• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

آبیاری فضای سبز شهر کندر خلیل آباد با آب‌ شرب

  • کد خبر : 3092
  • 01 فروردین 1402 - 16:21



👤 علی نصرتی، شهردار کندر:

🔹فضای سبز این شهر، از آب‌ شرب آبیاری می‌شود که برای این امر، طرح نیاز آبی تهیه ‌شده و پیگیر دریافت مجوز چاه آب فضای سبز هستیم.

🔹در ابتدای امسال، شبکه مسائل اصلی کندر در حوزه‌های زیرساختی، زیربنایی، روبنایی، خدمات عمومی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مسکن، شناسایی شد تا برنامه‌ریزی بهتری برای عمران و آبادانی شهر، انجام گیرد.

🔹معابر شهر کندر، ۲۸۸ هزار مترمربع مساحت دارد و ۱۹۲ هزار مترمربع آن خاکی است که توانستیم از ابتدای امسال از منابع داخلی و مشارکت ۲۰ درصدی شهروندان، ۳۰ هزار مترمربع از معابر را آسفالت، موزاییک فرش و تایل فرش کنیم.

🔹امسال طرح محدوده بافت فرسوده شهر به مساحت ۹۸.۵ هکتار، به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسیده و برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهر کندر توسط ستاد استانی بازآفرینی شهری، با هدف ارتقای کیفیت زندگی و وضعیت زیرساخت‌ها، به تصویب رسیده است.

🔹امسال ۷۹ پروژه بازآفرینی با پیش بینی اعتبار ۹۸ میلیارد تومان طی ۴ سال، در کندر تعریف گردید و برای اولین بار، سهمیه قیر بازآفرینی به این شهر اختصاص یافت که در حال پیگیری تبدیل قسمتی از سهمیه قیر به مصالح و تایل فرش هستیم.

🔹برای محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد که بیش از ۹۸ هکتار از مساحت محدوده شهر را شامل و بافت فرسوده و اسکان غیررسمی را در بر می‌گیرد، طرح بازآفرینی شهری تهیه‌ شده است و با پیگیری‌ها مصوبات لازم را از استان اخذ نمودیم. بودجه امسال شهرداری کندر را، حدود ۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده‌ایم.

🔹کُندر، شهر کشاورزی است و شاید تا چند سال آینده کم‌آبی این شهر را تهدید کند که نیاز بود سرمایه گذاری در سایر قسمت‌ها ازجمله گردشگری صورت گیرد و بر همین اساس، توجه خاصی به آثار تاریخی مختلف کُندر داریم تا شهر زیبایی خاصی به خود بگیرد.

🔹حوض چهل پایه را که از آثار تاریخی ثبت ملی شده شهر است و در اختیار جهاد کشاورزی بود، تحویل گرفتیم و پذیره‌های موردنیاز به اوقاف پرداخت گردید تا از این مکان به عنوان بازار فروش محصولات خانگی استفاده شود.

🔹هم‏چنین در طرح‌های عمرانی زیرساخت‌هایی برای حوزه گردشگری، حضور مسافر و ایجاد اقامتگاه، رستوران سنتی و بازار محصولات پیش‌بینی کرده‌ایم. کندر فاقد فضای سبز مناسب است که برای این کار، زمین‌هایی تملک شده و با مشارکت مردم حدود ۱ هزار درخت کاشتیم.

🔹کُندر سرانه ورزشی خوبی ندارد که با همکاری اعضای شورای شهر و امام جماعت مسجد جامع شهر، زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع اهدایی خیر محترم، برای سالن ورزشی بانوان اختصاص یافته و پیگیر تأمین اعتبار احداث آن در سال ۱۴۰۲ هستیم. با موافقت وزیر ورزش، سه هکتار زمین با کاربری ورزشی که در اختیار اداره ورزش و جوانان است، به‌ صورت ساخت، بهره‌برداری و واگذاری، در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

🔹ماشین‌آلات فعلی شهرداری کندر، از زمان فعالیت دهیاری (۱۶ سال گذشته و قبل از آن) است و فقط یک خودرو آتش‌نشانی در سال ۱۳۹۴ به شهرداری واگذار شد. از ابتدای امسال تاکنون از محل صرفه‌جویی‌های داخلی، یک دستگاه تراکتور و دو دستگاه نیسان کمپرسی نو خریداری شده است.

🔹امسال توانستیم ۲۰ هکتار از اراضی ملی را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، به محدوده شهر کندر الحاق کنیم. از امسال، ۸ آذر به‌عنوان روز کُندر (زادروز ولادت عمیدالملک کندری وزیر سلجوقیان)، نامگذاری شد و به همین منظور پارک خطی در ورودی شهر طراحی گردید و فاز اول آن، اجرایی شده است.

🔹بهسازی مشارکتی بلوارها، معابر و دسترسی‌ها به مساحت حدود ۳۰ هزار مترمربع، احداث چمن مصنوعی، بهسازی میدان عمیدالملک و میدان دکتر کندری، زیرسازی پیاده‌روهای ورودی شهر به طول ۴ کیلومتر، تعمیرات اساسی ماشین‌آلات موجود، آغاز عملیات احداث پارک‌های محلی در سطح شهر، تعریض و بازگشایی معابر سطح شهر، برداشت کامل نقشه‌ی بر و کف شهر و شناسایی مطالبات شهرداری از دولت و پیگیری وصول مطالبات و…، از دیگر اقدامات شهرداری کندر در سال ۱۴۰۱ بود.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.