• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

محبی: مردم هر روز جلوی مجلس تحصن می کنند

  • کد خبر : 2167
  • 31 مرداد 1401 - 20:56

 

🔹بهروز محبی نماینده غرب خراسان در مجلس یازدهم که در انتخابات ۲۸ خرداد رای خود را به نام رئیسی به صندوق ریخت، یکی از افرادی بود که پس از روی کار آمدن رئیسی، اعلام کرد باید به دولت یک سال وقت داد تا خود را اثبات کند ولی حالا در پایان یک سالگی دولت می‌گوید: «حال مردم خوب نیست و کار‌ها کُند پیش می‌رود.»

🔹وی می‌گوید: سه هفته پیش در دیداری که نمایندگان مجمع استان خراسان بزرگ خدمت آقای رئیسی رسیدند، به ایشان عرض کردم که حال مردم خوب نیست، چون ما می‌دانیم که چه گذشته‌ای وجود داشته و چه شاخص‌هایی تحویل شما شده است، اما مردم انتظار رویکرد حل مسئله را از این دولت دارند؛ یک رویکرد جهادی و البته اقدام.

🔹عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌ افزاید: به بیماری که حالش بد است، در ابتدا نمی‌توانیم توصیه کنیم چه غذایی بخورد. اول برای بیماری که در حالت اضطرار است، باید با سرعت اقدامات مداوا را انجام دهیم و او را تسکین دهیم و بعد برویم سراغ برنامه‌های درمانی و بلندمدت.

🔹محبی ادامه می دهد: این دولت، دولتی است که به دنبال برنامه‌های واقعی می‌رود و تقریباً رویکرد عوام‌فریبی ندارد!، اما اهل اقدام و تصمیم سریع نیست. ما معتقدیم این دولت باید به سمت اقدام و حرکت سریع برود؛ مثلاً ما با ۱۱ هزار کامیون وارداتی مواجه هستیم. ۱/۵ سال است که از دولت قبلی این مشکل به وجود آمده و هنوز حل نشده است.

🔹وی اظهار می دارد: مشکل دیگر کشور، قوانین دست و پاگیری است که وجود دارد. مثلاً در همین مورد مسئله کامیون داران، چون قانون گفته کامیون اسقاطی تحویل دهند، نمی‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند؛ زیرا باید یک مسیر قانونی طی یا در مجلس طرح شود. آن هم در مجلسی که بیشتر از ۶۰ طرح و لایحه دو فوریتی دارد، ممکن است به این سادگی به نتیجه نرسد و زمان‌بر است.

🔹نماینده غرب خراسان در مجلس خاطرنشان می کند: پرسیده ام بحث رتبه‌بندی معلمان چه شد؟ مدت مدیدی است که ما کار را شروع کرده‌ایم و قانون را تصویب و پول را داده‌ایم، پس چرا اجرای نهایی نمی‌شود؟ یا مثلاً بحث افزایش حقوق بازنشستگان. از ۳۵ سال پیش، ۲۸۰۰ نفر معلم که در مدارس ایرانی خارج از کشور تدریس می‌کرده‌اند، از دولت‌های گذشته طلبکارند.

🔹محبی یادآور می شود: اینها مامور شده بودند تا دو سال تدریس کنند و تا الان ۷۰۰ میلیارد تومان از دولت، طلب دارند. ۴۵ ماه است که حکم دیوان عدالت آمده که دولت باید این ۷۰۰ میلیارد را پرداخت کند و محکوم شده است، ولی نه دولت گذشته این مبلغ را داد و نه دولت آقای رئیسی. این‌ها انتقادات من به دولت سیزدهم است که چرا اقدام عاجل نمی‌کند.

🔹محبی با تاکید بر اینکه این روند کُند دولت، عواقب منفی اجتماعی دارد و می‌بینیم که مردم هر روز دائماً از شهرستان‌ها می‌آیند و جلوی مجلس تحصن می‌کنند و از این‌رو، فضا ملتهب می‌شود و مشکلات اجتماعی برای کشور به وجود می‌آید، می گوید: توقع ما از آقای رئیسی این است که اقدام جدی داشته باشد و سریع تصمیم بگیرد.

🔹وی می افزاید: من برای بیش از ۶، ۷ مسئله و مشکل کشور، نامه نوشتم و این مسائل اصلی را به آقای قالیباف منعکس کردم و از او خواستم روز‌های سه‌شنبه نظارتی ویژه مطرح کند و از طرفی، نمایندگان دولت بیایند تا کاری بتوانیم انجام دهیم. ما باید رویکرد حل مسئله داشته باشیم، ولی دولت آقای رئیسی فقط در حال حل مسائل است و هنوز موفق به حل این مسائل نشده است./ رویداد ۲۴

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.