• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

سبزوار، تنها تولید کننده ماهی خاویاری در استان

  • کد خبر : 2708
  • 25 آبان 1401 - 1:09

پایگاه خبری عصر سبزوار:
🔺تورگستری سبزوار برای صید مروارید سیاه از دل کویر

🔹سبزوار با وجود داشتن اقلیم گرم و نیمه‌خشک، تنها تولیدکننده ماهیان خاویاری در استان است و حمایت دولت و ارائه مشوق‌های لازم، تحولی چشمگیر در صنعت شیلات این خطه، فراهم کرده است. پرورش صنعتی ماهیان خاویاری قدمت ۴۵ ساله دارد و از روسیه آغاز شد.

🔹اقلیم مناسب، پایین بودن هزینه های تاسیساتی و نیروی انسانی، دانش فنی و تجربه بالا و آوازه ایران به عنوان تولیدکننده بهترین خاویار جهان، موجب شده این فعالیت ارزش اقتصادی بالایی داشته و به سرعت توسعه یابد.

🔹طرح جهش تولید خاویار در مزارع پرورش ماهی سبزوار با توجه به قیمت بالای گوشت و خاویار، قابلیت صادرات، کسب درآمد ارزی و ایجاد اشتغال، شتاب گرفته و تاثیر مهمی در وضعیت اقتصادی و اجتماعی مناطق روستایی سبزوار به همراه داشته است.

🔹در سبزوار ۱۲۰ واحد در زمینه پرورش ماهیان سردآبی، و گرمابی و ۴ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری پرواربندی و استحصال تخم خاویار فعال است. سبزوار با ۳۰ درصد تولیدات آبزی پروری، برای نهمین سال متوالی رتبه نخست تولید استان را، به دست آورده است./ ایرنا

🔺ادامه دارد

🆔 @Asrsabzevar

🔺پرورش ماهیان خاویاری، صنعتی پرسود

👤 عباس هواخواه، تولیدکننده ماهی خاویار در سبزوار:

🔹با استفاده از آب چاه کشاورزی در روستای “رباط سرپوش” سبزوار، از ۸ سال قبل در زمینه تولید گوشت و خاویار، فعالیت دارم.

🔹ظرفیت تولید خاویار در این مزرعه، ۱۵ تن در سال است و طی سه سال گذشته، بیشترین سهم تولید خاویار منطقه سبزوار را، به خود اختصاص داده ایم.

🔹البته برای استحصال تخم خاویار، این گونه پرورشی به استان مازندران فروخته و از آنجا به روسیه صادر می شود که در صورت فراهم شدن زمینه فرآوری و استحصال تخم خاویار در سبزوار، سود بیشتری نصیب تولیدکنندگان می شود.

🔹تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری با هدف کسب درآمد ارزی، حائز اهمیت است و در این راستا، فعالیت پرورش ماهی در سبزوار، همسو با کشاورزی شکل گرفته که این اقدام، سبب ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در مناطق روستایی شده است./ ایرنا

🔺ادامه دارد

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

👤 محمدعلی اسلامی، مسئول واحد شیلات مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار:

🔹۴ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۸۶ تن، در سبزوار فعالیت دارند که ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری، شامل فیل ماهی، سیبری و ازون برون، در یک دهه اخیر در این مراکز پرورشی، رهاسازی شد.

🔹رهاورد پرورش این ماهی طی پارسال و ۶ ماهه امسال در سبزوار، تولید ۴۵ کیلوگرم خاویار و ۳۹ تن گوشت بوده که روانه بازارهای داخلی و خارجی شده و پیش بینی می شود مقدار تولیدات خاویاری تا پایان سال، به ۵۰ تن گوشت و ۵۰ کیلوگرم خاویار افزایش یابد.

🔹برای گونه اصلی پرورش ماهیان خاویاری، فیل ماهی پیشنهاد می شود. ماهیان خاویاری در سال اول یک کیلوگرم وزن می گیرند و از سال دوم به بعد، بصورت تصاعدی افزایش وزن دارند که در ۳ تا ۴ سالگی، به ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم رسیده و می توان آنها را به فروش رساند.

🔹قیمت این ماهی در بازار، هر کیلو ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است. پرورش این ماهی در صورت وجود مجوز صادرات، سوددهی زیادی دارد و قیمت خاویار آن در بازار، کیلویی ۱۳ تا ۲۷ میلیون تومان تعیین می شود./ ایرنا

🔺ادامه دارد
🆔 @Asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.