• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

تبعات منفی فاصله ارز نیمایی و آزاد

  • کد خبر : 2903
  • 25 دی 1401 - 0:36

👤 بهروز محبی، نماینده غرب خراسان در مجلس:

🔹هر چقدر فاصله ارز نیمایی و ارز آزاد بیشتر شود، تبعات منفی و انحرافات آن هم، بیشتر خواهد بود. رئیس کل جدید بانک مرکزی، مقداری پایه ارز نیمایی را بالا آورد که این کار، کمک می‌کند فاصله ارز نیمایی با ارز آزاد، کاهش یابد.

🔹فاصله بین ارز نیمایی و ارز آزاد، باید به یکدیگر نزدیک شود تا زمینه فساد، کاهش یابد. گرانی ارز در بازار آزاد، ناشی از سوداگری و فضای روانی است. ما ناترازی ارزی نداریم‌.

🔹یعنی با ارزی که وارد کشور می‌شود، می‌توان نیازهای اساسی کشور را رفع کرد. اما اگر نیازهای کاذبی وارد میدان شود یا سوداگری اتفاق بیفتد، قطعاً این ناترازی را به وجود می‌آورد و عرضه و تقاضای ارز، از یکدیگر فاصله می‌گیرد.

🔹رئیس بانک مرکزی و مسئولان وزارت صمت، باید همکاری کنند تا پرونده کسانی که نیاز واقعی به ارز دارند، به سرعت بررسی شود و سریع‌تر ارز نیمایی، به دست آنان برسد. قطعاً اگر صادرکنندگان و واردکنندگان با ارز نیمایی مورد حمایت قرار گیرند، آن ارز را هم به موقع تحویل خواهند داد.

🔹در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت روحانی، یک خطای بزرگ انجام شد؛ مبنی بر اینکه صادرکنندگانی که از آن ارز موجود استفاده می‌کردند، آن ارز را برنگرداندند و همین مسئله باعث شد ما به صورت جدی با کمبود ارز، مواجه شویم.

🔹الان دیگر اینگونه نیست و همه کسانی که ارز نیمایی می‌گیرند، تعهد می‌دهند که آن را بازگردانند. این در حالی است که در دولت سابق از کسانی که ارز دولتی گرفتند، تعهد گرفته نشده بود.

🔹ما چون از این موضوع ضربه خوردیم، دیگر خطای گذشته را تکرار نمی‌کنیم و قطعاً کسانی که ارز نیمایی می‌گیرند، باید تعهد دهند که ارز را باز می‌گردانند.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar
🔹ارتباط با ما:
@asrsabzevar_admin
🔹آدرس ما در اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/asr.sabzevar1

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.