• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

در دانشگاه معین سبزوار چه می گذرد؟

  • کد خبر : 2387
  • 14 شهریور 1401 - 20:25

🔺ماجرای خوابیدن تعدادی از دانشجویان دانشگاه مُعین غرب خراسان در پارک چه بود؟

(قسمت اول)

🔹مدتی است برخی دانشجویان خوابگاهی حکیم سبزواری در رشته کارشناسی ارشد تاریخ، از مشکلات عدیده‌ای که گریبان‌گیرشان شده گلایه‌مند هستند.

🔹آنها از جابجایی‌های مکرر و بهداشت نامطلوب خوابگاه های این دانشگاه که یکی از قطب‌های علمی آموزشی شرق کشور محسوب می‌شود، به شدت ناراضی و معترض هستند.

🔹م. م یکی از همان دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه است که از بهمن پارسال در خوابگاه ساکن شده و اکنون یکی از منتقدان جدی وضعیت موجود است.

🔹وی که دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ دانشگاه حکیم سبزواری و ورودی مهر ۱۴۰۰ می باشد، از برخورد نامطلوب مسئولان دانشگاه با دانشجویان، گلایه مند است.

🔹این دانشجو گفت: باوجود اینکه خوابگاه خانه دوم دانشجو محسوب می‌شود، اما متأسفانه از سوی مسئولان دانشگاه کم کاری‌هایی در این خصوص صورت می‌گیرد.

🔹وی افزود: شاید در ماه دو تا سه روز را برای دیدار خانواده به مشهد بروم اما دیگر روزها را در همین مکان مشغول به تحصیل و زندگی هستم./ ایسنا

(قسمت دوم)

🔹این دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری با انتقاد از وضعیت بهداشتی خوابگاه و جابجایی‌های مکرر دانشجویان گفت: از قبل عید که به خوابگاه رفته‌ایم تاکنون ۵ تا ۶ مرتبه تغییر مکان داده‌اند.

🔹م.م خاطرنشان کرد: اگرچه هر زمان که جابجا می‌شویم چند روز از وقت خود را باید صرف جابجایی وسایل و نظافت کنیم اما پس از مدت زمان کوتاهی مجدد اعلام می‌شود باید وسایل خود را به خوابگاه دیگری ببریم.

🔹وی با بیان اینکه تاکنون چندین مرتبه خوابگاهمان را تغییر داده‌اند، افزود: متأسفانه یک بار ساعت ۱۱ شب بدون اینکه از قبل اعلام کنند گفتند باید مکان را تغییر دهیم.

🔹این دانشجو ادامه داد: حتی ترم قبل باوجود اینکه زمان امتحانات بود ساعت ۱۲ شب به یک‌باره گفتند برای تیم‌های ورزشی باید خوابگاه را تحویل دهیم که البته با امتناع دانشجویان این اتفاق نیفتاد.

🔹وی یاداور شد: متأسفانه اگر تیم‌های ورزشی به دانشگاه بیایند، اولویت با آنها بوده و به دانشجویان توجهی نمی‌شود و مجبوریم برای اسکان تیم‌های ورزشی، خوابگاه را تغییر دهیم./ ایسنا

(قسمت سوم)

👤 م.م، یک دانشجو:

🔹شامگاه ۱۵ تیرماه همزمان با شب تاسوعا بود که به همراه دوستانم از مشهد برگشتیم و به خوابگاه اندیشه ۲ که محل اسکانمان بود مراجعه نمودیم اما با درهای قفل شده مواجه شدیم.

🔹پس از پیگیری بسیار، اعلام کردند خوابگاه برای انجام تعمیرات و قطعی آب و برق برای مدت زمان نامعلومی پلمب شده، اما اجازه برداشتن وسایلمان را ندادند. البته روز بعد که برای برداشتن وسایل به همان خوابگاه رفتم، هیچ مشکلی نداشت.

🔹آن شب محلی برای اسکان به ما ندادند و مجبور شدیم به همراه هم اتاقی‌هایم شب را تا صبح در پارک نزدیک دانشگاه سپری کنیم.

🔹بعد از مدتی که برای پیگیری به سراغ رئیس دانشگاه رفتیم، اعلام کردند اصلاً نباید به ما خوابگاه می‌دادند و باید با کسی که این اقدام را کرده‌ برخورد شود!

🔹می‌گویند اگر مشکل دارید می‌توانید از این دانشگاه بروید، البته از بازرسی وزارت علوم، حراست دانشگاه، صندوق رفاه دانشگاه و امور خوابگاه‌ها پیگیری‌هایی را در این خصوص داشتیم، اما هیچکس جواب نداد و مشکل ما برایشان مهم نبود!/ ایسنا

🔺وضعیت نامناسب خوابگاههای دانشگاه مُعین غرب خراسان

🔹م. ح هم یکی دیگر از دانشجویان غیر بومی دانشگاه حکیم سبزواری است که در رشته ارشد مکانیک تحصیل می‌کند.

🔹وی گفت: زمانی که این دانشگاه را انتخاب نمودیم، از همان ابتدا اعلام نمودند که خوابگاه دارند ولی اکنون گفته‌اند که به ما خوابگاه تعلق نمی‌گیرد.

🔹این دانشجو بیان کرد: اگر چه در هر ترم برای خوابگاه ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنیم اما خوابگاه فاقد فرش بوده و موکت‌ها بسیار کثیف هستند و در هر زمان که خوابگاه را تغییر می‌دهند، تا چند روز مجبور به تمیزکاری هستیم.

