• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

رشد ۱۰ برابری خریداری گندم در سبزوار

  • کد خبر : 1624
  • 30 خرداد 1401 - 21:33

 

👤 علی اصغر امانیان، معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار، در نشست خبری:

🔹از ابتدای طرح خریداری گندم در سال جاری، تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ تُن گندم خریداری شد که در همسنجی با سال گذشته، ۱۰ برابر افزایش داشته است.

🔹در سبزوار ۴ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم، وجود دارد که پیش بینی می‌شود ۱۲ هزار تُن گندم، برداشت شود.

🔹همچنین پیش بینی می‌شود که امسال، ۷ هزار تن گندم وارد سیلوهای سبزوار شود که تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ تُن، وارد شده است.

🔹قیمت مناسب خرید تضمینی گندم، مبارزه با آفات به ویژه سن گندم و دیگر امراض و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌ها، از عوامل موثر در افزایش تولید و تحویل گندم طی سال جاری در سبزوار است.

🔹قیمت پایه خرید تضمینی گندم امسال با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۱۰/۵ هزار تومان است که این قیمت، با احتساب ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیر مفید، خواهد بود.

🔹امسال علاوه بر قیمت پایه خرید تضمینی گندم، مبلغ ۱ هزار تومان در هر کیلوگرم، به عنوان جایزه به کشاورزانی که دسترنج خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی استان تحویل دهند، پرداخت و به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

🔹۱۷ هزار هکتار زمین در سبزوار، زیر کشت گندم و جو قرار دارد که تولید جو در این خطه با ۴۲ هزار تُن، در رتبه نخست استان قرار دارد.

🔹اراضی مزارع و باغی سبزوار، ۴۲ هزار هکتار است و مساحت اراضی زراعی سبزوار ۴.۱۳ درصد اراضی استان و اراضی باغی ۳.۲ درصد اراضی استان را، تشکیل می‌دهد.

🔹میزان اشتغال در بخش کشاورزی، ۲۶ درصد از مجموع افراد شاغل در سبزوار است. کل تولیدات کشاورزی سبزوار، ۲۰۶ هزار تُن به ارزش ۱ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان است که ۳.۹ درصد تولیدات استان را، تشکیل می‌دهد.

🔹سبزوار ۲۲ درصد از تولید گوشت مرغ  و ۳۰ درصد از تولیدات شیلات استان را، به خود اختصاص داده است و بزرگترین تولید کننده مرغ و ماهی در استان، به شمار می رود.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=1624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.