• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

جمکو جوین، نمونه موثر ارتباط صنعت با دانشگاه

  • کد خبر : 3039
  • 12 اسفند 1401 - 17:00

👤 محمد رستمی، مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین (جمکو)، در آیین افتتاحیه همایش ملی ژنراتورهای الکتریکی در دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار:

🔹شرکت جمکو جوین، نمونه موثر ارتباط صنعت با دانشگاه است و هم اینک با ۴ دانشگاه کشور، ارتباط کاری مستقیم دارد. این شرکت، مهد مهندسی است و طرحهای تحقیقاتی در آن وجود دارد.

🔹صنایع بزرگ کشور برای حل مسئله، به شرکت جمکو جوین مراجعه می نمایند که این موضوع، ارتقای سطح علمی و صنعتی این شرکت را، فراهم نموده است.

🔹برای نمونه، تولید الکتروموتور غول پیکر سنکرون با توان الکتریکی ۴ هزار اسب بخار، برای نخستین بار در کشور در شرکت جمکو جوین، تولید شد که یکی از دستاوردهای ارتباط بخش صنعت با دانشگاه، بوده است.

🔹این شرکت، آماده همکاری با طرح های پژوهشی و دانشگاهی است و در این راستا، ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه حکیم فرصت مناسبی را برای تعامل بیشتر دانشجویان با بخش صنعت، ایجاد نموده است.

🔹شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین، در سال های اخیر و در شرایط تحریم، اقدام به ساخت الکتروموتورهای مورد نیاز بخش صنایع بزرگ کشور، نموده است.

🆔 @Asrsabzevar

🔺ایجاد مراکز هدایت شغلی در ۵۰ دانشگاه کشور

👤 محمدسعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در ارتباط مجازی با دومین همایش ملی موتورها و ژنراتورهای الکتریکی در دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار:

🔹مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، در ۵۰ دانشگاه کشور راه اندازی شده است.

🔹دانشجویان از طریق این مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی و در تعامل با صنایع مختلف، با مشاغل آشنا می شوند.

🔹در کنار مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، به طور میانگین ۱۰۸ دوره مهارت افزایی در دانشگاه های کشور، برگزار شده است.

🔹فرایند توانمندسازی دانشجویان و اینکه در کنار تحصیل با حوزه کاری و شغلی آشنا شوند، می تواند به اشتغال مناسب آنها بینجامد.

🔹چالش های مختلفی در حوزه های اقتصادی، صنعت، محیط زیست و انرژی، در کشور وجود دارد که برطرف کردن آنها، باید بر پایه علم و دانش صورت گیرد.

🔹طی سالهای گذشته وزارت علوم علاوه بر شاخص مقالات، به موضوع آموزش مهارت ها، تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت و پایان نامه ها و رساله های تاثیرگذار و تقاضامحور بودن، توجه ویژه ای نموده است.

🔹توانمندی دانشگاهها بر اثرگذاری بیشتر آنها در بهبود شرایط، موثر است. حضور صنایع در محیط دانشگاهی، ضروری است.

🔹در این صورت، دانشجویان با واقعیت محیط کار، آشنا می شوند و در نتیجه مهارتهای شغلی آنها، ارتقاء می یابد.

🔹با توجه به شرایط مختلف دانشگاه ها و گستره جغرافیایی، باید روش ها و الگوهای مختلفی برای تقویت ارتباط صنعت و جامعه دانشگاهی، شکل گیرد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.