• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار/ چینی ها و کره ای ها در سبزوار پالایشگاه می سازند

  • کد خبر : 2698
  • 25 آبان 1401 - 1:02



👤 بهروز محبی، نماینده غرب خراسان در مجلس:

🔹طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، توسط هیات وزیران به تصویب نهایی رسیده و این منطقه با ۱۲۰۰ هکتار زمین منفک شده، در شرق کشور واقع شده است.

🔹اکنون طرح‌های مختلفی، در این منطقه شکل گرفته که باید زیر پوشش قرار گیرد. منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، فرصتی مناسب برای انتقال فناوری‌ها، استفاده از ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی است.

🔹معافیت‌های مالیاتی و گمرکی قانونی در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، از جمله مشوق های جذب سرمایه گذاران است تا بتوانند در این منطقه، علاوه بر افزایش تولید، زمینه ایجاد اشتغال فراوانی را، فراهم کنند.

🔹امکان‌پذیر شدن واردات برخی دستگاه‌ها و قطعات مورد نیاز کارخانه‌هایی که در داخل کشور موجود نیست، از مزیت‌های معافیت گمرکی است. اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، فرصتی مناسب برای ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه است.

🔹اکنون به طرح احداث پالایشگاه گازوئیل و بنزین در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، حدود ۹۹ هکتار زمین اختصاص داده شده است که ۵۰ درصد بودجه این پالایشگاه توسط شرکت داخلی با شرکت چینی و کره‌ای و ۵۰ درصد باقی مانده نیز توسط اعتبارات بانکی، تامین خواهد شد.

🔹اخذ مجوز نسبت به اعتبارات تخصیص داده شده به این طرح، ضروری است. با ابلاغ مصوبه هیات دولت از سوی معاون اول آقای رئیسی، اجرا و واگذاری اراضی زمین در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، انجام می شود.

🔹منطقه ویژه اقتصادی سبزوار و به ویژه پالایشگاهی که اکنون ساخت آن در این منطقه در دستور کار قرار گرفته، مجوزهای زیست‌محیطی لازم را اخذ کرده است. بعد از اخذ مجوز طرح منطقه ویژه اقتصادی، واگذاری کامل ۱۲۰۰ هکتار زمین در این منطقه، جزو برنامه‌های آینده قرار گرفته است.

🔹امادگی‌های لازم برای حمایت‌های مورد نظر در راستای اجرای کامل طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، در استان وجود دارد و جلساتی با حضور معاونت اقتصادی استانداری، در مشهد انجام شده که در حال پیگیری موضوعات مربوط به این منطقه هستند.

🔹این پروژه ارزشمند، جهت توسعه اقتصادی و رونق شمال شرق کشور، از اهمیت فراوانی برخوردار است. اجرای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، عاری از چالش و کمبودهاست و تنها نیازمند برنامه است.

🔹اکنون برای ایجاد پالایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی، با وزارت نفت هماهنگی‌های لازم در موضوعاتی همچون زیربنایی، ریلی و ریل آنتنی انجام شده است. همچنین انشعابی از راه آهن در حال ساخت خوشاب – سبزوار، باید به منطقه ویژه اقتصادی سبزوار کشیده شود.

🔹در حال حاضر، هیچ کمبودی در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، وجود ندارد. موضوعات اداری پیگیری گردیده و مجوزهای واگذاری، صادر شده و تنها باید سرمایه گذاران را بر اساس تقسیم‌بندی‌های آن مکان و مسائل مورد توجه در مباحث تولیدی، به ویژه تولیدات کشاورزی، صنعتی و خدمات، جذب کنیم.

🔹تنها مساله این طرح، جذب سرمایه‌گذار است که با مشوق‌های در نظر گرفته شده برای واردات کالاهای ناموجود در داخل از طریق معافیت‌های گمرکی، امکان پذیر می‌شود./ ایسنا

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.