و ۲ کیلومتر ابتدایی از سمت خلیل‌آباد، در حوزه شهری است و ۲ کیلومتر از سمت بردسکن نیز، کار شده است.

قدرت الله ابک با بیان اینکه ۳ کیلومتر از این محور را تجدید مناقصه گذاشته‌ایم تا پیمانکار آن مشخص شود، افزود: ۸ کیلومتری که در حال حاضر از بعد از محدوده شهری به سمت بردسکن داریم، مشکل بحث جابجایی تیر برق را داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه ۲ بار بحث جابه‌جایی تیر برق را به مناقصه گذاشته‌ایم که بار اول متقاضی نداشت و بار دوم مبلغ ۳ برابر برآورد کارشناسان ارائه داده شد که مورد پذیرش نبود، تصریح کرد: این پروژه با دستور استاندار ترک تشریفات شده که به‌زودی پیمانکار آن مشخص شود.

ابک با اشاره به اینکه پروژه‌های اولویت‌دار به‌خصوص تکمیل پروژه سه‌راهی شادمهر تا انابد از وزارت‌خانه به سازمان برنامه‌وبودجه ارسال شده است، اذعان کرد: پل کندر یکی از پروژه‌های مهم محور خلیل‌آباد به بردسکن است که نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و ۱۰۰ میلیارد تومان هم ابتدای محور نیاز دارد.

منفعل نشستن و منتظر بودجه ماندن کاری را پیش نمی‌برد.

استاندار نیز در این‌ خصوص گفت: مسیر بردسکن – خلیل‌ آباد، به لحاظ اینکه بردسکن دروازه ورودی استان از نظر ارتباطی محسوب می‌شود، مسیر مهمی است و نباید نگاه شهرستانی به آن داشته باشیم.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه استانهای سمنان، خراسان جنوبی، یزد و… برای دسترسی به شمال شرق، باید از این مسیر استفاده کنند، افزود: اگر این مسیر زودتر دو بانده شود، رونق خوبی می‌گیرد و منطقه را متحول می‌کند یکی از مزیت‌های این منطقه می‌تواند همین جاده باشد.

وی با تأکید بر اینکه با اعتبارات قطره چکانی ملی مطمئناً سال‌ها طول می‌کشد تا این جاده تکمیل شود باید از ظرفیت‌های دیگر برای پیشبرد توسعه جاده استفاده کرد، تصریح کرد: در استان تلاش کرده‌ایم که استانی و ملی بتوانیم منابع تأمین مالی را از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

استاندار با اظهار اینکه منفعل نشستن و منتظر بودجه ماندن کاری را پیش نمی‌برد و برای حل مشکلات باید دنبال ظرفیت‌های دیگر بود، ادامه داد: پول نقد سرعت پروژه را بالا می‌برد و کار ده‌ساله را در چند ماه انجام می‌دهد و باید مدیران استان ورود پیدا کنند تا از این ظرفیت‌ها، به نحو احسن استفاده شود.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت مردم منطقه ترشیز، همین بحث جاده‌ها است و راه‌حل آن، استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون است، یادآور شد: به هر میزان که از محور خلیل‌آباد به بردسکن آماده می‌شود، باید زیر بار ترافیک برود تا از حوادث این جاده، کاسته شود.

تکمیل باند دوم محور بردسکن – خلیل آباد، از مطالبات اصلی مردم

فرماندار خلیل‌ آباد نیز در این زمینه گفت: باند دوم محور خلیل‌آباد – بردسکن، یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان است که باید این بحث سرعت بگیرد.

ابراهیم قاسم‌پور با بیان اینکه بر اساس مصوبات سفر استاندار به شهرستان خلیل‌آباد، روند اداری جابجایی تیرهای برق این مسیر در حال طی‌ شدن است، خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبات، اداره کل راه و شهرسازی موظف شد تا پایان سال مالی (۲۱ تیر ۱۴۰۰)، ۸ کیلومتر ابتدایی این محور را از سمت خلیل‌آباد، به بهره‌برداری برساند.

وی با تأکید بر اینکه به طور مداوم پیگیر این موضوع از استان هستیم، تصریح کرد: مطالبه ما از سمت مردم شریف شهرستان خلیل‌ آباد، از مدیرکل راه و شهرسازی استان این است که خواسته به حق مردم را، سرعت بدهد.

این جاده در حالی قربانی می‌گیرد که مسئولان همچنان در جلسات مختلف، از ضرورت بهسازی این جاده و اصلاح نقاط حادثه‌خیز سخن به میان می‌آورند.

مردم شهرستانهای خلیل‌ آباد و بردسکن انتظار دارند تا سرانجام کابوس جاده مرگ در ذهن مردم به رؤیایی خوش تبدیل‌شده و بالاخره وعده تکراری ساماندهی این محور پرحادثه، هرچند بسیار دیر، اما در نقطه‌ای به تحقق برسد.

اخبار مرتبط



وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
115
روز گذشته
پیگیری نمایندگان منطقه برای عدم ادغام دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار با دانشگاه حکیم سبزواری و عدم حذف ردیف بودجه آن
115
روز گذشته
افزایش اعتبارات دانشگاه حکیم سبزواری در بودجه ۱۴۰۰
115
روز گذشته
اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان بازآفرینی شهری ایران جهت احداث حسینیه شهدا در گلزار شهدای سبزوار
115
روز گذشته
اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تکمیل سالن اجتماعات ۱۱۰۰ نفری دانشگاه حکیم سبزواری از محل اعتبارات متمرکز در اختیار وزیر علوم با ارسال نامه از سوی دانشگاه
115
روز گذشته
احیای ردیف اعتباری تکمیل سالن اجتماعات ۱۱۰۰ نفری دانشگاه حکیم سبزواری در بودجه ۱۴۰۰
44
روز گذشته
پوشش کامل تلفن همراه در بزرگراه سبزوار – نیشابور تا نیمه اسفند ۹۹
115
روز گذشته
سرمایه گذاری و مشارکت ایدرو در ۹ طرح و ایمیدرو (توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران) در ۴ طرح صنعتی و معدنیِ غرب خراسان و پیگیری این موضوعات توسط مدیران این دو مجموعه
100
روز گذشته
بررسی سرمایه گذاری شرکت توسعه و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حوزه احداث کارخانه ۵۰ هزار تنی لاستیک در جغتای و اعلام نتیجه به مجلس تا ۱۵ روز آینده