• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

زخم‌های بلاتکلیفِ شهر

  • کد خبر : 1393
  • 08 خرداد 1401 - 1:13

 

🔹برای بررسی و ارزش‌گذاری روی کیفیت مدیریت شهری، نیاز به تقلای عمیق و خاصی نیست. کافی است نگاهی به اطراف آن شهر بیندازیم و ببینیم طیِ مثلاً نیم‌قرن مدیریت، کدام زخم‌های شهری نه تنها حل نشده‌اند که به مرور زمان عمیق شده یا چرک کرده‌اند؟ در این مطلب، لیستی از زخم‌های شهر سبزوار را ارائه می‌دهیم و اگر مسئول یا مدیری ـ در تمام ادوار ـ معتقد است که او توانسته این زخم‌ها را درمان کند (حتی تا حدودی) پاسخش را بفرستد تا منتشر کنیم.

🔹این مطلب مختص سبزوار است اما در آینده با کمک و راهنماییِ اهالی سایر شهرستان‌های منطقه، چنین لیستی را برای تمام مناطق غرب خراسان رضوی فراهم خواهیم کرد. هر مسئولی شروع به وعده دادن یا ارائۀ کارنامه کرد، می‌توانیم این لیستِ آماده را مقابلش بگذاریم و بپرسیم برای این زخم‌های دائمی، سال‌ها بلاتکلیف و حل‌نشده چه کرده است؟
۱) کوی گلستان: حکایت این زخم را بارها گفته‌اند و گفته‌ایم و …
۲) سجادشهر: مشخص نیست مالکان، سرمایه‌گذاران و خودِ شهر تا کی باید منتظر تعیین تکلیف آن باشند؟ زمین‌هایی ارزشمند اما همینطور رها شده و بلاتکلیف …
۳) ارگ امیریه: به اعتراف مسئولان، ماهانه چند ده میلیون برای شهر هزینه دارد و هیچ آینده‌ای برای آن متصور نیستند. نه واگذار می‌شود نه راه‌اندازی.
۴) فرودگاه قدیم (شهرک فرودگاه): چه به لحاظ املاک چه به لحاظ امکانات چه حتی به لحاظ مسیر دسترسی و ورودی ـ خروجی، سال‌ها است بلاتکلیف مانده است.
۵) شهربازی: حتی مردم دیگر حوصله نمی‌کنند در مورد شهربازی بشنوند! این همه مسئول آمده‌اند و رفته‌اند و این شهر هنوز یک شهربازی کوچک ندارند! زخمش، در جادۀ توحیدشهر دیده می‌شود! زخمی خاک گرفته و چرک کرده!
۶) فاضلاب کهنه‌آب:‌ داستان غم‌انگیزش طولانی است و مطلب مخصوص خود می‌خواهد!
۷) کال عیدگاه (به خصوص انتهای آن)
۸) فازهای جدید توحیدشهر
۹) مسکن مهر (به خصوص ساختمان‌های نیمه‌کاره و بلاتکلیف)
۱۰) ورودی کلاته‌سیفر
۱۱) بزرگراه غدیر: روشنایی و روکش آسفالت آن بماند! فاجعه در انتهای بلوار و محل تقاطع با جادۀ پرتردد سبزوار به جوین است! بلبشوی خودروها و سرگردانی این تقاطعِ خاکی را که ۵ دقیقه تماشا کنید، نتیجه می‌گیرید این شهر اصلاً مدیر و مسئول ندارد!
۱۲) ساختمان زندان: همینقدر بنویسیم که زندانِ سبزوار سال‌ها است دیگر فضا ندارد! اما ساختمان جدید هنوز سال‌ها کار دارد تا برسد به بهره‌ برداری! همین الآن هم نقل شده که بعضی زندانی‌ها از کمبودِ جا در مسیر سرویس بهداشتی می‌خوابند …
۱۳) راه‌آهن: یک نماینده می‌رود نمایندۀ دیگر می‌آید، پروژه متوقف می‌شود! همین!
۱۴) برج وندا
۱۵) منطقۀ ویژه اقتصادی: مشخص نیست چرا وقتی این همه سال گذشته و پیمانکارِ پروژه توانایی اجرای آن را ندارد، پروژه را به یکی از این همه پیمانکار شایسته نمی‌سپارند؟
۱۶) شهرک قدس: گله‌های اهالی از ناامنی، پرسه بعضی توزیع کنندگان مواد مخدر، مشکل عدم وجود پل عابر برای دانش‌آموزان و …
۱۷) قنات‌های قدیمی در زیر شهر
۱۸) نبود فاضلاب شهری در قلعه نو دهراز

آیا شما نیز مواردی را می‌شناسید که قابل افزودن به این فهرست باشند؟

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=1393
  • نویسنده : سبزواریان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 13انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.