• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

کاهش قتل و افزایش نگران کننده طلاق در سبزوار

  • کد خبر : 1666
  • 04 تیر 1401 - 3:40

 

👤 میرعلم سیدی، رئیس دادگستری سبزوار، در نشست خبری:

🔹وضعیت طلاق در سبزوار، رو به افزایش و نگران کننده است و باید با فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، جلوی این پدیده گرفته شود.

🔹طی یک سال گذشته تاکنون، ۱ هزار و ۳۸۷ فقره پرونده طلاق در سبزوار تشکیل شده که این میزان در مدت مشابه، ۱ هزار و ۷ فقره بوده است.

🔹آرای صادره طلاق در سبزوار طی یک سال گذشته، ۳۸۰ مورد نسبت به مدت مشابه قبل تر، بیشتر شده است که این موضوع زیبنده شهر دارالمومنین سبزوار نیست.

🔹یکی از توطئه های دشمن از طریق فضای مجازی، دامن زدن به آسیب های اجتماعی و تزلزل بنیان خانواده است.

🔹در راستای کاهش آمار طلاق، نشست هایی با دانشگاهها و نهادهای مرتبط سبزوار، برگزار شده تا با انجام تفاهم نامه زمینه کاهش طلاق، فراهم شود.

🔹به منظور کاهش بار دستگاه قضایی و ختم دعاوی مردم با صلح و سازش، ۹۵ شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد و اتحادیه‌های صنفی سبزوار، راه‌اندازی شده است.

🔹در ماههای گذشته، ۱ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده به شعب همیاران شوراهای حل اختلاف سبزوار، ارجاع شده است که با تلاش همیاران، ۷۸۰ پرونده به سازش منتهی شده است.

🔹شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد، مراکز آموزشی و اتحادیه ها فعالیت می کنند و از این راه، پرونده های قابل گذشت توسط معتمدان و بزرگان، مورد صلح و سازش قرار می گیرد.

🔹چنانچه پرونده‌ها توسط همیاران شورای حل اختلاف در نهادهای مورد نظر به صلح و سازش برسد، مختومه می‌شود و چنانچه به صلح و سازش منجر نشود، در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

🔹طی دو سال گذشته با تلاش دستگاه قضا و همکاری نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی، شاخص های امنیتی سبزوار ارتقا یافته است؛ چنانکه طی مدت ۱۰ ماهه سال ۹۹، تعداد ۱۵ فقره قتل در سبزوار رخ داد که این میزان در مدت ۱.۵ سال گذشته، تنها ۳ مورد بوده است.

🔹با هدف برقراری احساس امنیت بیشتر و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت، قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سبزوار ایجاد شده است.

🔹این قرارگاه با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگاه قضا ایجاد شده است. به منظور صدور کیفرخواست و تسریع در احکام، شعبه ای ویژه برای رسیدگی به پرونده های مرتبط با جرایم خشن، ایجاد شده است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=1666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.