• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

متکدیان غیربومی، بلای جان‌ کاشمر

  • کد خبر : 2953
  • 13 بهمن 1401 - 23:53

👤 اعظم حسن زاده، رئیس اداره بهزیستی کاشمر:

🔹از نظر قانونی، تکدی گری جرم محسوب می‌شود و نهادهای قانونی، ضابطین قضایی و دادگستری، باید ورود کنند.

🔹نیروی انتظامی با حکم دادستانی، باید نسبت به جمع‌آوری متکدیان اقدام کند و شهرداری نیز وظیفه تهیه مکانی را برای نگهداری این افراد دارد.

🔹اگر کسانی باشند که فقط برای کسب درآمد تکدی گری کنند، بر اساس صراحت قانون جرم انجام داده و بر اساس حکم دادستانی، به عنوان مجرم باید زندانی شوند.

🔹چون باقی متولیانی که در این خصوص وظایفی دارند پای کار نیامدند، امسال بهزیستی خود تمامی متکدیان سطح شهر را پایش نمود و با تک تک آن‌ها مصاحبه کرد.

🔹هر کس شرایط و مشکلات خاصی داشت، به ارگان و نهاد مربوطه نامه زدیم و معرفی کردیم. برخی از این افراد نه تنها ماهیانه از کمیته امداد و بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند، بلکه دارای خانه هم هستند.

🔹در بین این افراد، زن سرپرست و یا معتادانی بودند که خانواده طردشان کرده بود. ۵ نفر این افراد هم اصلاً از کاشمر نیستند و آخر شب‌ها می‌برندشان که از مه ولات هستند.

🔹یکی از این افراد که به دروغ تظاهر به معلولیت می‌کند و عصا دارد یک مرتبه بازداشت هم شده و تعهد داد، اما باز هم این کار را انجام می‌دهد؛ در صورتی که از ارگان‌های حمایتی حقوق دریافت می‌کند و دارای مسکن است.

🔹این فرد دوره آموزشی دندانپزشکی را طی کرده و با توجه به مدرکی که دارد، می‌تواند دستیار دندانپزشک باشد و اکنون هم حقوق دریافت می‌کند و وضعیت مالی پدرش، خوب است.

🔹هرچند از پدرش خانه‌ای به این فرد به ارث رسیده، اما به دلیل کاری که انجام می‌دهد خانواده‌اش را با مشکلاتی مواجه نموده است. این فرد دوست ندارد سرکار برود و با خود و جامعه، مشکل دارد.

🔹فردی دیگر خانم سالمند و زیر پوشش کمیته امداد است و چندین مرتبه تاکنون او را به دلیل اعتیاد به مواد مخدر ترک داده‌ایم، ولی مجدد به مصرف مواد مخدر رو می‌آورد.

🔹یک خانم دیگر کم سن و سال که بچه شیرخوار و سه ساله دارد ابتدا بچه‌هایش را گرفتیم و برای ترک به کمپ فرستادیم ولی مجدد با همسرش شروع به مصرف مواد مخدر نمود.

🔹بر اساس آنچه خود این افراد به ما اعلام نموده‌اند، درآمد یک روزشان از گدایی بالغ بر ۶۰۰ هزار تومان است؛ در صورتی که بیشتر از این است. چون کسب درآمد تکدی گری در کاشمر بالاست، این افراد به سمت گدایی می‌روند؛ در صورتی که نیازی به این کار ندارند.

🔹سال ۱۳۹۷ خانمی در خیابان امام خمینی با یک معلول که عمه او بود، تکدی گری می‌کرد. در آن سال ماهیانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به برادرش برای این فرد معلول، اجاره می‌داد.

🔹مردی از مه ولات فرزند و همسرش را برای تکدی گری به کاشمر می‌آورد و آخر شب می‌برد. حتی فردی از بیرجند می‌آید. افرادی که آخر شب در چهارراه بهبودی می‌بینیم، متکدیان وارداتی هستند.

🔹کاشمری‌ها به کسانی دارند کمک می‌کنند که هیچ نیاز مالی ندارند و به رغم اینکه ماهیانه از نهادهای حمایتی حقوق دریافت می‌کنند، از حسن نیت مردم این شهر سوء استفاده می‌کنند.

🔹این گداها بیشتر مشکلات روانی دارند تا اینکه نیاز مالی داشته باشند و برخی از آنها، درآمدهای خیلی خوبی دارند، یکی از این افراد اعلام کرد چون بچه‌دار نمی‌شده و همسرش طلاق گرفته، با این کار می‌خواهد خشم خودش را به جامعه نشان دهد.

🔹برای رفع آنچه در چهارراه‌های این شهر شاهدش هستیم فقط باید دادستانی ورود کند، با صحبت‌هایی که با خودشان داشتیم و بر اساس بررسی‌های انجام شده در بین متکدیان اصلاً فردی نیازمند مالی نداریم.

🔹خود مردم کاشمر موجب شدند که این افراد در سطح شهر به تکدی گری بپردازند. اگر کمک نکنند، دیگر شاهد این وضعیت و سوء استفاده متکدیان که هیچ نیازی ندارند، نخواهیم بود.

🔹برخی مردم هستند که از دستگاه خودپرداز مخصوص پول برمی‌دارند تا اگر گدایی را در چهارراه دیدند، کمک کنند؛ در صورتی که همان فرد شاید به مراتب وضعیت مالی بسیار بهتری از آن که کمک می‌کند، داشته باشد.

🔹شهروندان کمک‌های خود را از طریق کمیته امداد و بهزیستی، به متکدیان ارائه دهند. در کاشمر مؤسسات خیریه بسیار خوبی داریم، ولی متکدیان چهارراه ها، از مردم کاشمر سوء استفاده می‌کنند.

🔹چون همه متوجه شدند که کاشمری‌ها خوب به متکدیان کمک می‌کنند، حتی از سایر شهرها به این منطقه آمدند؛ در صورتی که هیچ نیازی به این کمک‌ها ندارند و فقط چون کار بی‌دردسری است، انجام می‌دهند.

🔹چون در ۶ ماهه ابتدای سال با پیک مسافر مواجهیم، متکدیان بسیاری به خصوص از شهرهای اطراف به کاشمر می‌آیند. در سطح این شهر، دو لکه آلوده تکدی گری در چهارراه های شهید بهبودی و شهید ترابی داریم.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.