• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

ادعای سالاری: ارائه گزارش غلط اعتبارات بیمارستان خوشاب را صفر کرد/ تکذیب موافقت اصولی احداث این طرح!

  • کد خبر : 2979
  • 24 بهمن 1401 - 22:32



👤 محمد سالاری زارع، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، در نشست خبری با اصحاب رسانه:

🔹تاکنون موافقت اصولی احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان خوشاب، توسط وزارت بهداشت صادر نشده است. جلساتی به اتفاق نمایندگان غرب خراسان در مجلس و مسئولان شهرستان خوشاب در تهران داشتیم.

🔹در این جلسات، معاون وزیر بهداشت و مسئولان مربوطه، موافقت شفاهی خود را برای صدور موافقت اصولی ساخت بیمارستان خوشاب بیان کردند و خبر اولیه روی سایت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از زبان ما، مبنی بر صدور موافقت اصولی ساخت این بیمارستان، به همین دلیل است!

🔹در سفر استانی هیات دولت، ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اختصاص داده شد که از این میزان، ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل بیمارستان خوشاب و ۱۰۰ میلیارد تومان برای برای احداث ساختمان جدید دانشکده پرستاری و مامایی سبزوار بود‌.

🔹تیم قبلی مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از میزان پیشرفت پروژه ساخت بیمارستان خوشاب، اطلاعات غلطی داده و پیشرفت این طرح را ۶۵ درصد اعلام کرده بودند. از طرفی هم بازرسان استانداری و ریاست جمهوری به دلیل کمبود وقت، امکان بازدید از این طرح را نداشتند.

🔹پس از تعیین اعتبار بیمارستان خوشاب در سفر استانی هیات دولت و آگاهی از اطلاعات غلط میزان پیشرفت پروژه بیمارستان خوشاب، تمام اعتبارات اختصاص یافته از سوی دولت برای علوم پزشکی سبزوار، از طرف مسئولان مربوطه در استان، صفر شد!

🔹زمین بیمارستان خوشاب، در ورودی شهر سلطان آباد مرکز این شهرستان، از سمت سبزوار می باشد. وضعیت واگذاری این زمین نیز، از سوی مسئولان شهرستان خوشاب قطعی نشده و شهرداری سلطان آباد بیان کرده این زمین مربوط به شهرداری است و دانشگاه علوم پزشکی، نمی‌تواند آن را تصاحب کند.

🔹برای ساخت این بیمارستان، تاکنون ۵ بار کلنگ زنی انجام شده، ولی در دوران مدیریت چند ماهه بنده، هیچ کلنگ زنی جدیدی رخ نداده و از کلنگ‌زنی‌های ساخت بیمارستان خوشاب بی‌اطلاع هستم. اما اگر موافقت اصولی ساخت بیمارستان خوشاب از تهران صادر شود، دوباره کلنگ ساخت بیمارستان خوشاب را خواهیم زد.

🔹مسئولان استانداری قول داده‌‌اند تا برای تخصیص اعتبارات جهت ساخت این پروژه، ۵ میلیارد تومان تخصیص دهند که صرف مطالعات ساخت بیمارستان خوشاب خواهد شد و تا زمانی که پیشرفتی در این طرح ارائه ندهیم، این مبلغ قابل برداشت نیست./ ایکنا

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.