• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

افزایش پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار از هفته آینده/ سبزوار، پشتیبان مشهد در عرصه هوانوردی

  • کد خبر : 2719
  • 02 آذر 1401 - 9:01

👤 محمود اما‌‎نی بنی، مدیرکل فرودگاههای استان:

🔹فرودگاههای مشهد، #سبزوار و گناباد در مالکیت دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارند. مالکیت فرودگاه سرخس مربوط به آستان قدس رضوی است و فرودگاه‌های گلبهار و #کاشمر نیز، کوچک و آموزشی هستند که در اختیار بخش خصوصی، قرار دارند.

🔹فرودگاه سبزوار، یکی از فرودگاه‌های مرز هوایی کشور است که می‌تواند پروازهای داخلی و خارجی، داشته باشد. در حال حاضر، این فرودگاه هفته‌ای ۲ پرواز دارد که ظرفیت آن نیز، افزایش یافته است.

🔹با شرایط جدید و توافقی که با دیگر شرکت های هواپیمایی صورت گرفته است، فرودگاه شهدای سبزوار از هفته آینده، ۴ پرواز ورودی و ۴ پرواز خروجی خواهد داشت.

🔹پروازهای این فرودگاه بعنوان تنها فرودگاه در غرب استان، فقط به تهران انجام می‌شود. فرودگاه سبزوار جایگزین فرودگاه مشهد شده و از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب، خدمات می‌دهد.

🔹باند و پارکینگ هواپیما و راه دسترسی بین پارکینگ هواپیما و باند در فرودگاه گناباد، کاملاً آماده شده است. ترمینال آن نیز حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. دستگاه‌های کمک ناوبری و کمک بازرسی این فرودگاه نیز، در فرودگاه مشهد آماده شده‌اند.

🔹دیوار فرودگاه گناباد ۴۰ درصد تکمیل شده و مابقی آن در ۲ ماه آتی نیز، تکمیل خواهد شد. فرودگاه تا پایان سال قطعا به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار خواهد گرفت.

🔹کلنگ فرودگاه شهید مدرس #کاشمر، در سال ۸۹ زده شده که سایت خوبی برای آن، پیش بینی شده است و باند آن، برای امداد و نجات در نظر گرفته شده بود.

🔹اطراف رودخانه فرودگاه زیرسازی شده، اما در حال حاضر مسکوت مانده و هیچ برنامه اعتبارات ملی برای آن، دیده نشده است. در حال حاضر نیز، برنامه اداره‌کل فرودگاه‌های استان، تکمیل و بهره برداری فرودگاه گناباد است.

🔹تمام پروازهای فرودگاه مشهد، با ظرفیت کامل جابجا می‌شود. این فرودگاه به بیشتر مراکز استان‌ها که دارای فرودگاه هستند، پرواز دارد. تنها به فرودگاه بجنورد که نزدیک است و تعدادی از فرودگاههای جنوب غرب به دلیل نبود تقاضا و به شهرهایی که به فرودگاه‌های بزرگ نزدیک هستند، پرواز نداریم.

🔹جابجایی فرودگاه مشهد در کوتاه‌مدت و میان‌مدت امکان پذیر نیست، اما در بلندمدت و چشم‌انداز دور سیاست شرکت فرودگاه‌ها، دولت، مقامات استانی و مصوبه هیات وزیران، جابجایی آن در نظر گرفته شده است

🔹مطالعات جابجایی این فرودگاه تمام شده و چند گزینه وجود دارد که در غرب، جنوب و شرق مشهد باشد که بیشترین نظر ما، روی غرب و شرق مشهد است.

🔹سیاست دولت و استان، این است که فرودگاه جایگزین، فرودگاهی باشد تا حمل‌ونقل ترکیبی انجام دهد. یعنی راه‌آهن نزدیک آن باشد و بزرگراه در کنار آن قرار گرفته باشد. مطمئنا سرمایه گذاری که انجام می‌شود، باید جایی باشد که به شهر مشهد نیز نزدیک باشد.

🔹امسال به جمع بندی محل ساخت این فرودگاه، خواهیم رسید و مابقی تصمیمات آن، در اختیار استان است که کارهای تملک زمین را انجام دهد. پس از تملک زمین، به سراغ جانمایی ترمینال و باندها می‌رویم، اما زمان دقیق احداث فرودگاه، پس از انتخاب کامل مشاور مشخص می‌شود.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.