• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

ادعای محبی: دشمنان، عامل بالارفتن نرخ ارز

  • کد خبر : 2615
  • 20 آبان 1401 - 11:39

👤 بهروز محبی، نماینده غرب خراسان در مجلس:

🔹براساس اطلاعات رسیده، افزایش نرخ ارز، قسمتی از پازل تحت فشار قرار دادن نظام در بحث ارز فردایی و اتفاقات مربوط به هرات و اربیل است.

🔹بر همین اساس، از آنجا که تلاش می‌شود فاصله بین عرضه و تقاضا افزایش یابد، با تقاضای کاذب مواجه شده‌ایم و قسمتی از نقدینگی به این بخش هجوم آورده است.

🔹مسئله دیگر نیز، شاید به طرح موضوع واردات خودرو برمی‌گردد. این امر به دلیل نیاز ارزی در حال ایجاد فاصله بین عرضه و تقاضا است، البته در گذشته هم این موضوع مطرح بود.

🔹دولت در هر صورت برای کسانی که نیاز واقعی به ارز دارند، ارز نیمایی پرداخت می‌کند، اما در همین بازار با کنترل و رصد نیرو‌های امنیتی، بیش از دو هزار سوداگر مورد شناسایی قرار گرفته‌اند که در جای خود باید با آنها، برخورد شود.

🔹امیدوارم در حالی که دولت در حال پیگیری شیوه‌های مختلف فروش نفت و انتقال پول به کشور است، این مسئله نیز با درایت برطرف شود. همه باید در این مسیر، با یکدیگر همراه شوند.

🔹سیاست‌هایی مانند ارز توافقی که توسط بانک مرکزی اجرا شد، مثبت بود. برنامه‌هایی مانند این سیاست، باید مورد توجه قرار گیرد تا به وسیله آنها، جلوی سوداگری گرفته شود.

🔹در برخی موارد، حاکمیت باید ورود پیدا کند و اجازه ندهد عده‌ای در این فضای فعلی کشور، چنین حرکت‌هایی را پیش ببرند؛ زیرا پازل‌های اغتشاش اینگونه تکمیل می‌شود و بخشی از برنامه‌های مخالفان نظام، همین موارد است.

🔹بیش از ۴۰ مرکز اطلاعاتی جهانی، موضوع اغتشاشات را در ایران رهبری می‌کردند و اطلاعات جامعی وجود دارد که بسیاری از مراکز جاسوسی و اطلاعات و امنیتی جهان، در اتفاقات اخیر دخالت داشته‌اند. پس قیمت امروز ارز، قطعاً یکی از برنامه‌های آنان است.

🔹بانک مرکزی باید تلاش کند در ابتدا برای نیاز‌های کاذب، مانعی به وجود آورد و در قدم بعدی فاصله بین عرضه و تقاضا را، پر سازد که توانایی انجام این کار برای بانک مرکزی، وجود دارد.

🔹عرضه برای نیاز واقعی قطعاً کم نداریم، اما مردم باید مراقبت کنند و به سراغ کار‌های مولد و پایدار روند. این کار‌ها جز اینکه بی تعادلی در کشور ایجاد کند و آن را با مشکل روبرو می‌سازد، نتیجه دیگری به دنبال نخواهد داشت.

🔹همه به عنوان کسانی که به شرافت انسانی معتقد هستیم، باید به این قضیه توجه داشته باشیم که قرار نیست از هر راهی ثروتمند شویم. البته دولت‌ها باید برنامه ریزی دقیق داشته باشند که ثبات در ثروت مردم و هزینه‌هایی که انجام می‌دهند، تضمین شود.

🔹متاسفانه تجربه شکست خورده‌ای در بازار سرمایه داشتیم و فضای بی اعتمادی به وجود آمده است. بنای دولت در این است که با مردم، واقعی رفتار کند و دلیلی که به سراغ پول‌های پرفشار نمی‌رود و پایه پولی را بالا نمی‌برد، ناشی از همین طرز فکر است.

🔹دولت تلاش می‌کند فضا و شاخص‌های اقتصادی کشور، به صورت واقعی و نه تصنعی مثبت شود. ولی مردم در شرایط سختی قرار دارند و فشار از زندگی آنان، باید با شیوه‌های مختلف برداشته شود.

🔹این کار با یک راه حل هم امکان‌پذیر نیست. قطعاً دولت برای برگرداندن آرامش به کشور، باید راه حل‌های متفاوت و متنوعی را، مورد توجه قرار دهد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.