• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

حیاتی‌ترین شاهراه مواصلاتی کشور، خطرآفرین و غیراستاندارد

  • کد خبر : 2632
  • 20 آبان 1401 - 11:49

🔹جاده سبزوار – ششتمد – بردسکن، از مسیرهای مهم کشور است که علاوه بر اتصال استانهای جنوبی و شرقی به شمال کشور، به سبب رفت و آمد تریلی‌ها و تبادل کالا از کشورهای آسیای میانه به بنادر جنوبی، یک محور ترانزیتی و شاهراه مهم اقتصادی محسوب می‌شود.

🔹این محور به سبب کم‌عرض بودن، آسفالت نامناسب، یک بانده بودن و وجود پیچ‌های خطرناک، در کنار حجم بالای عبور و مرور خودروهای سبک و سنگین، تبدیل به محوری پر حادثه شده و همه ساله ده‌ها تن از هموطنان، در این جاده کشته و مصدوم می‌شوند.

🔹این محور مواصلاتی که در ابتدا با کاربری ارتباط بین شهری سبزوار و بردسکن احداث شد، پس از اتصال به بجستان، مسیر رفت و آمد به بنادر جنوبی و استانهای شرقی و جنوبی شد. این جاده، در شرایطی تبدیل به راه دسترسی مهم شد که ظرفیت تحمل این میزان ترافیک را ندارد.

🔹روزانه ۴ هزار خودروی سواری، ۷۰۰ دستگاه تریلی و ۷۵ دستگاه اتوبوس، از استانهای خراسان و سیستان و بلوچستان به استانهای شمالی و دیگر مناطق کشور تردد می‌کنند و توجه به ایمنی و استانداردسازی این جاده، مهم است./ ایسنا

🔺ادامه دارد
🆔 @Asrsabzevar

🔺جاده سبزوار – بردسکن، ‌ناتوان در پذیرش ترافیک کنونی

👤 علی اسلامی تبار، رئیس پلیس راه سبزوار:

🔹محور سبزوار – بردسکن، از ورودیهای غربی استان است که بر مبنای آمارها، خودروهای ۵ استان جنوبی و شمال شرق کشور، از این مسیر رفت و آمد می‌کنند.

🔹این جاده کم عرض و فاقد شانه آسفالت است. با توجه به ناتوانی در پذیرش ظرفیت بار ترافیکی فعلی، نیازمند بازنگری در طرح مهندسی راه، اصلاح هندسی، تعریض و مرمت آسفالت و دوبانده سازی است.

🔹سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ، عامل اصلی ایجاد تصادفات رانندگی در جاده سبزوار – بردسکن ‌است. برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی، تیمهای پلیس‌ راه در این مسیر مستقرند.

🔹مهمترین نگرانی در خصوص این مسیر، ارتقای ایمنی و کیفیت آن است. بیشترین حوادث رانندگی در جاده سبزوار – بردسکن، از ورودی سبزوار تا کیلومتر ۱۰ در ساعات پیک ترافیک و کیلومتر ۲۵ تا ۵۵ بر اثر وجود پیچهای پی در پی، رخ می‌دهد.

🔹برای کاهش حوادث این مسیر مواصلاتی، اصلاح پیچ های غیر استاندارد، بهبود کیفیت آسفالت، تعویض حفاظ‌ها و ایمنی پل‌ها، از اقدامات کوتاه مدت است اما راهکار دائمی، دوبانده شدن این مسیر است./ ایسنا

🔺ادامه دارد
🆔 @Asrsabzevar

🔺ایمنی جاده سبزوار – بردسکن، نیازمند ارتقای بیشتر

👤 حسن عابدی پور، رئیس اداره راهداری سبزوار:

🔹طول جاده سبزوار – بردسکن، ۱۳۵ کیلومتر است که ۹۲ کیلومتر آن در سبزوار و ششتمد قرار دارد و افزایش ایمنی آن، اجرای عملیات روکش آسفالت، ارتقای کیفی و روشنایی مسیر بویژه در محدوده گردنه البلاغ، ضروری است.

🔹برای ارتقای ایمنی این جاده، عملیات روکش آسفالت بخشی از مسیر، خط‌کشی کامل آن و در برخی نقاط پرحادثه خط‌کشی دوبل به منظور جلب توجه رانندگان و تاکید بر عدم سبقت، در سالهای گذشته اجرا شد.

