• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

راه اندازی رشته مهندسی شهرسازی در دانشگاه مُعین غرب خراسان

  • کد خبر : 2008
  • 15 مرداد 1401 - 15:50

 

👤 شهاب عباس زاده، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه حکیم سبزواری:

🔹در پی پیگیری های مجدانه و تعامل سازنده این دانشکده و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با سازمان گسترش وزارت علوم طی ۶ ماه گذشته، این دانشکده موفق به راه اندازی رشته جدیدی با عنوان رشته مهندسی شهرسازی شد.

🔹با عنایت به چشم انداز مصوب دانشکده از یک دهه قبل، راه اندازی رشته شهرسازی همواره به عنوان یکی از چشم اندازهای ما، مطرح بوده که این مهم با همت همکاران دانشکده بویژه آقایان معصومی و ایرانشاهی، حمایت ریاست دانشگاه، مدیریت حوزه ریاستی و معاونت آموزشی در تلاشی فراگیر از ۶ ماه قبل، نهایتاً به سرانجام رسید.

🔹راه اندازی رشته مهندسی شهرسازی در شهری همچون سبزوار که دارای پتانسیل غنی نیروی انسانی، پروژه های شهری – منطقه ای و در دانشگاهی با رسالت منطقه ای، خیلی زودتر از این باید محقق می شد.

🔹شهر سبزوار بعنوان یک شهر بزرگ در شرق کشور و غرب خراسان، با داشتن مرکزیت جغرافیایی و اجتماعی در منطقه و برخورداری از چندین شهرستان تازه ‌تأسیس و روبه‌رشد در حوزه های مختلف از جمله شهرسازی، می تواند الگویی برای این بخش بزرگ از کشور ‌باشد.

🔹ایجاد رشته هایی از قبیل شهرسازی، در شهری با تمدن و شهرسازی غنی و با داشتن بافت تاریخی بزرگ و ارزشمند شهری، ضمن کمک به رشد صحیح شهر موجب بالندگی این حوزه، خواهد شد. اکنون تنها دانشگاه فردوسی مشهد، به عنوان تنها مرکز دانشگاهی دولتی در شمال شرق کشور، به پرورش نیروهای متخصص شهرسازی، مشغول می باشد.

🔹در این شرایط، خلاء وجود مرکزی دولتی – دانشگاهی برای تربیت و توانمند سازی نیروهای بومی و منطقه ای برای اشتغال در شهرداری ها و سازمان ها و نهادهای متولی مدیریت و برنامه ریزی شهری در شمال شرق، به شدت احساس می شود که این مهم می تواند توسط دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه حکیم سبزواری، میسر گردد.

🔹وجود دانشگاهی همچون دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین دانشگاه دولتی شمال شرق کشور، برای جذب و نگهداشت دانشجویان و دانش آموزانی که از این حوزه جغرافیایی، فارغ التحصیل شده و تمایل به تحصیل در رشته شهرسازی در این موقعیت جغرافیایی را دارند، با توسعه گزینشهای بومی دانشجویان مطابقت دارد.

🔹دانشگاه حکیم سبزواری با برخورداری از سابقه چندین ساله در تربیت نیروی متخصص حوزه کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری، در شرایط کنونی با بهره مندی نیروهای متخصص در حوزه شهرسازی و برنامه ریزی شهری، دارای این توانمندی و تجربه می باشد که بتواند با ایجاد رشته شهرسازی، نسبت به تامین نیروی متخصص این حوزه در پوشش نیازهای منطقه ای و ملی، گام بردارد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.