• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

وجود ۶ هزار بیمار سرطانی در غرب خراسان

  • کد خبر : 2964
  • 13 بهمن 1401 - 23:59


بهره مندی ۲۳۰۰ بیمار سرطانی از خدمات درمانی بیمارستان واسعی سبزوار

👤 غلامحسین شیرخانی، سرپرست بیمارستان آموزشی درمانی واسعی سبزوار:

🔹طی سال جاری، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ بیمار سرطانی از خدمات درمانی بخش های رادیوتراپی و شیمی درمانی این بیمارستان، با حداقل میزان هزینه دریافتی بهره مند شده‌اند.

🔹طی ۱۰ ماه گذشته، بیش از ۱ هزار و ۸۰۰ بیمار در بخش شیمی درمانی بیمارستان واسعی سبزوار، پذیرش شده اند که برای این بیماران، ۳ هزار و ۳۶۸ جلسه درمانی انجام شده است.

🔹همچنین ۵۳۲ بیمار، در بخش رادیوتراپی این بیمارستان پذیرش شده‌اند که برای این بیماران، طی ۵ هزار و ۳۱۹ جلسه رادیوتراپی، خدمت ارائه شده است.

🔹ظرفیت های درمانی و خدماتی ایجاد شده در بیمارستان آموزشی درمانی واسعی سبزوار، امتیازی مثبت برای غرب خراسان در راستای برقراری عدالت در سلامت، محسوب می شود.

🔹تجمیع امکانات درمانی بویژه در بخش های رادیوتراپی و شیمی درمانی این بیمارستان، سبب شده تا بیماران بویژه بیماران سرطانی ها برای دریافت خدمات، رنج سفر را به مراکز استانها متحمل نشوند و خدمات را با کمترین هزینه، در محل سکونت خود دریافت کنند.

👤 داود سروش، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:

🔹در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به سرطان در شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان، بیش از ۶ هزار نفر است که از خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، بهره مند می شوند. با توجه به اهمیت کنترل سرطان در حوزه های مختلف از جمله غربالگری و تشخیص زودهنگام و مراقبت های حمایتی و تسکینی، این دانشگاه تلاش می‌کند تا با حفاظت مالی و ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب و مطابق بر بسته های خدمتی و راهنماهای بالینی، در جهت کاهش آلام این بیماران گام های موثری بردارد.

🔹در حال حاضر، اقدامات تشخیصی و درمانی طبق بسته های ابلاغی وزارت بهداشت، برای بیماران مبتلا به سرطان در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، ارائه می گردد؛ بطوری که خدمات تشخیص زودهنگام سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ در مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری های غیر واگیر و سرطان، مستقر در کلینیک ویژه دانشگاه در سبزوار، برای بیماران در حال انجام است.

🔹وجود دستگاه های به روز ماموگرافی، سونوگرافی، کولونوسکوپی و کولپوسکوپی و ارائه ویزیت های تخصصی، از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در زمینه تشخیص و درمان سرطان است و اگر فرد مبتلا باشد با روش استاندارد درمان و در غیر آن تحت ویزیت و معاینه به صورت دوره ای، قرار می‌گیرد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=2964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.