• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

فرودگاه هست اما پرواز نیست!

  • کد خبر : 3032
  • 12 اسفند 1401 - 16:56

🔹خبر خوبی بود. حتی اگر بعد از ۲۹ سال باشد. این که گناباد به عنوان سومین شهرستان در استان، دارای فرودگاه مسافری می‌شود. سومین شهرستان بعد از مشهد و البته سبزوار. از مزایای راه‌اندازی این فرودگاه مسئولان استانی و شهرستانی زیاد گفته‌اند.

🔹فرودگاه گناباد فرصتی مغتنم برای سرمایه گذاری، بسترساز توسعه و رونق اقتصادی، کاهش مشکلات ۱۱ شهرستان جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی و مزایایی از این قبیل است که فارغ از محقق شدن یا نشدن، ظرفیت‌های بالقوه آن قابل انکار نیست.

🔹اما چه شد که گناباد فرودگاه‌دار شد؟ شروع پروژه ساخت فرودگاه گناباد به سال ۱۳۷۲ باز می گردد یعنی دو سال زودتر از شروع ساخت فرودگاه در سبزوار.

🔹با این حال فرودگاه سبزوار در بهمن ماه ۱۳۸۲ بعد از ۸ سال و با هزینه ۱۶ میلیارد تومان افتتاح شد. فرودگاهی که پیمانکار اصلی آن مردم بود. اما برای ساخت فرودگاه گناباد بعد از ۲۹ سال، دولت دو هزار میلیارد تومان هزینه کرد.

🔹هدف از این مقایسه آماری توجه به ظرفیت های بالقوه‌ای است که از سال ۸۳ با بهره‌برداری از فرودگاه شهدای سبزوار برای غرب خراسان حاصل شد، اما بسیاری از آنها هنوز هم نتوانسته است بالفعل گردد.

🔹فرودگاه سبزوار با برخورداری تمامی امکانات لازم، می‌تواند یکی از سریع‌ترین راه‌های تبادل، حمل و نقل کالا و ترابری در شاهراه ارتباطی منطقه شمال شرق ایران باشد.

🔹این فرودگاه طی سال‌های گذشته با حداقل بهره‌برداری و هفته ای ۳ تا ۵ پرواز رفت و برگشت به مقصد تهران و در مدتی کوتاه به کیش، از لحاظ تعداد پرواز و مسافران جابجا شده، همواره عملکردی بهتر از برخی مراکز استان‌ها داشته است.

🔹آنچه امروز در گناباد با افتخار افتتاح می‌شود و خبرنگاری در دشواری تحققش بعد از ۲۹ سال می‌نویسد «خواستن، توانستن است»، دو دهه پیش در سبزوار افتتاح شد.

🔹ظرفیتی برای بهره‌مندی جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در شهرستان‌های غرب خراسان، که می‌تواند توسعه‌دهنده حوزه‌های صنعتی، تجاری و دانشگاهی باشد و بارها و بارها مسئولان و کارشناسان از آن گفته اند، نزدیک ۲۰ سال است برای سبزوار فراهم است.

🔹افسوس که قدر داشته‌هایمان را نمی‌دانیم و برای نداشته‌هایمان (راه‌آهن) شعار می‌دهیم و دست و پا می‌زنیم. امروز حدوداً دو ماه است هیچ صدای هواپیمایی در فرودگاه شهدای سبزوار، شنیده نمی‌شود.

🔹این یعنی مردم از همان ظرفیت حداقلی نیز، محروم شده‌اند. در این مواقع، جای خالی مسئولانی دلسوز و کارآمد بیش از پیش احساس می‌شود که فرودگاه هست اما پرواز نیست!/ نگین بیهق

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها