• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

فعالیت فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار

  • کد خبر : 3011
  • 12 اسفند 1401 - 16:28

🔺آغاز فعالیت فرودگاه سبزوار در سال ۱۳۸۳

🔹طی سالهای گذشته، فرودگاه شهدای سبزوار هر هفته بین ۳ تا ۵ پرواز رفت و برگشت به مقصد تهران داشت که حتی در برهه ای از زمان، پروازهای سبزوار به مقصد کیش و بالعکس و نیز به مقصد عتبات عالیات در عراق هم، از این فرودگاه انجام می شد.

🔹اما هم اینک این فرودگاه غرب خراسان، روزهای کم فروغی را سپری می کند و عدم تمایل شرکت های هوایی برای برقراری پرواز، سبب شده تا وضعیت آن به حالت نیمه تعطیل درآید؛ چنانکه طی هفته های گذشته، هیچ پروازی به مقصد دومین فرودگاه فعال استان، صورت نگرفته است.

🔹اکنون در شرایطی که تمامی امکانات فرودگاه شهدای سبزوار به منظور خدمات دهی مطلوب به مسافران فراهم است، صدای هیچ هواپیمایی در خطوط پروازی آن به گوش نمی رسد و چنین به نظر می رسد که بازگشت پروازها به این فرودگاه، نیازمند نگاه ویژه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مسئولان استانی و شهرستانی است./ ایرنا

🔺فرودگاه شهدای سبزوار، سرمایه ملی بلااستفاده

👤 محمد عبدالهی، سرمایه گذار بخش خصوصی:

🔹سبزوار در کنار جمعیت قابل توجه، در چهارراه و شاهراه ارتباطی منطقه شمال شرق ایران قرار دارد و نیز از قطب های کشاورزی و صنعتی شرق کشور است که رونق صنعت هوایی آن، مکمل و پیشران توسعه اقتصادی این منطقه، محسوب می شود.

🔹یکی از راههای سریع تبادل، حمل و نقل کالا و ترابری، بهره مندی از ظرفیت فرودگاهی است که با وجود برخورداری سبزوار از این ظرفیت، کمتر از آن در حوزه صادرات کالا و بار از غرب خراسان، استفاده شده است.

🔹سبزوار به عنوان یکی از قطب های صنعت، کشاورزی، شیلات و معدن استان، قابلیت های فراوانی دارد که افزایش پروازهای فرودگاه، آنهم به طور منظم، می تواند تحولی چشمگیر در حوزه صادرات کالای منطقه غرب خراسان، فراهم نماید./ ایرنا

🔺فرودگاه شهدای سبزوار، پشتیبان دومین فرودگاه پر ترافیک کشور

👤 حسین شادمان، مدیر فرودگاه شهدای سبزوار:

🔹این فرودگاه به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، تعریف شده است و برخی از پروازهای مشهد در شرایط ترافیک پروازی و یا در وضعیت نامساعد جوی مرکز استان، در سبزوار فرود می آیند.

🔹فرودگاه شهدای سبزوار به علت موقعیت جغرافیایی و ارتباطی، فرودگاهی راهبردی محسوب می‌شود؛ از این رو، لازم است نگاه ویژه و فعالی به این فرودگاه، وجود داشته باشد.

🔹مسیر هوایی، یکی از عوامل توسعه صنعتی و گردشگری شناخته می شود و با این نگاه، توسعه زیرساخت های فرودگاه‌ شهدای سبزوار، مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

🔹یکی از عوامل تقویت فرودگاه سبزوار به عنوان فرودگاه پشتیبان استان، افزایش طول باند پرواز است تا زمینه فرود هواپیماهای پهن پیکر نیز در آن، فراهم شود./ ایرنا

🔺فرودگاه شهدای سبزوار، ظرفیتی برای بهره مندی یک میلیون نفر جمعیت شهرستانهای همجوار

👤 حسین شادمان، مدیر فرودگاه شهدای سبزوار:

🔹در صورت برقراری پروازهای منظم در این فرودگاه، علاوه بر شهروندان سبزواری، ساکنان برخی شهرستان‌های نزدیک در استانهای سمنان و خراسان شمالی و برخی شهرستانهای خراسان رضوی شامل نیشابور، فیروزه، کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، کوهسرخ، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد نیز با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، از این ظرفیت بهره مند می شوند.

