• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

کمّ‌وکیف نشست خبری مظلوم

  • کد خبر : 1300
  • 28 اردیبهشت 1401 - 1:29

 

🔹شب گذشته، اولین نشست خبری امین‌الله مظلوم، رئیس و سخن‌گوی شورای اسلامی شهر سبزوار برگزار شد. اگرچه طبق مصوبه خود شورا، این نشست باید زودتر برگزار می‌شد. اگر از دقت امین الله مظلوم، و رضا قدیریان، مدیر جلسه، در زمان آغاز جلسه بگذریم، و نیز فرض را بر مطالعه اخبار منتشرشده از این نشست بگیریم، این نکات به نظر نگارنده جالب‌ توجه‌اند:

۱- مظلوم در نشست خبری دیشب، می‌توان گفت به – اگر نگوییم همه – اغلب سؤال‌ها پاسخ داد. حتی سؤالی درباره وضعیت کنونی سیدعلی کوشکی، که شهردار در نشست خبری‌اش، حاضر به توضیح آن نشد. اما مظلوم به صراحت گفت که او کارمند شهرداری است، و نقشی در مدیریت شهر ندارد. اگرچه پاسخ مظلوم هم جنجالی و خبرساز نبود، اما ظاهرا پاسخ‌ندادن آقای رجب‌زاده، می‌توانست سؤال‌برانگیزتر باشد به‌خصوص از این جهت که او به این سؤال پاسخ نداد با چنین استدلالی که «نمی‌خواهد وارد حواشی شود».

۲- شاید یک تفاوت دیگر میان نشست خبری رئیس شورای شهر، با نشست شهردارِ منتخب همین نهاد، در قدرت انتقال مطالب از طریق بیان خلاصه می‌شد. نشست خبری موسی رجب‌زاده، با انتقاد شماری از خبرنگاران همراه بود که می‌گفتند جواب‌های شهردار، کلی و مبهم بوده و به سختی می‌شده از خلال حرف‌هایش، خوراک رسانه‌ای تهیه کرد. در حالی که مظلوم، از فن بیان مقبول‌تری برخوردار بود و بعید است اگر نظرسنجی‌ای انجام شود، اغلب رسانه‌ها بگویند از مظلوم پاسخ دقیقی نگرفته‌اند.

۳- مظلوم در نشست خبری‌اش، بُعد نارضایتی شورا از وضعیت خود را، اتفاقاتی دانست که پیش‌بینی نشده بودند. او مصداقی از این اتفاقات را مشخصا عنوان نکرد اما بعید است یکی از مصادیق اصلی سخن او، رد صلاحیت اولین شهردار پیشنهادی شورای ششم، در وزارت کشور نبوده باشد. پس از این اتفاق بود که شورا، رجب‌زاده را به شهرداری برگزید اگرچه در همان زمان، مظلوم گفت که رجب‌زاده، «بهترین» انتخاب شورا نبوده است.

🔹در تکمیل نکته ۲ و ۳، بیان این امر نیز مفید است که بحث بر سر صحت یا سقم سخنان مظلوم، موضوعی است جدا از آن‌چه گفته شد.

۴- مظلوم، هرگونه مداخله در عزل و نصب‌ها را رد کرد اما در پاسخ به خبرنگار عصرسبزوار که درباره امضای او زیر نامه‌ای در همین خصوص پرسید، گفت او نامه را به‌عنوان عضو شورا امضا نکرده، بلکه به‌عنوان عضو گروه یاران انقلاب این اقدام را انجام داده است. سخنی که می‌شد به وسیله آن فهمید یا دست‌کم حدس زد، مظلوم، تفاوت معناداری میان شخصیت حقوقی خود به‌عنوان عضو شورا، با شخصیت حقیقی‌اش قائل است.

۵- مظلوم از همان ابتدا که به شورا آمد، خود را در معرض سؤالات خبرنگاران قرار داد و بالاخره دیشب هم، اولین نشست خبری‌اش را برگزار کرد. کاری که چندی پیش، شهردار هم انجام داد. نفس پاسخ‌گویی، در قالب برگزاری نشست خبری، به شرط آن که رسانه‌ها گزینشی دعوت نشوند، می‌تواند نشانی از افزایش میزان شفافیت باشد.

🔹انتظار قابل قبولی است، که دیگر نهادها هم، به اصطلاح وارد گود شوند، و طی نشست‌های خبری، پاسخ‌گوی سؤالات خبرنگاران باشند. اگرچه ممکن است عده‌ای از مسئولان تصور کنند که مصاحبه، آن‌ها را صرفا به سوژه انتقاد تبدیل می‌کند، اما آن‌چه مهم است این که مسئولان از این طریق، می‌توانند وجهه مثبت مورد نظر خود از کارنامه‌شان را هم، منتشر و تبلیغ کنند. اگرچه، نفس پاسخ‌گویی هر مسئولی، به‌تنهایی هم می‌تواند از منظر افکار عمومی، یک بعد مثبت ارزیابی شود./موسی الرضا وثوق

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=1300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.