• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

یک ادعا: بعد از سه سال تورم زیر ۴۰ درصد را تجربه کردیم!

  • کد خبر : 1234
  • 24 اردیبهشت 1401 - 1:53

 

👤 علی اصغر عنابستانی، نماینده غرب خراسان در مجلس:

🔹یکی از ایرادات جدی که ما به دولت گذشته داشتیم، این بود که در جریان تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا کلاً تسلیم شده بودند و همه ظرفیت کشور را، در این می‌دیدند که با مذاکرات تحریم‌ها را بردارند.

🔹وقتی اقتصاد کشوری حدود ۴ سال تورم شدید بالای ۴۰ درصد را تجربه کرده که در دنیا بی‌نظیر است و چندین سال در حالت رکود تورمی گرفتار بوده است، نمی‌توان ظرف ۵ الی ۶ ماه این اقتصاد را به شکوفایی و رشد بالا رساند.

🔹البته تا حدود زیادی به سمت کاهش میزان تورم حرکت کرده‌ایم، اما بالاخره در حال حاضر هم تورم در سطح بالایی قرار دارد، آثار تورمی اخیر معلول اقدامات دولت روحانی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ است.

🔹متأسفانه دولت روحانی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ خلق پول بسیار و بدون درآمد، آن را هزینه کرد، نه نفت فروخت، نه درآمدهای مالیاتی خودش را توانست نقد کند، فقط با خلق پول در نیمه اول سال ۱۴۰۰، کشور را اداره کرد که طبیعتاً آثار تورمی خودش را در نیمه دوم تخلیه کرد.

🔹برای اولین بار بعد از سه سال، تورم به زیر ۴۰ درصد و رده‌های پایین آمده و چشم‌انداز این است که امسال تا تورم زیر ۲۰ درصد و ۱۸ درصد پیش خواهیم رفت و رشد اقتصادی خوبی را در سالجاری تجربه می‌کنیم.

🔹دولت خیلی متین و محجوب است و از همان ابتدا که کار خود را آغاز کرد، مورد هجمه بود ولی بنا ندارد که بگوید کشور را در چه وضعیتی تحویل گرفته و اوضاع چگونه بوده است. رئیسی می‌خواهد از این به بعد کار را جلو ببرد و معطوف به آینده کار کند، نه اینکه مرتب گذشته را شخم بزند!

🔹مردم فراموش نمی‌کنند که آقای رئیسی در چه شرایط سختی دولت تحویل گرفت، شرایطی که برای تهیه مرغ در ماه رمضان مردم در صف‌های طولانی می‌ایستادند، اکنون کشور در وضعیت بهتری (!) قرار دارد و بر جامعه آرامشی نسبی حاکم است و دولت هم دست از تلاش بر نمی‌دارد.

🔹هدف گذاری بودجه ۱۴۰۱ با پیش بینی رشد ۸ درصدی اقتصادی و با تکیه بر افزایش ۴ درصدی از محل افزایش بهره وری و ۴ درصد از محل سرمایه گذاری همراه‌ خواهد بود. در بودجه امسال اخذ مالیات از ۳۶ به ۴۸ درصد رسیده ولی این میزان برای تولید کنندگان از ۲۰ به ۱۵ درصد، برای افزایش بهره وری و کمک به امر صادرات، کاهش یافت.

🔹به پیشرفت همه جانبه در غرب خراسان امیدواریم و قطعا به دنبال بهتر شدن شرایط هستیم، طبق آمارها، جداول و بودجه، امیدواریم پروژه های نیمه تمام عمرانی و توسعه محور منطقه، در مدت زمان کوتاهی به سرانجام برسد و منابع و اعتبارات کافی نیز برای این منظور در شهرستانهای غرب خراسان، به ثمر نشیند.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=1234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.