• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

ایجاد گرانی در کشور از هر جنایتی بدتر است

  • کد خبر : 1401
  • 08 خرداد 1401 - 1:23

 

👤 حجت‌الاسلام احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد:

🔹دولت دست به یک حرکت اصلاح طلبانه زده و یارانه را به جیب ۷۲ میلیون نفر ریخته که در چنین شرایطی ،ایجاد گرانی در کشور و احتکار کالا، از هر جنایتی بدتر است.

🔹کسانی که قبلا اجناس خود را با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریده اند و حالا که ارز از کالا حذف و قیمتها تغییر کرده، درصدد فروش آن به قیمت روز و دریافت سود ۱۰۰ درصدی هستند بدانند پول حاصل از آن، بی انصافی و حرام بوده و به فرموده امام صادق (ع) نجس است.

🔹امام صادق (ع) زمانی که به لحاظ معیشتی دچار سختی بودند، هزار دینار به غلام خود دادند که کالایی خریده و در مکانی دیگر به فروش برساند و تجارتی کند.

🔹آن غلام پول را کالایی خرید و در مسیر مصر بود که متوجه شد کالایی که خریداری کرده، در مصر کمیاب است و می تواند آن را به چند برابر قیمت بفروشد؛ از این رو، همین کار را کرد و هزار دینار را به ۲ برابر رساند.

🔹آن غلام هنگامی که به نزد امام صادق (ع) آمد و ۲ کیسه هزار دیناری را در مقابل آن حضرت گذاشت و به طور کامل ماجرا را برای امام تعریف کرد، آن حضرت برآشفت.

🔹ایشان فرمود “شما بی انصاف هستید، این پول عین نجسی و پلیدی است، انسان با شمشیر در میدان جنگ نبرد کند آسانتر از به دست آوردن رزق حلال است”. سپس آن حضرت کیسه هزار دیناری خود را گرفت و آن کیسه دیگر را، به غلام بازگرداند.

🔹مشکل امروز ما این است که برخی کسانی که خود را به امام صادق (ع) نزدیک می دادند و برای او سوگواری می کنند، خلاف آموزه هایش عمل کرده و کالاهای خود را در شرایط کنونی بازار، گران می فروشند.

🔹این کسب، روزی حرام و به فرموده امام صادق (ع) نجس است. چه طور با این پول نجس، فرزندان خود را سیر می کنید و پرورش می دهید؟

🔹مساله گرانی در کشور، بی تاب کننده است، بنا به فرموده امام صادق (ع)، گرانی موجب بداخلاقی، از بین بردن امانتداری و ارتکاب به دزدی، افسردگی و دلمردگی می شود.

🔹بنا به فرمایش پیامبر (ص)، فرد محتکر ملعون است و در قیامت روی پیشانی او می نویسند “کافر” و نشیمنگاهش پر از آتش می شود؛ چطور برخی راضی می شوند با احتکار مایحتاج مردم، خون والدین شهدا را در شیشه کنند؟ جنایتی از این بالاتر نیست.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=1401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.