• امروز : جمعه - ۱۱ فروردین - ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 31 March - 2023

مروری بر اخبار

میل خسروگرد سبزوار، نشانه ای از زندگی در دل کویر وعده ساخت آرامگاه حمید سبزواری و یادمان ابوالفضل بیهقی در سبزوار نگاهی به «مسجد تاریخی خسروشیر» جغتای استقرار گشت‌های پلیس در محورهای سبزوار پایان سال؛ ۴ پرونده باز سبزوار ۴ ماجرای خبرساز از «نمایندگان غرب خراسان» در سال ۱۴۰۱ برابری قیمت زمین در بسیاری از شهرهای استان با مرکز استان کوهسرخ، دارای بیشترین جاذبه طبیعی در استان نتایج سحر کاهش ساختمان‌سازی در سبزوار؛ چرا و چگونه؟ ضرورت رفع مشکلات اراضی سجادشهر و منطقه ویژه اقتصادی سبزوار برگزاری دوازدهمین جشنواره بازیهای بومی محلی در ششتمد موافقت با پیوستن ۱۱۰ هکتار زمین به محدوده شهر سبزوار/ توافق با وزارت دفاع برای تامین زمین نهضت ملی مسکن در سبزوار   آبیاری فضای سبز شهر کندر خلیل آباد با آب‌ شرب دشت کاشمر، از بحرانی‌ترین دشت‌های ایران انتقاد شدید عنابستانی از عملکرد استاندار: هر روز ماندن استاندار آفت است! تشکیل پرونده قضایی برای مدیران کم کار در کاشمر کشف ۴ محموله قاچاق گیاه دارویی کما در سبزوار آمادگی ۱۲ ایستگاه خدمت‌ به مسافران نوروزی در ششتمد رویشی دیگر در کویر روداب

فرودگاه هست اما پرواز نیست!

  • کد خبر : 3032
  • 12 اسفند 1401 - 16:56

🔹خبر خوبی بود. حتی اگر بعد از ۲۹ سال باشد. این که گناباد به عنوان سومین شهرستان در استان، دارای فرودگاه مسافری می‌شود. سومین شهرستان بعد از مشهد و البته سبزوار. از مزایای راه‌اندازی این فرودگاه مسئولان استانی و شهرستانی زیاد گفته‌اند.

🔹فرودگاه گناباد فرصتی مغتنم برای سرمایه گذاری، بسترساز توسعه و رونق اقتصادی، کاهش مشکلات ۱۱ شهرستان جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی و مزایایی از این قبیل است که فارغ از محقق شدن یا نشدن، ظرفیت‌های بالقوه آن قابل انکار نیست.

🔹اما چه شد که گناباد فرودگاه‌دار شد؟ شروع پروژه ساخت فرودگاه گناباد به سال ۱۳۷۲ باز می گردد یعنی دو سال زودتر از شروع ساخت فرودگاه در سبزوار.

🔹با این حال فرودگاه سبزوار در بهمن ماه ۱۳۸۲ بعد از ۸ سال و با هزینه ۱۶ میلیارد تومان افتتاح شد. فرودگاهی که پیمانکار اصلی آن مردم بود. اما برای ساخت فرودگاه گناباد بعد از ۲۹ سال، دولت دو هزار میلیارد تومان هزینه کرد.

🔹هدف از این مقایسه آماری توجه به ظرفیت های بالقوه‌ای است که از سال ۸۳ با بهره‌برداری از فرودگاه شهدای سبزوار برای غرب خراسان حاصل شد، اما بسیاری از آنها هنوز هم نتوانسته است بالفعل گردد.

🔹فرودگاه سبزوار با برخورداری تمامی امکانات لازم، می‌تواند یکی از سریع‌ترین راه‌های تبادل، حمل و نقل کالا و ترابری در شاهراه ارتباطی منطقه شمال شرق ایران باشد.

🔹این فرودگاه طی سال‌های گذشته با حداقل بهره‌برداری و هفته ای ۳ تا ۵ پرواز رفت و برگشت به مقصد تهران و در مدتی کوتاه به کیش، از لحاظ تعداد پرواز و مسافران جابجا شده، همواره عملکردی بهتر از برخی مراکز استان‌ها داشته است.

🔹آنچه امروز در گناباد با افتخار افتتاح می‌شود و خبرنگاری در دشواری تحققش بعد از ۲۹ سال می‌نویسد «خواستن، توانستن است»، دو دهه پیش در سبزوار افتتاح شد.

🔹ظرفیتی برای بهره‌مندی جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در شهرستان‌های غرب خراسان، که می‌تواند توسعه‌دهنده حوزه‌های صنعتی، تجاری و دانشگاهی باشد و بارها و بارها مسئولان و کارشناسان از آن گفته اند، نزدیک ۲۰ سال است برای سبزوار فراهم است.

🔹افسوس که قدر داشته‌هایمان را نمی‌دانیم و برای نداشته‌هایمان (راه‌آهن) شعار می‌دهیم و دست و پا می‌زنیم. امروز حدوداً دو ماه است هیچ صدای هواپیمایی در فرودگاه شهدای سبزوار، شنیده نمی‌شود.

🔹این یعنی مردم از همان ظرفیت حداقلی نیز، محروم شده‌اند. در این مواقع، جای خالی مسئولانی دلسوز و کارآمد بیش از پیش احساس می‌شود که فرودگاه هست اما پرواز نیست!/ نگین بیهق

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.