• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار

  • کد خبر : 3583
  • 20 آذر 1402 - 12:41



👤 جواد نیک بین، نماینده جنوب غرب خراسان در مجلس:

🔹وضعیت جاده بردسکن به سبزوار، بسیار اسفبار است و بارها جلسات و پیگیری‌هایی با وزیر راه و شهرسازی برای این جاده داشته‌ایم که در نهایت سال گذشته، ۹۸ میلیارد تومان اعتبار اخذ و پیمانکار آن مشخص شد.

🔹با اقدامات صورت گرفته روکش آسفالت حوزه استحفاظی بردسکن از میدان ورودی شهر تا بعد از روستای خور و بیجورد، انجام می‌شود. هرچند تعویض آسفالت ۷ کیلومتر بعدی از خرو و بیجورد تا گردنه در دستور کار قرار گرفته، ولی در حوزه سبزوار روند کار کُند پیش می‌رود.

🔹امیدواریم که با همکاری نمایندگان سبزوار، بتوانیم این محور را به یک استاندارد حداقلی برسانیم و اقدامات قابل‌توجهی را در حوزه راه و جاده برای منطقه ترشیز در جنوب غرب خراسان، انجام دهیم./ ایسنا

🔺وعده دوبانده شدن محور شادمهر – کاشمر تا ۱۴۰۳

👤 نیک بین، نماینده کاشمر:

🔹جاده شادمهر – کاشمر از ۲۰ سال قبل در حال دوبانده شدن است. ۱۵ کیلومتر از این جاده ۵۵ کیلومتری، سال ۹۹ بصورت ناقص افتتاح شد.

🔹اما طی این سالها برخی نواقص برطرف و برخی از جمله رمپ ها و دوربرگردان‌هایی که باید زیرگذر احداث می‌شد، انجام نشده است.

🔹به دلیل عدم کار کارشناسی در قسمت افتتاح‌ شده، مجبور شدیم در بعضی نقاط مجدد کار انجام شود و ایجاد پل و رمپ، از اقداماتی بود که پس از افتتاح جاده انجام شد.

🔹طی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، اعتباری برای این جاده تخصیص نیافت و دولت برای تکمیل آن، برنامه‌ای نداشت. پیمانکار باند دوم بسیار ضعیف است، اما با وجود گذشت ۳۰ ماه از قراردادش، اقدامی برای خلع ید او انجام نشده است.

🔹توانستیم در سفر هیات دولت، اعتبارات این جاده را از ۲۸ میلیارد به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم و طی یک سال گذشته، پیشرفت جاده سرعت خوبی داشته و تاکنون حدود ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار، تخصیص یافته است.

🔹تا سه‌راهی شادمهر بجز ۴ پل اصلی همه پل‌ها، ابنیه فنی و بتن مسلح کار شده و با این روند، این محور سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.

🔺تردد ۱۰ هزار خودرو از محور شادمهر – انابد

👤 نیک بین، نماینده کاشمر:

🔹طول جاده شادمهر تا بردسکن و انابد، ۱۱۰ کیلومتر است که با وجود پیگیری‌ها، هنوز قابل بهره برداری کامل نیست. تردد وسایل نقلیه حداقل سه شهرستان کاشمر، بردسکن و خلیل آباد و ۸ شهر و بیش از ۲۰۰ روستا، از جاده انجام می شود.

🔹این جاده شاهد تردد روزانه بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین از شهرستان‌های مختلف کشور به قصد تهران، اصفهان، شیراز، سبزوار، طبس، کاشمر، خلیل آباد و بالعکس است.

🔹ضروری است که به این جاده به ‌صورت جدی توجه شود. اگر پیشرفت منطقه ترشیز را می خواهیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه جاده‌های منطقه را اصلاح کنیم که جاده شادمهر به کاشمر، جزو آنهاست.

🔹این جاده، یکی از محورهای اصلی و ارتباطی است که بیشتر وسایل نقلیه نظیر سواری، موتورسیکلت، کامیون و تریلی، در آن عبور و مرور دارند و دوبانده شدن این محور، یک ضرورت جدی است.

🔹مسئولان باید پیگیر این موضوع باشند تا این خواسته مردم، عملی شود. این‏که هر بار وعده جدیدی برای اتمام باند دوم جاده به مردم بدهیم، پذیرفتنی نیست و مردم از مسئولان انتظار دارند در عمل خود را ثابت کنند.

🔺شروع احداث باند دوم محور خلیل آباد بردسکن با جابجایی تیرهای برق

👤 جواد نیک بین، نماینده جنوب غرب خراسان در مجلس:

🔹قیرپاشی و آسفالت ۵ کیلومتر از ۸ کیلومتر باند دوم جاده خلیل آباد – بردسکن، در حال انجام است‌ هرچند یکی از تقاضاهای مردم منطقه ترشیز، دوبانده شدن محور خلیل آباد به بردسکن است، اما این جاده فاقد ماده ۲۳ یعنی مجوز احداث جاده بوده که در سال ۱۴۰۰ و با پیگیری‌های فراوان، مجوز احداث آن اخذ شد.

🔹متأسفانه طی ۱۵ سال گذشته بدون مطالعه و با فاصله زیاد از جاده اصلی، باند دوم محور خلیل آباد به بردسکن زیرسازی شده که به همین دلیل، اکنون با مشکلات عدیده‌ای مواجهیم. هرچند جاده‌ها توسط وزارت راه ساخته و سازمان راهداری آن را برای تعمیر و نگهداری تحویل می‌گیرد، اما راهداری اعلام کرده جاده خلیل آباد به بردسکن را پس از اتمام کار به دلیل عدم رعایت مقررات و قوانین لازم، تحویل نخواهد گرفت.

🔹یکی از مواردی که باید طبق قانون انجام می‌شد، فاصله تیرهای برق در مجاورت جاده است که باید جانمایی شان تغییر می‌کرد و در باغات مردم قرار می‌گرفت که لازمه‌اش، تملک اراضی سمت راست جاده خلیل آباد به بردسکن و اختصاص چندین میلیارد تومان اعتبار بود. برای رفع این مشکل، طی قراردادی با شرکت برق تمامی تیرهای برق از سمت راست جاده به سمت چپ منتقل شد.

🔹با این جابجایی به طول حدود ۴ کیلومتر، احداث باند دوم محور خلیل آباد – بردسکن آغاز خواهد شد. سال گذشته و امسال، حدود ۷۰ میلیارد تومان برای این محور اختصاص یافت که هرسال این بودجه قابل افزایش خواهد بود و امیدواریم طی امسال و سال آینده، باند دوم این جاده را حداقل تا شهر کُندر پیش برده و به بهره برداری برسانیم.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 10انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.