• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

ادعای محبی: ۷۰ درصد بازداشتی ها، از خانواده های مرفه اند

  • کد خبر : 2739
  • 02 آذر 1401 - 9:28



👤 بهروز محبی، نماینده غرب خراسان در مجلس:

🔹اطلاعات دقیقی داریم که بیش از ۷۰ درصد افرادی که در شهر‌های بزرگ دستگیر شدند، از خانواده‌های مرفه بودند و این پیام روشنی دارد؛ یعنی مسئله، صرف اقتصاد نیست. هرچند معتقدم مسائل اقتصادی، پاشنه آشیل دولت است و در کنار آن، فقر فرهنگی هم جدی است.

🔹اکنون ما با یک عده معترض که از اوضاع و احوال ناراضی هستند، روبرو هستیم که البته تعدادشان هم کم نیست. حال این افراد، یا در حاشیه بودند یا اگر در جمعی هم بودند، دست به تخریب و مبارزه رودررو با نیرو‌های نظامی و انتظامی نزدند.

🔹این افراد، سوالاتی در ذهن دارند که باید به آن پاسخ داده شود. طرف دیگر ماجرا، معاندانی هستند که اتفاقاً در این دوره، روی این موضوع حساب کردند که باب گفتگو، باز نشود. این افراد می‌خواهند هم حاکمیت و هم معترضان را، عصبانی کنند تا کار اساساً به مرحله گفتگو نرسد.

🔹خود بنده، ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه در دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار برای پاسخگویی، حاضر شدم؛ دانشگاهی که دچار تنش بود. بسیاری از سوالات تکراری بود، یعنی همان موضوعاتی که در دهه ۸۰، جریان اصلاحات با طرح آن، شبهاتی به وجود آورد. سوالاتی مثل برگزاری رفراندوم و از این دست.

🔹در این موضوعاتی که مطرح شد، به نظر می‌رسید خود سوال‌کنندگان هم، اطلاعات دقیق که همراه با مطالعه باشد، نداشتند. در آنجا به بنده و ارکان نظام اهانت هم کردند. دانشجو‌ها را طوری عصبانی کردند که اصلاً سمت گفتگو و بحث و تبادل نظر نیایند.

🔹جریان معاند خارج از کشور که حرف‌های خودش را از طریق من‌وتو، ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی می‌زند، به فکر حل مسئله نیست. آنها رسماً اعلام کردند و در مکالمات مخفی خودشان که بیرون آمده، می‌بینیم که بحث از تجزیه ایران دارند. یعنی این روند شده برنامه رسمی و اصلی آنها. آنها تلاش دارند بچه‌های ما و کسانی که کنار ما هستند را، از گفتگو دور کنند و این درد ما است.

🔹اکنون اغتشاشات خیلی کم شده و الان این افراد، براساس مناسبت‌ها وارد صحنه می‌شوند. من در جریانم که برخی دارند به لحاظ مالی، معترضان را تامین می‌کنند. به طور مثال، به ما گزارش دادند که در مشهد که ۱۵۰ جوان راه اقدسیه را بسته بودند، پس از دستگیری، به پول گرفتن خود برای این کار، اقرار کردند. نقد از دولت و مجلس جای خود، اما ادامه این فضا، همه را متضرر خواهد کرد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.