• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

ادعای محبی: افزایش درآمد ارزی و درآمد فروش نفت و گاز/ راهکار پلیسی برای کاهش نرخ ارز و طلا !

  • کد خبر : 2883
  • 25 دی 1401 - 0:24

👤 بهروز محبی: نماینده غرب خراسان در مجلس:

🔹در شرایط فعلی کشور که فروش نفت و میعانات گازی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و تقریبا بیش از ۲ برابر مدت مشابه است، پیش بینی می‌شود درآمد ارزی به بهبود شرایط فعلی کشور، کمک کرده و از مشکلات کاسته شود.

🔹یکی از بزرگترین مصائب ایران که سبب شده در زمره سه کشور دارای تورم در جهان قرار بگیریم، موضوع کسری بودجه است. در حالی که اگر منابع در بودجه پایدار و قابل وصول تعریف شوند، مشکل کسری بودجه وجود نخواهد داشت یا به حداقل خواهد رسید.

🔹وقتی تسهیلاتی را برای بانک‌ها تعریف می‌کنیم، باید بر اساس توان بانک‌ها باشد. البته پیش از این، قرار بود بانک‌ها فروش اموال داشته باشند، ولی ثروت‌ و ارزش افزوده و زیادی ملک برای خود، ایجاد کردند.

🔹قطعاً بانک‌ها بر اساس قانون بانک مرکزی که مجلس مصوب کرده و طبق طرح جامع بانکداری اسلامی که در مجلس مطرح است، باید از فضای سوداگری خارج شده و تسهیل کننده امور مردم شوند، نه اینکه شرکت داری و بنگاه داری کرده و مشکلات اقتصادی برای کشور، ایجاد کنند.

🔹مجلس و دولت، باید از فرصت پیش رو برای بهبود شرایط اقتصادی، به بهترین شکلی استفاده کنند. آستانه طاقت مردم برای گرانی‌ها و تورم، پایین است و باید برنامه کوتاه مدت و اورژانسی، در شرایط فعلی در دستور کار دولت باشد تا مردم احساس کنند که حمایت دولت، واقعی است.

🔹برای این موضوع، دولت از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند تا مسیر صادرات، به درستی باز شود. برای جلوگیری از کسری بودجه، باید از ظرفیت همسایگان به بهترین شکلی استفاده کرد.

🔹دولت گذشته در تبادل تجاری با ارمنستان حدود ۲۷۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشت. اما در همین یک سال و چندماه که از دولت سیزدهم می‌گذرد، دولت توانسته حجم درآمد ارزی خود از کشور ارمنستان را، به ۷۰۰ میلیون دلار افزایش دهد که رشد قابل توجهی است و درآمد ۳ میلیارد دلاری هم در چشم انداز آینده، دیده شده است.

🔹در بحث اصلاح ساختار بودجه، به نظرم در مرحله نخست بهتر است شیوه نظارت بر افراد و شرکت‌هایی که مبادلات مالی بدون شفافیت انجام می‌دهند، اصلاح شود. همچنین جلوگیری از قاچاق گسترده کالا و شفافیت مالی مبادلات افراد، شرکت‌ها و سازمان ها، تاثیر مهمی در بهبود شرایط کشور دارد.

🔹تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه که از روزهای گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفته است، به زودی راه فرصت طلبان و رانت خواران را، خواهد بست و مصمم هستیم با این طرح، جلوی فساد و سفته بازی را بگیریم. نیروهای امنیتی باید سوداگرانی که نقدینگی را به سمت خرید ارز و طلا هدایت کرده تا به اقتصاد کشور ضربه وارد شود، برخورد کنند.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.