• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

روایتی از خرج های میرعلی در هندبال سبزوار

  • کد خبر : 2753
  • 20 آذر 1401 - 9:09

👤 محمدرضا رجبی، بازیکن سابق تیم ملی هندبال:

🔹پس از رفتن رحیمی از ریاست فدراسیون هندبال، این فدراسیون بخاطر شرایط مالی به سمت باشگاه ثامن الحجج (ع) سبزوار رفت. ثامن الحجج هم خیلی سرمایه‌گذاری و بریز و بپاش کرد.

🔹سال اول حضور ثامن در لیگ، من در این تیم بودم. شعبانپور مربی تیم بود. در جریان لیگ در تبریز، اتفاقی افتاد که تیم را از زمین بیرون کشیدند و ما ۲ امتیاز از دست دادیم و در جدول با تفاضل گل دوم بودیم.

🔹رسیدیم به جام باشگاه‌های آسیا که باشگاه رافائل را جایگزین شعبان‌پور کرد و دو لژیونر هم آورد تا به تیم کمک شود. بعد از باشگاه‌های آسیا رافائل در تیم ماند و ما ۸ بازی آخر لیگ را بردیم و قهرمان شدیم.

🔹سال بعد من از آنها جدا شدم، اما بیشت ملی‌پوشان به ثامن رفتند. من سر مبلغ مالی به توافق نرسیدم و ۲/۵ سال از ایران رفتم و لژیونر شدم. نزدیک ۱۳ بازیکن به ثامن الحجج رفتند.

🔹ثامن رافائل را با مبلغ خوبی هم نگه داشت. دستمزدش آن زمان نزدیک ۱۳ یا ۱۵ هزار دلار بود. فدراسیون که نمی توانست این مبلغ را پرداخت کند. بیشتر بازیکنان ملی هم که در همین تیم بودند.

🔹فدراسیون باید تیم را به قهرمانی آسیا اعزام می کرد، ولی پولی برای اعزام و اردوی تدارکاتی نداشت. به این نتیجه رسید که ثامن مربی خارجی که دارد، بازیکنانم که همه در همین تیم بودند به همین دلیل به سمت ثامن رفتند.

🔹البته تمام اختیارات فدراسیون به دست باشگاه افتاد. آن موقع باشگاه، برای فدراسیون و تیم ملی تصمیم می‌گرفت. قبل جام ملت های آسیا، یک روز رافائل سرمربی ثامن الحجج سبزوار  مرا صدا کرد و گفت اسامی که می‌خوانم در لیست تیم هستند و می‌خواهم با سایر بازیکنان صحبت کنیم.

🔹هیچ گاه اینطوری نبود. اسامی تیم ملی می آمد و هر کسی متوجه می‌شد که باید در تیم بماند یا برود. یه تعدادی را نخواند و ما هم با آنها صحبت کردیم. رافائل نام دو بازیکن ثامن را از لیست تیم ملی خارج کرده بود.

🔹من شب را به خانه می‌رفتم و صبح می‌آمدم. وقتی رسیدم دیدم بازیکنان نیستند. از فیزیوتراپ پرسیدم پس بازیکنان کجا هستند؟ گفت حاجی (میرعلی مدیرعامل ثامن) آنها را به دفترش صدا زده است. آن روز تمرین تیم ملی تعطیل شد. دعوا از اینجا شروع شد که فدراسیون مقابل باشگاه قرار گرفت.

🔹فدراسیون بخاطر رفتارهای باشگاه نزدیک اعزام به مسابقات جهانی، نتوانست کاری کند. تا قبل از بازی های آسیایی اینچئون هم هیچ کاری هم نکرد، اما قبل از بازی‌ها ماچک را آورد. با این اتفاق میرعلی هم اجازه نداد بازیکنان به اردو بیایند.

🔹ثامن هم که دو باشگاه سبزوار و مشهد داشت و بیشتر بازیکنان ملی در این دو تیم بودند. در همین اوضاع گودرزی به اردوی تیم ملی آمد و به من گفت که به بازیکنان بگو به دامن میرعلی نچسبند چون برایش پرونده درست شده است.

🔹البته میرعلی ایده و استدلالش بد نبود، اما آنهایی که اطرافش بودند نتوانستند او را خوب مدیریت کنند. او خیلی در این رشته هزینه کرد و در مقطعی، همه بازیکنانش را بیمه کرده بود.

🔹میرعلی نزدیک ۴۵ میلیارد تومان در این سال‌ها هزینه کرد، اما سبزواری‌ها یک عدد شن به سالن هندبال اضافه نکردند. روزی که دوباره به سبزوار رفتم، افسوس خوردم. در صورتی که کشتی سبزوار در قبال تیم ثامن، یک خانه کشتی ساخت.

🔹میرعلی برای برد یک بازی، ۵ میلیون پاداش می‌داد. در حالی که قرارداد من ۶۰ یا ۷۰ میلیون بود. برای تولد مربی به همه سکه می‌داد. زمانی که تیم‌های فوتبالی را به هتل عباسی اصفهان نمی‌بردند تیم را به هتل عباسی می برد.

🔹اگر این آدم در اصفهان بود شرایط خیلی فرق می‌کرد. اصفهانی‌ها همه چیز را مدیریت می‌کنند. فرهنگ هندبال در آن زمان، خیلی عوض شد. در گذشته این‌ موضوعات را نداشتیم ولی بعدتر در ثامن سبزوار، این شرایط به وجود آمد.

🔹هر اتفاقی که در تمرین رخ می داد، مدیرعامل باشگاه می‌دانست. بازیکن زورش به مربی می‌چربید. بازیکن سالاری و قدرت گرفتن بازیکنان، از همینجا شروع شد. باشگاه ثامن حقوق هم که به آنها می داد و شرایطی هم برایشان داشت. حتی زندگی شخصی تعدادی، از همین راه حمایت می‌شد. دیگر همه به سمت ثامن الحجج سبزوار رفتند.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.