• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

ثبت کم بازده ترین دوران فعالیت فرودگاه سبزوار در دولت رئیسی و نمایندگی عنابستانی و محبی❗️

  • کد خبر : 2947
  • 13 بهمن 1401 - 23:48

🔹تنها فرودگاه غرب خراسان در سبزوار، در کل آذرماه ۱۴۰۱ تنها ۴ پرواز مسافری انجام داده است. در آبان ماه ۱۴۰۱ هم، این فرودگاه تنها ۴ پرواز مسافری را میزبانی کرده بود. بدین ترتیب می توان گفت در ماه های آذر و آبان سال جاری، این فرودگاه عملا تعطیل بوده و این یعنی کم بازده ترین دوران فعالیت فرودگاه سبزوار در دولت آقای رئیسی و سالهای نمایندگی آقایان عنابستانی و محبی در مجلس، در حال رقم خوردن است.

🔹دولت و نمایندگانی از یک طیف و جناح سیاسی و با انبوهی از شعارهای انقلابی و جهادی و…، اما در عمل با نهایت ناکارآمدی که نمی توانند از فرودگاهی که همواره استقبال بالایی از جانب مسافران داشته است، بهره برداری درستی انجام دهند. البته به نظر میرسد این ناکارآمدی را بیش از همه جا، می توان در خراسان رضوی مشاهده کرد.

🔹استانی که همواره روحیه تمرکزگرایی مدیران آن، باعث انباشت امکانات و توجهات فراوان در مشهد و چند شهرستان اقماری آن و در نقطه مقابل، بروز محرومیت شدید در مناطق دور از مرکز استان نظیر سبزوار، شده است. به طور نمونه در همین زمینه عملکرد فرودگاهی، وضعیت فعالیت فرودگاه ها در سایر استان ها در آذر ۱۴۰۱، بسیار متوازن تر از خراسان رضوی است.

🔹مثلاً استان های فارس، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان های غربی و شرقی، مازندران و حتی خراسان جنوبی با وجود جمعیتی بسیار پایین تر از خراسان رضوی، دارای دو یا چند فرودگاه فعال در شهرستان های غیر مرکز استان هستند که تعداد پروازهایشان در همین ماه، چندین برابر فرودگاه سبزوار بوده است.

🔹حال آنکه خراسان رضوی به عنوان دومین استان پر جمعیت ایران، تنها دو فرودگاه فعال در مشهد و سبزوار دارد که در واقع فرودگاه سبزوار هم با انجام ۴ پرواز، در حد تعطیلی است. معلوم نیست این چرخه ناعادلانه تمرکزگرایی دولت سیزدهم در خراسان رضوی و ناکارآمدی و بی تدبیری مدیران و نمایندگان استانی و شهرستانی، قرار است تا کجا ادامه پیدا کند.

🔹اما چیزی که مسلم است، این است که بعد از سالها چشم انتظاری مردم شهیدپرور و شیعه و انقلابی سبزوار برای احداث ۴۸ کیلومتر راه آهن جهت اتصال به شبکه ریلی کشور که هنوز تحقق نیافته، حالا محروم شدن دیار سربداران با پتانسیل های فراوان دانشگاهی، صنعتی، تجاری و فرهنگی، از امکان حمل و نقل هوایی نیز با وجود فرودگاه و زیرساخت های آماده ای که در این منطقه وجود دارد، نشان دهنده نهایت بی عدالتی و بدمدیریتی در کشور، استان و شهرستان است./ وبلاگ خراسان غربی

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.