• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

وجود خاک حاصلخیز در سبزوار/ کشف حجاب خانم ها، حذف کننده برکت از روستاها

  • کد خبر : 2893
  • 25 دی 1401 - 0:30

👤 احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان، در گردهمایی ۲۵۰۰ دهیار استان:

🔹استانمان بعنوان استان برخوردار قلمداد شده و با توجه به وجود شهر مشهد و رفت و آمد گردشگران زیارت، باید برخوردار باشد. ولی اگر به روستا‌ها توجه شود، استان غیربرخوردار هستیم.

🔹مسئله فقر اجتماعی در این روستا‌ها وجود دارد و استان محروم هستیم که عامل اصلی آن، مشکل بی‌آبی است که به مراتب از سایر استان‌ها، شدیدتر است.

🔹شهر‌هایی مانند سبزوار و نیشابور، از نظر خاک مناطق بی‌نظیری بوده و از نظر حاصلخیزی و مقاومت محصول کشاورزی از نظر کم‌آبی بسیار خوب هستند، اما به دلیل بی‌توجهی به مسئله آموزش کشاورزی، توجه نمی‌شود.

🔹مسئله توسعه روستایی، در دولت به‌عنوان مسئله با اهمیت تلقی شده است. در روستاهای‌ما اشتغال مشکل است و از هر کاری در توسعه روستایی مهم است. از حساسیت بیشتری برخوردار است.

🔹در بسیاری از روستا‌ها که می‌خواهند اصالت بومی گری خود را داشته باشند به استعداد‌های درخشانی روبرو می‌شویم و چون مسئله اشتغال پررنگ است، این استعداد‌ها در روستا‌ها دفن می‌شود.

🔹در استان ما نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است و این اقدامات نیز باید در دولت مورد توجه قرار بگیرد. در مسئله اسکان، اقدامات‌خوبی صورت گرفته است. مسئله اشتغال در خط اول توسعه روستایی، باید مورد توجه واقع شود.

🔹در مسئله روستا، متولی شما دهیاران هستید. اگر بنا شد شما حرمت روستا و مسئله هویت و فرهنگ روستا به وسیله شما تامین و نگهداری نشود، در این صورت روستا وضع خوبی نخواهد داشت.

🔹در قدیم روستا‌ها کدخدا داشت که با دهیاران امروزی متفاوت است. امروز نمی‌توان با استبداد محض، روستا را اداره کرد‌ هرچقدر برای مردم احترام قائل شوید، مردم بیشتر به شما توجه می‌کنند. نظام ما نظام مردم سالاری دینی است و مردم حرف اول را می‌زنند.

🔹شما رئیس مردم نیستید، بلکه خدمت‌گذار مردم هستید. محبت و‌ صمیمت سرمایه همه حرکت‌ها در جهت آبادانی روستا است. در کنار این، روستای شما وقتی اهمیت دارد که اصالت خودش را حفظ کند و اصالت روستا، در حفظ هویت و اصالت دینی روستا است.

🔹روستا‌ها کانون و مرکز فعالیت‌های دینی بوده است و در گذشته خیلی از مجاهدت‌ها، بوسیله روستاییان صورت گرفت. گسترش ارتباطات دیجیتالی، غارتگر فرهنگ روستاست و فرهنگ و‌ دینداری روستا، مورد خطر قرار گرفته است.

🔹اگر فرهنگ دینی روستا را از دست بدهید و خانمی در روستا حجابش را برداشت، خدا برکت را از روستا خواهد گرفت و دیگر اقدامات دولتی هم، تاثیر گذار نخواهد بود.

🔹مسائل اجتماعی و رسوم اجتماعی روستاها، باید به شکل قدیم خودش اجرا شود و ارتباطات بین افراد، باید به وسیله دهیاران مدیریت شود و به شکل قدیمی گذشته، ادامه داشته باشد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.