🔹جاده سبزوار – ششتمد – بردسکن، از مسیرهای مهم کشور است که علاوه بر اتصال استانهای جنوبی و شرقی به شمال کشور، به سبب رفت و آمد تریلیها و تبادل کالا از کشورهای آسیای میانه به بنادر جنوبی، یک محور ترانزیتی و شاهراه مهم اقتصادی محسوب میشود.
🔹این محور به سبب کمعرض بودن، آسفالت نامناسب، یک بانده بودن و وجود پیچهای خطرناک، در کنار حجم بالای عبور و مرور خودروهای سبک و سنگین، تبدیل به محوری پر حادثه شده و همه ساله دهها تن از هموطنان، در این جاده کشته و مصدوم میشوند.
🔹این محور مواصلاتی که در ابتدا با کاربری ارتباط بین شهری سبزوار و بردسکن احداث شد، پس از اتصال به بجستان، مسیر رفت و آمد به بنادر جنوبی و استانهای شرقی و جنوبی شد. این جاده، در شرایطی تبدیل به راه دسترسی مهم شد که ظرفیت تحمل این میزان ترافیک را ندارد.
🔹روزانه ۴ هزار خودروی سواری، ۷۰۰ دستگاه تریلی و ۷۵ دستگاه اتوبوس، از استانهای خراسان و سیستان و بلوچستان به استانهای شمالی و دیگر مناطق کشور تردد میکنند و توجه به ایمنی و استانداردسازی این جاده، مهم است./ ایسنا
🔺ادامه دارد
🆔 @Asrsabzevar
🔺جاده سبزوار – بردسکن، ناتوان در پذیرش ترافیک کنونی
👤 علی اسلامی تبار، رئیس پلیس راه سبزوار:
🔹محور سبزوار – بردسکن، از ورودیهای غربی استان است که بر مبنای آمارها، خودروهای ۵ استان جنوبی و شمال شرق کشور، از این مسیر رفت و آمد میکنند.
🔹این جاده کم عرض و فاقد شانه آسفالت است. با توجه به ناتوانی در پذیرش ظرفیت بار ترافیکی فعلی، نیازمند بازنگری در طرح مهندسی راه، اصلاح هندسی، تعریض و مرمت آسفالت و دوبانده سازی است.
🔹سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ، عامل اصلی ایجاد تصادفات رانندگی در جاده سبزوار – بردسکن است. برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی، تیمهای پلیس راه در این مسیر مستقرند.
🔹مهمترین نگرانی در خصوص این مسیر، ارتقای ایمنی و کیفیت آن است. بیشترین حوادث رانندگی در جاده سبزوار – بردسکن، از ورودی سبزوار تا کیلومتر ۱۰ در ساعات پیک ترافیک و کیلومتر ۲۵ تا ۵۵ بر اثر وجود پیچهای پی در پی، رخ میدهد.
🔹برای کاهش حوادث این مسیر مواصلاتی، اصلاح پیچ های غیر استاندارد، بهبود کیفیت آسفالت، تعویض حفاظها و ایمنی پلها، از اقدامات کوتاه مدت است اما راهکار دائمی، دوبانده شدن این مسیر است./ ایسنا
🔺ادامه دارد
🆔 @Asrsabzevar
🔺ایمنی جاده سبزوار – بردسکن، نیازمند ارتقای بیشتر
👤 حسن عابدی پور، رئیس اداره راهداری سبزوار:
🔹طول جاده سبزوار – بردسکن، ۱۳۵ کیلومتر است که ۹۲ کیلومتر آن در سبزوار و ششتمد قرار دارد و افزایش ایمنی آن، اجرای عملیات روکش آسفالت، ارتقای کیفی و روشنایی مسیر بویژه در محدوده گردنه البلاغ، ضروری است.
🔹برای ارتقای ایمنی این جاده، عملیات روکش آسفالت بخشی از مسیر، خطکشی کامل آن و در برخی نقاط پرحادثه خطکشی دوبل به منظور جلب توجه رانندگان و تاکید بر عدم سبقت، در سالهای گذشته اجرا شد.
