• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

نبود کارخانه نساجی، حلقه مفقوده زنجیره تولید پنبه در سبزوار

  • کد خبر : 1636
  • 30 خرداد 1401 - 21:47

 

👤 علی اصغر امانیان، معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار، در نشست خبری:

🔹سبزوار ۳ درصد گوشت قرمز، ۲/۳ درصد محصولات لبنی، ۳۰ درصد شیلات و ۲۲ درصد گوشت مرغ استان را، تولید می کند.

🔹بیشترین سطح زیر کشت پنبه در استان، به غرب خراسان اختصاص دارد که ۲۵۰۰ کشاورز در این راستا، فعالیت دارند و گردش مالی تولید پنبه در این منطقه، ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

🔹حلقه گمشده زنجیره کامل تولید پنبه در دیار سربداران، احداث کارخانه ریسندگی و نساجی است که پیگیری برای احداث آن، در حال بررسی و انجام است.

🔹۲۴۷ واحد فعال تولید مرغ در سبزوار، سالانه ۱۶ میلیون جوجه ریزی انجام می دهد. سبزوار با ۱/۷ میلیون جوجه ریزی در فروردین امسال، بیشترین ظرفیت جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در استان را داراست.

🔹همچنین ظرفیت تولید ۸ تن تخم مرغ در روز، متعلق به سبزوار است که مازاد بر نیاز تلقی شده و به سایر نقاط استان، ارسال می‌شود.

🔹میزان اعتبار سفر هیات دولت به استان در خصوص احیای قنوات، ۱۶۹ میلیارد تومان است که پیگیری برای تخصیص آن، در حال انجام است.

🔹میزان تسهیلات اختصاص یافته به دامداران، کشاورزان، مشاغل خانگی و کشت و کار گلخانه ای سبزوار در سال گذشته، ۹۶ میلیارد تومان بود.

🔹این میزان تسهیلات، در سه ماه نخست سال جاری و از محل آزاد سازی طرح مردمی سازی یارانه ها نیز، ۲۰ هزار میلیارد تومان می باشد که تخصیص یافته است.

🔹میزان تولید ماهی و شیلات در سبزوار، سالانه ۲۸۰۰ تن است که پرورش ماهی خاویار با ظرفیت ۶۰ تن گوشت و ۱۵۰۰ کیلو خاویار طی سال گذشته انجام شد.

🔹پارسال ۲۰ تن گوشت خاویار به روسیه انجام شد و امسال نیز، ۶۰ تن گوشت خاویار به ارزش ۹۰۰ هزار دلار، به آلمان صادر خواهد شد.

🔹خط دوم تولید و کشتارگاه مرغ سربداران طی ۱۰ روز آینده احداث می شود و کارخانه صنایع لبنی و تولید شیرخشک نیز، با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان تا پایان سال در سبزوار، راه اندازی می گردد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=1636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.