• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

بحرانهای مختلف، گریبانگیر غرب خراسان/ دستیابی منطقه به حداقل ها با ایجاد استان خراسان غربی

  • کد خبر : 1676
  • 04 تیر 1401 - 3:47

 

👤 علی اصغر عنابستانی، نماینده غرب خراسان در مجلس، در تذکر شفاهی نطق اضطراری صحن علنی مجلس:

🔹در آغاز سخن می خواهم از کویر بگویم؛ من زاده کویر هستم و همشهری دکتر علی شریعتی که یادش گرامی باد. آنجا دیار مردان و زنان سخت کوشی است که خشونت طبیعت را به عطوفت انسانی مبدل ساخته اند. می خواهم از سرزمینی بگویم که مردمانش سربدار می دهند و تن به ذلت نمی دهند.

🔹آری می خواهم از سربداران بگویم اولین حکومت شیعی اثنی عشری، از بیهق تاریخی و از پدر نثر پارسی ابوالفضل بیهقی. هر چند منظومه حاج ملاهادی هنوز درس طلاب است، اما منظومه درد محرومیت سرزمین حکیم سبزواری، مشق هر شب مردم آن سرزمین مانده است.

🔹امروز بحران های مختلف، گریبان غرب خراسان را گرفته است؛ بحران آب، شبکه های فرسوده، بحران راه، حمل و نقل، بحران بیکاری. آقای وزیر نیرو؛ مردم در روستاها و حتی شهرهای ما تشنه اند و برای رفع عیوب شبکه های آب و تکمیل آبرسانی، تدبیر و تعجیل کنید.

🔹آقای وزیر راه؛ ما در نقطه اتصال چند استان قرار گرفته ایم و شاهراه های ارتباطی شرق کشور، از غرب خراسان عبور می کند ولی وضعیت جاده ها، اسفبار است. هر روز جان مردم عزیز در جاده های مرگ سبزوار – ششتمد – بردسکن، سبزوار – خوشاب – قوچان و سبزوار – جوین – اسفراین، از دست می رود و عده ای داغدارند.

🔹آقای قاسمی انتظار است رستم راه ها باشید. آیا می دانید ما فقط در یک منطقه محروم روداب، ۵۰۰ کیلومتر راه خاکی روستایی و عشایری داریم؟ به داد مردم برسید آقای رستم! سبزواری که با وجود همه ظلم ها، از بسیاری از مراکز استان ها بزرگتر می باشد، سالها در حسرت ریل مانده است.

🔹۹۰ درصد زیر سازی راه آهن سبزوار، پیشرفت دارد. آقای رستم یک همت کوچک دیگر بگذارید، به راحتی می توانید ریل را به سبزوار برسانید. آقای رئیس جمهور؛ منطقه غرب خراسان از حداقل ها محروم است. با یک تصمیم درست و انقلابی، استان خراسان غربی را در سرزمین سربداران برپا کنید تا این مردم به حداقل های اعتباری و مالی و توسعه ای، دست پیدا کنند.

🔺همشهریان عزیز سبزواری و مردم سایر شهرستانهای منطقه غرب خراسان؛

🔹با کلیک بر روی نشانی زیر، پویش درخواست ارتقای منطقه غرب خراسان به استان سربداران به مرکزیت سبزوار را در بخش فارس من خبرگزاری فارس امضا کرده و این پویش را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.👇
https://www.farsnews.ir/my/c/42074

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=1676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.