🔹از سوی دیگر، سبزوار ظرفیت‌های فراوانی در حوزه های صنعتی، تجاری و دانشگاهی دارد که وجود این موارد، توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی در این خطه را، ضروری کرده است. در حوزه صنعت و سرمایه گذاری، با فراهم شدن زمان سفر کوتاه، ایمن، مستمر و هر روزه، بستر سرمایه گذاری بیشتر در سبزوار و حتی غرب خراسان، فراهم می شود./ ایرنا

🔺اجرای ۱۶ طرح توسعه ای در فرودگاه شهدای سبزوار

👤 حسین شادمان، مدیر فرودگاه شهدای سبزوار:

🔹۱۶ طرح توسعه ای در این فرودگاه، با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، آغاز شده و در دستور قرار گرفته است.

🔹طرح توسعه فضای پایانه مسافری به ۲ هزار متر مربع، توسعه سالن ترانزیت، افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی فرودگاه، بهسازی ورودی ترمینال، تعویض شبکه برق و مسقف نمودن پارکینگ، برخی از طرحهای توسعه این فرودگاه است./ ایرنا

🔺توقف خدمات فرودگاهی در سبزوار به بهانه نبود ایر استارتر

👤 حسین شادمان، مدیر فرودگاه شهدای سبزوار:

🔹پروازهای این فرودگاه، طی ماههای گذشته کاهش چشمگیری داشته است؛ چنانکه در آذرماه ۶ پرواز و آخرین پرواز این فرودگاه نیز در ۱۳ دیماه، صورت گرفته است.

🔹در ماه های گذشته، تنها شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تهران – سبزوار و بالعکس فعال بود که هم اینک فعالیت این شرکت نیز، به حالت تعلیق درآمده است.

🔹بهانه شرکت هواپیمایی آتا برای لغو پروازهای خود به سبزوار، نبود ایر استارتر است؛ در حالی که این تجهیزات، در گذشته نیز وجود نداشته است، اما شرکت های هواپیمایی خدمات پروازی خود را در فرودگاه شهدای سبزوار، ارائه می دادند.

🔹بر اساس برآورد صورت گرفته، اعتبار مورد نیاز برای تامین این تجهیزات ۳/۵ میلیارد تومان است که با توجه به اینکه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مجاز به خریداری آن نیست، نمایندگان غرب خراسان در مجلس قول داده اند که این رقم را از محل اعتباری که در اختیار دارند، تامین کنند./ ایرنا

🔺تلاش برای فعال شدن خطوط پروازی در کنار راه‌اندازی تاکسی هوایی در فرودگاه شهدای سبزوار

👤 بهروز محبی، نماینده غرب خراسان در مجلس:

🔹فرودگاه شهدای سبزوار، یکی از ظرفیت های اصلی این منطقه است که در حوزه رفت‌وآمد، تبادل کالا و محصولات تجاری، نقش مهمی دارد.

🔹سبزوار، فاصله زمانی کمتر از ۲ ساعت با بیش از ۱۰ شهرستان مجاور دارد که در صورت برقراری پروازهای منظم، می تواند به مسافران شهرستان های مجاور هم، خدمات ارائه دهد.

🔹دلیل لغو پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار، عدم استقبال شرکت های هواپیمایی است که البته برخی پروازها به‌ علت شمار کم مسافر، به ویژه در دوران شیوع کرونا، توجیه اقتصادی چندانی نداشت.

🔹برای برقراری دوباره خطوط پروازی در این فرودگاه، با چند شرکت هواپیمایی گفتگو و رایزنی شده است. همچنین با هدف جابجایی سریع مسافر، راه اندازی تاکسی هوایی (ایرتاکسی) در مسیر سبزوار – مشهد نیز، در دست پیگیری است./ ایرنا

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.