• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

دستگاه پرتودرمانی جدید، نیاز بخش درمانی سبزوار

  • کد خبر : 2879
  • 25 دی 1401 - 0:21

👤 محمد سالاری زارع، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:

🔹با وجود یک دستگاه شتاب دهنده در بیمارستان واسعی سبزوار، عمده نیاز بیماران در بخش پرتودرمانی، تامین شده، ولی خرید دستگاه شتاب‌دهنده جدید، به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران، از نیازهای ضروری مراکز بیمارستانی و درمانی سبزوار است.

🔹هم اینک خدمات پرتودرمانی، در یکی از بخش های پاراکلینیک بیمارستان واسعی سبزوار، انجام می شود که به لحاظ کمی و کیفی، به عنوان دومین مرکز پرتودرمانی فعال در استان، مطرح است.

🔹وجود امکانات درمانی ویژه در سبزوار، سبب شده تا این شهر میزبان بیماران زیادی از شهرهای مجاور همچون شاهرود، کاشمر، اسفراین، بردسکن، قوچان، نیشابور و دیگر شهرستانهای همسایه باشد.

🔹از ابتدای امسال، ۲۵۵ بیمار به صورت روزانه در بخش پرتودرمانی این مرکز درمانی، پذیرش شده و خدمت دریافت کرده‌اند و ۵ هزار و ۴۰۰ جلسه درمانی حدود ۳۰ دقیقه ای، برای بیماران تعریف شده و ۲۰ هزار خدمت در واحد پرتو درمانی، به بیماران ارائه شده است.

🔹با توجه به افزایش آمار مراجعان برای استفاده از خدمات بخش پرتودرمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، اقدامات و مکاتبات لازم با وزارت بهداشت جهت خرید یک دستگاه شتاب دهنده جدید انجام شده که مجوز آن نیز، دریافت شده است.

🔹اجرای ساخت سازه بونکر در بیمارستان واسعی سبزوار و خرید دستگاه شتاب دهنده، به یک دهه قبل برمی‌گردد و این مرکز هم اکنون مجهز به دستگاه پیشرفته شتاب دهنده خطی الکتا است که قادر به تولید اشعه ایکس و طراحی درمان سه بعدی با استفاده از سی تی اسکن ۱۶ اسلایس و نرم افزارهای پیشرفته است.

🔹دانشگاه علوم پزشکی سبزوار جهت خرید دستگاه پرتو درمانی جدید، در سر لیست تجهیزات وزارت بهداشت قرار گرفته که امیدواریم در راستای ارائه بهتر و بیشتر خدمات، هرچه سریعتر به دستگاه پرتو درمانی جدید، تجهیز گردد.

🔹تاکنون از بین ۶۸ دانشگاه متقاضی تا این مرحله، وزارت بهداشت با توجه به دو مقوله مرکزیت و جمعیت، دستگاه را به ۴ استان کرمان، کرمانشاه، فارس و خراسان شمالی، اختصاص داده است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.