• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

نگاهی به عملکرد فرودگاه شهدای سبزوار در آبان ۱۴۰۱/ سبزوار، آخرین فرودگاه کشور در تعداد پرواز !

  • کد خبر : 2846
  • 11 دی 1401 - 16:48

✍ حمیدرضا باقری تبار

🔹در آبان ۱۴۰۱، از ۵۶ فرودگاه در کشور پرواز مسافری انجام شده که از این تعداد، ۵۲ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاههای کشور بعنوان ارگان دولتی بودند. همچنین فرودگاه شهدای سبزوار، با انجام ۱۲ سورتی پرواز، ۱،۴۰۷ نفر مسافر و ۱۰،۰۲۱ کیلوگرم بار و پست را طی این ماه، جابجا کرده است.

🔹در آبان ۱۴۰۱، فرودگاه شهدای سبزوار به لحاظ تعداد پرواز رتبه ۵۰ (بصورت مشترک با بهرگان و جهرم)، در تعداد مسافر رتبه ۳۹ و در میزان بار و پست رتبه ۴۲ را بین ۵۲ فرودگاه دولتی دارای پرواز در این ماه، کسب کرده است.

🔹در آبان ۱۴۰۱، عملکرد فرودگاه شهدای سبزوار، ۳۳ درصد کاهش در تعداد پرواز (۶ پرواز کمتر)، ۱۱ درصد کاهش در تعداد مسافر (۱۷۷ نفر مسافر کمتر) و ۲۳ درصد کاهش در میزان جابجایی بار و پست (۲،۹۹۲ کیلوگرم بار و پست بیشتر) را، نسبت به آبان ۱۴۰۰ نشان می دهد.

🔹در آبان ۱۴۰۱، عملکرد فرودگاه شهدای سبزوار نسبت به ماه قبل از آن (تیر ۱۴۰۱)، در بخش تعداد پروازها با ۲۵ درصد کاهش (۴ پرواز کمتر)، در بخش جابجایی مسافر با ۱۵ درصد کاهش (۲۴۲ نفر مسافر کمتر) و در بخش جابجایی بار و پست، با ۲۳ درصد کاهش (۳،۰۴۷ کیلوگرم بار کمتر)، روبرو بوده است.

🔹در آبان ۱۴۰۱، فرودگاه شهدای سبزوار ۰،۰۴ درصد از کل پروازها، ۰،۰۲ درصد از کل مسافران و ۰،۰۲ درصد از کل ارسال بار و پست در ۵۶ فرودگاه فعال دولتی و غیردولتی کشور در این ماه را، در اختیار داشته که از این حیث، در مورد اول رتبه ۵۶، در مورد دوم رتبه ۴۱ و در مورد دوم رتبه ۴۵ را، کسب کرده است.

🔹در آبان ۱۴۰۱، در هر پرواز انجام شده از فرودگاه شهدای سبزوار، بطور متوسط ۱۱۷ نفر مسافر و ۸۳۵ کیلوگرم بار و پست (۷ کیلوگرم برای هر نفر)، جابجا شده اند که از این لحاظ، این فرودگاه از میان ۵۲ فرودگاه فعال دولتی کشور طی این ماه، در رتبه ۹ و بالاتر از ۱۸ فرودگاه مرکز استان، قرار گرفته است.

🔹در آبان ۱۴۰۱، فرودگاه شهدای سبزوار، به لحاظ تعداد پرواز، میزان مسافر و مقدار بار و پست جابجا شده، سومین فرودگاه فعال شمال شرق ایران پس از مشهد و بجنورد بوده و فرودگاه شاهرود نیز، در تعطیلی به سر میبرد. در این ماه، عملکرد فرودگاه شهدای سبزوار از ۵ مرکز استان شامل قم و قزوین (فاقد فرودگاه)، همدان، زنجان و سمنان (فاقد پرواز) و همدان (با پرواز غیرمسافری برابر)، بالاتر بوده است.

🔹طی ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۱؛ ۱۴،۳۵۰ مسافر و ۱۱۰،۷۷۴ کیلوگرم بار و پست با ۱۴۴ پرواز، از فرودگاه شهدای سبزوار جابجا شده اند که تنها فرودگاه غرب خراسان را از میان ۵۶ فرودگاه فعال طی این ماهها، در رتبه ۴۴ در تعداد پرواز (مشترک با جیرفت)، رتبه ۳۵ در میزان مسافر و رتبه ۳۵ در مقدار بار و پست جابجا شده، قرار می دهد.

🔹طی ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، فرودگاه شهدای سبزوار از نظر تعداد پرواز بالاتر از ۳ مرکز استان اراک، همدان و زنجان و از نظر تعداد مسافر و میزان بار و پست جابجا شده، بالاتر از ۴ مرکز استان شهرکرد، اراک، همدان و زنجان، قرار گرفته است.

🔹طی ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، آمار عملکرد فرودگاه شهدای سبزوار نسبت به ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، با ۴ درصد افزایش در تعداد پروازها (۶ پرواز بیشتر)، ۲۸ درصد افزایش در تعداد مسافران (۳،۱۴۴ نفر بیشتر) و ۲۶ درصد افزایش در میزان جابجایی بار و پست (۲۲،۹۸۵ کیلوگرم بیشتر)، روبرو بوده است.

🔹در آبان ۱۴۰۱، پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار، تنها در مسیر تهران و توسط شرکت هواپیمایی آتا با هواپیمای بوئینگ و میزان تاخیر ۱۰۰ درصدی و مقدار ابطال ۶۵ درصدی، صورت گرفت. همچنین طی ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، از ۶۲ فرودگاه دولتی در سراسر کشور، پرواز غیر مسافری انجام شده است.

🔹در آبان ۱۴۰۱، ۱۲ پرواز غیرمسافری از فرودگاه شهدای سبزوار، انجام گرفت که مجموع پروازهای غیر مسافری این فرودگاه طی ۸ ماهه نخست امسال را، به ۲۴۷ مورد (بالاتر از ۳۱ فرودگاه از جمله ۲ مرکز استان شامل یاسوج و بجنورد) می رساند.

🆔 @Asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.