• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

کارد به استخوان تپه دامغانی رسید!

  • کد خبر : 1330
  • 30 اردیبهشت 1401 - 14:12

🔹سال‌هاست که در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی کهن شهر سربداران لنگ می‌زنیم. آثار تاریخی مان را بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی و ۲۰۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور اعلام کرده اند که برای حفظ و حراست آن، نه بودجه آن چنانی داریم و نه نیروی انسانی کافی.

🔹سال هاست که آثار تاریخی در پاسکاری مدیران ملی، استانی و شهرستانی کمر خم کرده و هر روز بیشتر در حال فرو ریختن است.

🔹از قصه تلخ هزار و یک شب کاروانسرای عرب ها بگوییم، یا حال نزار مصلی تاریخی، از اما و اگرهای ابنیه های تاریخی بگوییم یا حال ناکوک مسجد جامع، از غم غربت آرامگاه اسرار بگوییم یا بی کسی آرامگاه حمید سبزواری از….

🔹اما در کنار همه اینها، ماجرای تپه دامغانی در جنوب شرقی سبزوار که روزی ۱۷ هزار بازدید کننده را به خود دید با آن همه دبه و کبکبه دردناک تر است.

🔹دیگر نه از آن هیاهویی که اینجا همردیف شهرسوخته سیستان و بلوچستان است خبری است و نه آثار مکشوفه و نه حتی ردپایی از محل های گمانه زنی. اینجا تا چشم کار می کند خار است و خار و برهوت.

🔹در هفته ای که به نام میراث فرهنگی است، آیا دادرسی برای آثار تاریخی سبزوار و تپه دامغانی وجود دارد؟ آیا بی مهری مدیران متولی از خواب غفلت بیدار می شود؟ آیا خزان میراث کهن سبزوار رنگ بهار به خود خواهد دید؟

🔹هر چند با حلوا حلوای بهسازی و مرمت ۵ میلیونی و ۱۰ میلیونی و یا نورپردازی های چند اثر تاریخی از زبان مسئولان شیرین نمی شود اما امیدواریم که با یک همفکری و تعامل جمعی مرهمی بر زخم‌های پیکره ی بی جان میراث کهن مان در سبزوار باشیم/سبزوار فوری
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=1330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 13انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.