• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

پلاک‌های سرخ

  • کد خبر : 2962
  • 13 بهمن 1401 - 23:57

🔹دوستی، وسط یک بحث از من که مدعی بودم بسیاری از مشکلاتِ فعلی، به این راحتی حل نمی‌شوند و نیازمند تصمیم‌های سخت هستند، پرسید که: مگر قبول نداری آدم‌های دلسوز هم در میان مسئولان زیاد هستند؟ گفتم قبول دارم. گفت: پس چرا به سمت حل مشکلات پیش نمی‌رویم؟

🔹یک لحظه نفس عمیقی کشیدم، چون حس کردم باید بحث مفصلی را برای این بنده خدا باز کنم، اما منتظر بودیم کنارِ خیابانی سرد و فرصتی هم نبود. همان لحظه یک خودروی پلاک قرمز جلوی پایمان ترمز زد و تعارف زد برساندمان. آشنا بود و پاسخ دادم منتظر یکی از دوستان هستیم، بعد از خوش‌وبشی کوتاه، مسیرش را ادامه داد.

🔹پلاکِ قرمز، خودروی اداری و معضلی که چند ماه بلکه چند سال است دارم در موردش می‌نویسم و حتی قدمی به سمت حل شدن (حتی در یک وسعت کوچک) پیش نرفته، راهِ‌حلی بود تا در فرصتی کوتاه برای این دوست، شرح دهم چرا مشکلات حل نمی‌شوند! گفتم: ببین! مشتی نمونۀ خروار! من و بسیاری خبرنگاران، چند سال قبل فهمیدیم که خودروهای اداری گاهی در کارِ شخصی استفاده می‌شوند.

🔹گاهی حتی خودرو اداری نیست و آن اداره با اجاره کردن یک خودرو شخصی و حقوق دادن به یک راننده، فضایی فراهم می‌کند که یک مسئول حتی فرزندش را با خرج بیت‌المال از مدرسه برگرداند یا حتی خرید عصر همسرش با این خودروها انجام گیرد که گاهی پلاکشان هم دولتی نیست!

🔹ما سال‌هاست مطلب نوشته‌ایم، داد زده‌ایم، دادگاه رفته‌ایم توبیخ شده‌ایم تا به مسئولان ناظر بفهمانیم که چنین سواستفاده‌هایی دارد انجام می‌گیرد! حتی تصویر منتشر کردیم که فلان کارمند با خودروی اداری، فرزند و خانواده‌اش را رسانده سوپرمارکت تا پفک بخرند! هر مسئولی هم می‌بینیم در جلسات با ما همراه است! همه «اذعان» دارند که استفاده از خودروی اداری بدون برگۀ مأموریت تخلف است، چه برسد به اینکه برای کار شخصی مورد استفاده قرار گیرد!

🔹از طرف دیگر، طبق قانون مدیران ادارات به خصوص فرمانداران و بخشداران، باید در محل کار خود سکونت داشته باشند، اما در مواردی نه تنها سکونت ندارند که رفت و آمدشان به آن شهر کوچک یا روستا را نیز با خودرو اداری و گاهی رانندۀ اداری انجام می‌دهند!

🔹گفتم: دوست عزیز! همین یکی را مشت نمونۀ خروار در ذهنم بگیر! یک مشکل، اینقدر آشکار، اینقدر غیر قانونی! اینقدر مورد تفاهم! حل که نمی‌شود هیچ، بلکه قباحتش هم از بین می‌رود و به ما می‌گویند: این چیزها عادی است! پی نگیرید! به نظر تو یعنی داخل این همه جلسه و شورای فلان و بهمان، یک نفر آدم نیست که قدرت نظارت و اجرایی داشته باشد و فریاد بزند که: جلوی این سوءاستفاده از بیت‌المال را بگیرید؟ حتماً هست، اما …

🔹خلاصه که روزگار غریبی است نازنین! دهانت را می‌بویند مبادا گفته باشی فرماندار، بخشدار، شورای شهر، شهردار، مدیر و معاون، نه تنها سکونت ندارد که با خودروی اداری و رانندۀ اداری می‌رود و می‌آید!/ سبزواریان

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.