• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

برنامه راه اندازی مرکز تکثیر و تولید بچه ماهی خاویاری شرق کشور در سبزوار

  • کد خبر : 2715
  • 02 آذر 1401 - 8:57

👤 علی اصغر امانیان، معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار:

🔹طرح مجتمع پرورش ماهیان خاویاری، با استفاده از آب رودخانه کال‌شور به ظرفیت نهایی سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار، در حال ساخت است.

🔹امور زیربنایی این مجتمع در ۲ قسمت شبکه برق رسانی و انتقال آب رودخانه، با اعتبار دولتی ۴ میلیارد تومانی انجام گرفت. ایجاد این مجتمع زمینه جهش تولید و توسعه تولیدات سبزوار به بازارهای صادراتی را، شتاب می بخشد.

🔹محل ساخت این مجتمع، در ۳۰ کیلومتری شرق سبزوار در روستای “علی‌آباد کال‌خونی” در قالب ۳ سایت و در زمینی با مساحت کلی ۶ هکتار است.

🔹ورودی آب مورد نیاز مجتمع از رودخانه، ۶۰ لیتر در ثانیه تعیین شده و با ساخت ابنیه، سازه ها و تاسیسات با تخصیص تسهیلات ۳۶ میلیارد تومانی، تکمیل و تا پایان امسال وارد مدار تولید می شود.

🔹طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در سال های آینده و با تولید مولدهای کافی، این مجتمع بعنوان مرکز تکثیر و تولید بچه ماهیان خاویاری مورد نیاز منطقه شرق کشور نیز، مورد استفاده قرار می گیرد./ ایرنا

🔺ادامه دارد
🆔 @Asrsabzevar

🔺عدم فرآوری و افت آبهای زیرزمینی، از چالش های صنعت شیلات سبزوار

👤 علی اصغر امانیان، معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار:

🔹افت سطح آبهای زیرزمینی، نبود سردخانه، کارخانه های بسته بندی و عدم فرآوری محصولات آبزی، از چالش های پیش روی صنعت شیلات در سبزوار می باشد که البته اقداماتی انجام شده و می تواند در کاهش هزینه های تولید و بهبود کیفیت تولید ماهیان پرورشی، نقش موثری داشته باشد.

🔹با هدف تکمیل زنجیره ارزش و حمایت از تولید آبزیان، کارخانه تخصصی تولید خوراک کنسانتره آبزیان، با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال با استفاده از فناوری اکستروژن، در سبزوار راه اندازی شده است.

🔹سبزوار با تولید سالانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی، ۳۰ درصد تولید ماهی استان را در اختیار دارد و در سالیان گذشته، همواره رتبه نخست تولید شیلات در استان را، کسب کرده است.

🔹سبزوار همچنین در حوزه تولید ماهیان خاویاری، در استان پیشگام است و هم اینک ۴ واحد پرورش خاویار در سبزوار، فعال است که تولیدات آنها علاوه بر عرضه در بازار داخلی، به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس، صادر می شود./ ایرنا

🔺بخش پایانی

🔰 #عصر_سبزوار👇
🆔 @Asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.