• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

برنامه تولید سرم انسانی خون بند ناف در سبزوار

  • کد خبر : 3017
  • 12 اسفند 1401 - 16:32

👤 رضا مقدسعلی، مدیر یک شرکت فناور:

🔹موفق شدیم سرم خون بند ناف انسانی را برای کشت سلولی بصورت تجاری تولید کنیم. این سرم از زباله‌های زایمانی تهیه می‌شود و مملو از فاکتورهای رشد و پروتئین‌های مغذی جهت تکثیر سلول‌ها است و به دلیل منبع انسانی ایمن تر از نمونه حیوانی می باشد؛ از این رو، تولید سرم برای کشت سلولی از منبع انسانی بهتر از منبع حیوانی خواهد بود.

🔹تاکنون این محصول بصورت تجاری، توسط شرکت‌های داخلی به بازار عرضه نشده بود و به دلیل هزینه‌های بالای خرید آن و مشکلات انتقال آن از خارج کشور، تصمیم گرفتیم این محصول را در مرحله اول جهت استفاده بعنوان مکمل‌های محیط کشت سلولی تولید کنیم.

🔹سرم خون بند ناف انسانی بعنوان یک محصول بیولوژیکی راهبردی، سالانه باعث جلوگیری از خروج منابع ارزی زیادی می‌شود و محصول بسیار کلیدی و با ارزشی برای تحقیقات و تولید محصولات سلول درمانی و پزشکی بازساختی است.

🔹این سرم از زباله زایمانی بدست می‌آید که بعد از تولد نوزاد دور ریخته می‌شود و امروزه در دنیا از این محصول جهت تولید فرآورده‌های مختلف دارویی با هدف ترمیم و جوان سازی از جمله قطره‌های چشمی و کرم‌های پوستی استفاده می‌شود.

🔹این شرکت دانش بنیان با دانشگاههای علوم پزشکی برخی استانها برای تولید بیشتر سرم، همکاری می کند و طبق توافقاتی که داشتیم، قرار است این محصول در #سبزوار، تبریز و مشهد با همکاری این شرکت تولید شود و در برنامه داریم که با استانهای گلستان، لرستان و تهران نیز، همکاری هایی داشته باشیم.

🔹تاکنون نمونه‌های سرم انسانی حاصل از خون بند ناف، تجاری نشده و با توجه به نیاز روز افزون به این سرم، لازم است که در مقیاس انبوه به تولید برسد؛ لذا درصدد برآمدیم تا بخشی از نیاز کشور به این سرم را، در این شرکت تامین کنیم.

🔹سالانه در دنیا ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار لیتر سرم حیوانی مصرف می شود که ۷ هزار لیتر آن از کشورهای خارجی به ایران وارد می شد؛ اما اکنون به مرحله ای رسیدیم که امکان تولید آن در کشور فراهم است و می توانیم به مرور این نیاز را، برطرف کنیم تا وارداتی نداشته باشیم.

🔹جلوگیری از خروج ارز، در دسترس بودن و کیفیت بالا، از جمله مزیتهای رقابتی این محصول به شمار می رود. ما می توانیم در فاز اول، یک درصد نیاز کشور به این سرم را تولید کنیم و در فازهای بعدی، به مرحله تامین نیاز کشور به واسطه استانها برسیم.

🔹از آنجایی که در آزمایشگاهها برای انسان باید از منابع انسانی استفاده شود، کاربرد این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. این سرم از نظر کیفیتی، غنی است که می توان برای کشت سلولی استفاده شود. این سرم برای کشت سلولی، ترمیم قرنیه پوست، مو و ترمیم بسیاری از بافت ها و اندام ها، بکار می رود.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.