• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

استحصال خاویار در سبزوار با استفاده از شیوه جدید و بدون کشتن ماهی

  • کد خبر : 2949
  • 13 بهمن 1401 - 23:49

🔹با حضور معاون فرماندار سبزوار و برای اولین بار استحصال خاویار از چهار قطعه مولد ماهی خاویاری بدون حذف ماهی از چرخه حیات و تولیدصورت گرفت.

🔹علی اصغر امانیان معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اعلام این خبر افزود: استحصال خاویار از گونه سیبری در سن شش یا هفت سالگی امکان پذیر شده و امروز در یکی از مراکز پرورش، با استفاده از روش سزارین و ایجاد یک برش کوچک در محوطه شکمی ماهی مولد، استحصال خاویار بدون مرگ ماهی انجام گرفت که در نتیجه ضمن جلوگیری از حذف مولدین از مراکز تولید که مستلزم صرف هزینه های زیادی می باشد، در آینده نیز با همه گیر شدن این روش از خطر انقراض این ماهیان با ارزش در طبیعت جلوگیری خواهد شد.

🔹وی همچنین با اشاره به میزان تولیدات آبزیان در سبزوار افزود ایجاد مراکز تکثیر، فرآوری و تکمیل زنجیره تامین در دستور کار قرار گرفته و روند اجرای آن به زودی آغاز خواهد شد.

🔹دکتر حیاتی کارشناس ماهیان خاویاری نیز گفت استفاده از این روش در کشور به تازگی انجام گرفته و امید می رود با موفقیت آمیز بودن نتایج حاصله و  تشکیل مجدد خاویار در مولدین سزارین شده طی مدت ۱۵ ماه آینده، ضمن کاهش هزینه های تولید، با جلوگیری از حذف ماهیان با ارزش از مزارع خاویاری به افزایش صادرات مروارید سیاه نیز کمک شود. .

🔹شایان ذکر است شهرستان سبزوار دارای ۴ مرکز فعال پرورش ماهیان خاویاری است و از ابتدای سال جاری میزان ۳۲ تن گوشت و ۳۲ کیلو خاویار تولید گردیده و انتظار می رود از سال آینده و با آغاز به کار مجتمع خاویاری کال شور میزان تولیدات سبزوار به سه برابر افزایش یابد.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.