🔹وی تصریح کرد: با وجود فضای خالی بسیاری که دانشگاه برای اسکان دانشجویان دارد، اما در زمان کرونا در یک اتاق تا ۶ نفر را اسکان دادند و هنوز مشخص نیست که‌ ترم بعدی خوابگاه خواهیم داشت یا نه.

🔹م. ح یادآور شد: حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر هستیم که در خوابگاه به سر می‌بریم، اما برخی به دلیل همین مشکلات، در داخل شهر اتاق گرفته‌اند. مسئولان دانشگاه حتی اجازه آوردن خودرو به پارکینگ دانشجویان را هم نمی‌دهند./ ایسنا

🔺اولویت اختصاص خوابگاه در دانشگاه مُعین غرب خراسان، برای کدام دانشجویان است؟

👤 رسول شادنیا، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری:

🔹خوابگاه‌های دانشگاه حکیم سبزواری، ظرفیتی افزون بر ۱۹۳۶ نفر برای دخترها و ۷۵۰ نفر برای پسرها دارد. با توجه به تقاضاهایی که از سوی دخترها و پسرها برای اسکان در خوابگاه داریم، در ابتدای سال تحصیلی ظرفیت‌ها مشخص می‌شود.

🔹اولویت در اسکان، ابتدا با دختران دانشجو بوده که تلاش می‌شود تا حد ممکن، در داخل خود دانشگاه اسکان داده شوند، البته ظرفیتی هم برای پسرها در نظر گرفته شده که با توجه به تقاضا، کم یا زیاد خواهد شد.

🔹خوابگاه های اندیشه ۱ و ۲ که برای اسکان پسرها در نظر گرفته شده ۸۴۰ نفر و خوابگاه های بهار، ولی عصر و گلستان که برای دخترها اختصاص یافته، ۱۹۴۰ نفر ظرفیت دارد.

🔹اولویت خوابگاه با دانشجویان روزانه‌، کسانی که سنواتی نیستند، آنهایی که مشروطی کمتری دارند، کسانی که هزینه خوابگاه را برای صندوق رفاه واریز نموده و بدهکار نیستند و دانشجویانی که نظم و قوانین را در داخل خوابگاه رعایت ‌می‌کنند، است./ ایسنا

🔺افزوده شدن ۲۰۰ ظرفیت جدید به خوابگاه های دانشگاه مُعین غرب خراسان

👤 رسول شادنیا، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری:

🔹هر چند تمامی دانشگاه‌های کشور برای اسکان دانشجویان با مشکلاتی مواجه هستند، اما در این دانشگاه با مشکلات کمتری مواجه هستیم.

🔹با احداث یک خوابگاه جدید که هم اکنون ۸۳ درصد پیشرفت دارد و تا بهمن‌ماه در صورت تخصیص اعتبار تکمیل می‌شود، ۲۰۰ نفر به ظرفیت خوابگاه دختران اضافه خواهد شد.

🔹گرچه کمبودها را قبلاً با خوابگاه‌های خودگردان و فضاهایی که داخل شهر بود جبران می‌کردیم، اما در ایام کرونا این خوابگاه‌های خودگردان با تغییر کاربری ای که دادند، مسکونی شده اند.

🔹در مقطعی چند تیم بسکتبال برای ۳ روز در دانشگاه مستقر شدند که آنهم در خوابگاهی با ظرفیت خالی بوده و نیازی به تخلیه اتاق‌های دانشجویان، نداشته است.

🔹تا زمانی که ثبت نام‌ها و ورودی های جدید دانشجویان دانشگاه مشخص نشوند، نمی‌توان اعلام کرد که با چه کمبودی مواجه خواهیم بود اما پیش بینی می‌شود بیشتر کمبود برای پسرها باشد و تمامی دختران، در داخل دانشگاه اسکان یابند./ ایسنا

🔺ماجرای خوابیدن تعدادی از دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در پارک چه بود؟

👤 شادنیا:

🔹ابتدای مرمت یک خوابگاه، به برخی از دانشجویان رشته تاریخ، اعلام شد وسایلشان را به مکان دیگری ببرند اما اقدامی نکردند و پس از یک ماه که مصادف با شب تاسوعا بود، ساعت ۲۴ به خوابگاه برگشتند.

🔹اگر خوابگاه باز هم باشد، بعد از ساعت ۲۳ دانشجو قبول نمی‌کنیم و تخلف است، اما این تعداد دانشجو اصرار داشتند چون وسایلشان باقی مانده، باید به خوابگاه قبلی تخلیه شده بروند.

🔹مسئول خوابگاه نمی‌توانسته پستش را ترک کند و در خوابگاه قبلی را برای آنها باز کند و این دانشجویان قبول کردند به مکان دیگری بروند.

🔹مسئول خوابگاه چند اتاق را نشان آنها می‌دهد اما ممانعت کرده و اتاق دربست می‌خواستند که اتاق دیگری در پایین اتاق دانشجویان اتباع معرفی می شود که آنرا هم نپسندیده و ترجیح دادند در بیرون دانشگاه، شب را سپری کنند.

🔹دانشجو حق اینکه تعیین کند به چه اتاقی برود را ندارد و فقط می‌تواند هم اتاقی‌های خود را مشخص کند. این تعداد دانشجو، در آن شب حاضر نشدند به یکی از واحدها که فقط دو نفر بودند، بروند و اصرار بر تحویل اتاق دربست داشتند./ ایسنا
🆔 @Asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.