• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

انتقاد از علم‌الهدی، چندان مورد پسند نیروهای انقلابی استان نبود

  • کد خبر : 887
  • 18 فروردین 1401 - 18:04
انتقاد از علم‌الهدی، چندان مورد پسند نیروهای انقلابی استان نبود

 

👤 علی اصغر عنابستانی، نماینده غرب خراسان در مجلس:

🔹گویا آقای خلیل موحد در جلسه فعالان فرهنگی با آقای رئیسی، انتقاداتی را بیان کردند که چندان مورد پسند نیروهای انقلابی استان واقع نشده است. بعد از آن هم یک فراخوانی برای تجمع اعلام شد، ولی بعد تصمیم گرفتند تجمع را لغو کنند و در دفتر آقای علم الهدی جمع شوند. ظاهرا دلیل اصلی همان انتقادات آقای موحد بوده است.

🔹از طریق فضای رسانه‌ای، شنیده‌ام آقای موحد گفته‌اند که حجت‌الاسلام علم الهدی به قوانین جمهوریت پایبند نیست و تحکمات خارج از قانون در استان انجام می‌دهند. شخص آقای رئیسی هم پاسخ داده‌اند که من این موارد را قبول ندارم. نامه ۱۷ نماینده استان در جهت قدردانی از علم‌الهدی هم در راستای پاسخ به انتقادات آقای موحد بود.

🔹ما احساس کردیم نوع هجمه‌هایی که به آقای علم‌الهدی شده، ممکن است خدشه‌ای به جایگاه ایشان وارد کند. در حالیکه ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه، رسالت خود را بسیار شایسته انجام می‌دهند و آن نقش پدرانه‌ای که باید در استان داشته باشند را، به بهترین حالت انجام می‌دهند. بخش زیادی از مباحثی که در مورد ایشان گفته می‌شود، بیشتر فضاسازی‌های رسانه‌ای است.

🔹به همین دلیل هم، نمایندگان استان یک نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب تهیه کردند و از تدبیر ایشان برای انتخاب آقای علم الهدی به عنوان نماینده، ولی فقیه در استان و ادامه فعالیت ایشان تشکر کردیم. تفاوتی هم نمی کند که کدامیک از نمایندگان استان اقدام به جمع‌آوری امضا برای این نامه کرده است. بالاخره یکی از نمایندگان ابتکار عمل به خرج داده است و بقیه هم تایید کردند.

🔹همچنین به طور خاص از آقای علم الهدی هم به دلیل نوع کنشی که در استان دارند و رعایت ساختار نمایندگی، قدردانی به جا آوردیم. ایشان نه دخالت خاصی در ساختار اجرایی و نه جبهه‌گیری خاصی دارند. آن نقش پدرانه‌ای که رهبری در سطح کلان پیش می‌برند، آقای علم الهدی در سطح استان انجام می‌دهند. بخشی از انتقاداتی که به ایشان وارد می‌شود، درست و منصفانه نیست.

🔹درباره اینکه می گویند برخی از تصمیمات و مواضع امام جمعه مشهد، همچون عدم اجازه برگزاری کنسرت در این شهر، مورد انتقاد افکار عمومی است، باید گفت که حوزه فرهنگی در هر استان یک شورایی به نام «شورای فرهنگ عمومی استان» دارد که کاملا منطبق بر قانون است.

🔹با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده، ولی فقیه در هر استان رئیس شورای فرهنگ و استاندار هم نایب رئیس است. شورای فرهنگ عمومی برای مباحث فرهنگی هر استان تصمیم می‌گیرد نه نماینده، ولی فقیه یا در این مورد آقای علم‌الهدی. این شورا متشکل از همه دستگاه‌های فرهنگی استان و اشخاص حقیقی‌ست که در آن عضو هستند.

🔹بالاخره بر اساس شرایط استان خراسان و وجود بارگاه منور امام رضا (ع)، شورای فرهنگ عمومی استان جلساتی تشکیل می‌دهد و تصمیماتی می‌گیرد که مسئولیتش بر عهده همه اعضای شوراست؛ حال اینکه ما یک تصمیم یا تصمیماتی را به یک استان خاص و رئیس آن شورا منتسب کنیم، این بی‌انصافی است که نسبت به آقای علم الهدی می شود./ انتخاب

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.