• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

دولت زیرساخت‌های ارائه کالابرگ را آماده می‌کند

  • کد خبر : 1515
  • 18 خرداد 1401 - 10:25

 

👤 بهروز محبی، نماینده غرب خراسان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

🔹در جلساتی که با مسئولان دولتی داشتیم، قرار بر این شده که برای خرید چند قلم کالا، به مردم کالابرگ داده شود. البته هنوز مشخص نیست که میزان این کالاها، چقدر است و تنها بر روی چند کالا، توافق انجام شده است.

🔹زمان ارائه کالابرگ از سوی دولت به مردم، مشخص نیست. یکی از نقدهایی که به روش پرداخت یارانه‌ها به صورت نقدی مطرح می‌شود، این است که پایه پولی کشور را بالا می‌برد و تورم را، تقویت می‌کند.

🔹یکی از راه‌های مقابله با افزایش پایه پولی، ارائه کالابرگ به جای یارانه ها است؛ چون این کالا برگ‌ها، برای خرید کالا استفاده می‌شود که مانع از سرازیر شدن نقدینگی به برخی بازارها می‌شود و باعث تقویت تورم نمی‌شود.

🔹البته در اعطای کالابرگ به مردم، باید دقت شود که کالاهای که عرضه می‌شود، پایه تولید داخلی داشته باشد که اولاً ارز از کشور خارج نشود و ثانیاً به تولید ملی کمک کند.

🔹اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، به مسئولان دولتی تاکید کرده‌اند که در کالابرگ‌های الکترونیکی که به مردم داده می‌شود، باید آزادی انتخاب در خرید داده شود

🔹مثلا اینکه فردی می‌خواهد تمام آن کالابرگی که در اختیار دارد را، صرف خرید مرغ کند و نباید آن فرد مجبور باشد که حتماً روغن، قند، گوشت و تخم مرغ بخرد.

🔹دولت در حال فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای این کار است؛ البته قرار بود که تنها دو ماه یارانه نقدی پرداخت شود و سپس کالابرگ به مردم داده شود که تاکنون زمان این کار، اعلام نشده است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=1515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.