🔹در جاده سبزوار – بردسکن، ۲ نقطه حادثهخیز در تقاطع شهر ششتمد و روستای ثقیه شناسایی شده که عملیات ایمن سازی، تعریض، پارکینگ و روشنایی تقاطع ششتمد، اجرا شد.
🔹اصلاح نقطه حادثهخیز ثقیه، با نصب ۲۵۰ متر حفاظ ۲ موج و نیز تابلوهای آشکارسازی، در دستور کار قرار دارد. ۳ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، در جاده سبزوار – بردسکن احداث شده که حوادث جادهای را کاهش میدهند.
🔹در سه نقطه پرحادثه دیگر جاده سبزوار – بردسکن؛ در مسیر روستاهای ابراهیمآباد، مهرنشانی و البلاغ، نصب سرعتکاه و فرایند آرام سازی انجام شده است./ ایسنا
🔺ادامه دارد
🆔 @Asrsabzevar
🔺جادههای غرب خراسان، پرترافیک و خطرناک
👤 بهروز محبی، نماینده غرب خراسان در مجلس:
🔹جادههای مواصلاتی این منطقه، از مسیرهای پرترافیک و خطرناک است و غرب خراسان از لحاظ شاخص راه، دچار عقبماندگی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. بدین منظور، بخشی از باند دوم مسیر جادهای سبزوار – جوین – اسفراین آغاز شده است.
🔹دوبانده کردن جادهها و محورهای مواصلاتی سبزوار – خوشاب – قوچان و نیز سبزوار – ششتمد – بردسکن، با شیوه ماده ۵۶ یا همان گرفتن وام از بانکها برای اجرای پروژههای دولتی، در دست پیگیری است.
🔹جاده کمعرض سبزوار – بردسکن، ظرفیت حجم بالای رفت و آمد وسایل نقلیه خودرو را ندارد و طی سالهای اخیر، بعنوان یکی از حادثه خیزترین راههای استان، شناخته شده است.
🔹طی سالهای گذشته، تصادفات مرگبار در این جاده به علت ترانزیتی بودن آن، وجود نقاط حادثه خیز، کمعرض بودن مسیر و رفت و آمد خودروهای سنگین، رخ داده است.
🔹تاکنون اقدامات مقطعی برای ارتقای ایمنی این محور صورت گرفته اما راهکار اساسی، تامین اعتبار ملی و دوبانده شدن این شاهراه است که تحقق آن، به پیگیری ویژه نمایندگان مجلس نیاز دارد./ ایسنا
🔺ادامه دارد
🆔 @Asrsabzevar
🔺فعالیت ۳ پایگاه اورژانس در محور سبزوار – بردسکن
👤 عباس کافی، رئیس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:
🔹از مجموع ۳۰ پایگاه اورژانس شهری و جادهای زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان، ۳ پایگاه به صورت ۲۴ ساعته در مسیر جاده سبزوار – ششتمد – بردسکن، به بیماران و مصدومان خدمات ارائه میدهند تا در حد امکان از آمار تلفات جادهای در این مسیر، کاسته شود.
🔹جاده سبزوار – ششتمد – بردسکن در کنار جاده سبزوار – جوین – اسفراین، از مسیرهای پرترافیک و خطرناک در مجموعه راههای منطقه غرب خراسان است که عملیات اجرایی باند دوم آن، باید از طریق پیگیری ردیف ملی زودتر عملیاتی شود.
👤 یک راننده خودروی سنگین:
🔹عرض کم جاده سبزوار – بردسکن، مشکلات فراوانی برای رانندگان و مسافران ایجاد کرده و طی سالهای گذشته حوادث ترافیکی در این مسیر، بیشتر شده است.
🔹حجم بالایی از کامیون و خودروهای سنگین از این مسیر عبور میکنند و هر از گاهی وقوع حوادث دلخراش، آزردگی خاطر افراد عبوری در این مسیر را، فراهم میکند.
🔹تبدیل مسیر به محور بینالمللی، یک بانده بودن آن، پیچهای خطرناک و آسفالت بسیار خراب، از مشکلات این جاده است./ ایسنا
🆔 @Asrsabzevar