🔹در جاده سبزوار – بردسکن، ۲ نقطه حادثه‌خیز در تقاطع شهر ششتمد و روستای ثقیه شناسایی شده که عملیات ایمن سازی، تعریض، پارکینگ و روشنایی تقاطع ششتمد، اجرا شد.

🔹اصلاح نقطه حادثه‌خیز ثقیه، با نصب ۲۵۰ متر حفاظ ۲ موج و نیز تابلوهای آشکارسازی، در دستور کار قرار دارد. ۳ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، در جاده سبزوار – بردسکن احداث شده که حوادث جاده‌ای را کاهش می‌دهند.

🔹در سه نقطه پرحادثه دیگر جاده سبزوار – بردسکن؛ در مسیر روستاهای ابراهیم‌آباد، مهرنشانی و البلاغ، نصب سرعتکاه‌ و فرایند آرام سازی انجام شده است./ ایسنا

🔺ادامه دارد
🆔 @Asrsabzevar

🔺جاده‌های غرب خراسان، پرترافیک و خطرناک

👤 بهروز محبی، نماینده غرب خراسان در مجلس:

🔹جاده‌های مواصلاتی این منطقه، از مسیرهای پرترافیک و خطرناک است و غرب خراسان از لحاظ شاخص راه، دچار عقب‌ماندگی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. بدین منظور، بخشی از باند دوم مسیر جاده‌ای سبزوار – جوین – اسفراین آغاز شده است.

🔹دوبانده کردن جاده‌ها و محورهای مواصلاتی سبزوار – خوشاب – قوچان و نیز سبزوار – ششتمد – بردسکن، با شیوه ماده ۵۶ یا همان گرفتن وام از بانک‌ها برای اجرای پروژه‌های دولتی، در دست پیگیری است.

🔹جاده کم‌عرض سبزوار – بردسکن، ظرفیت حجم بالای رفت و آمد وسایل نقلیه خودرو را ندارد و طی سالهای اخیر، بعنوان یکی از حادثه خیزترین راههای استان، شناخته شده است.

🔹طی سالهای گذشته، تصادفات مرگبار در این جاده به علت ترانزیتی بودن آن، وجود نقاط حادثه خیز، کم‌عرض بودن مسیر و رفت و آمد خودروهای سنگین، رخ داده است.

🔹تاکنون اقدامات مقطعی برای ارتقای ایمنی این محور صورت گرفته اما راهکار اساسی، تامین اعتبار ملی و دوبانده شدن این شاهراه است که تحقق آن، به پیگیری ویژه نمایندگان مجلس نیاز دارد./ ایسنا

🔺ادامه دارد
🆔 @Asrsabzevar

🔺فعالیت ۳ پایگاه اورژانس در محور سبزوار – بردسکن

👤 عباس کافی، رئیس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:

🔹از مجموع ۳۰ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان، ۳ پایگاه به صورت ۲۴ ساعته در مسیر جاده سبزوار – ششتمد – بردسکن، به بیماران و مصدومان خدمات ارائه می‌دهند تا در حد امکان از آمار تلفات جاده‌ای در این مسیر، کاسته شود.

🔹جاده سبزوار – ششتمد – بردسکن در کنار جاده سبزوار – جوین – اسفراین، از مسیرهای پرترافیک و خطرناک در مجموعه راه‌های منطقه غرب خراسان است که عملیات اجرایی باند دوم آن، باید از طریق پیگیری ردیف ملی زودتر عملیاتی شود.

👤 یک راننده خودروی سنگین:

🔹عرض کم جاده سبزوار – بردسکن، مشکلات فراوانی برای رانندگان و مسافران ایجاد کرده و طی سالهای گذشته حوادث ترافیکی در این مسیر، بیشتر شده است.

🔹حجم بالایی از کامیون و خودروهای سنگین از این مسیر عبور می‌کنند و هر از گاهی وقوع حوادث دلخراش، آزردگی خاطر افراد عبوری در این مسیر را، فراهم می‌کند.

🔹تبدیل مسیر به محور بین‌المللی، یک بانده بودن آن، پیچ‌های خطرناک و آسفالت بسیار خراب، از مشکلات این جاده است./ ایسنا

🆔 @Asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها