• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

کوهسرخ، دارای بیشترین جاذبه طبیعی در استان

  • کد خبر : 3104
  • 01 فروردین 1402 - 16:30



👤 رضا ربیعی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کوهسرخ:

🔹این شهرستان غربی خراسان، از بیشترین جاذبه طبیعی در استان برخوردار است. تاکنون آثار طبیعی بسیاری در کوهسرخ، شناسایی شده است.

🔹علاوه بر روستای کریز که قبلاً شناسایی شده، در مطالعات جدید مشخص شد روستاهای کوشه نما، اوندر، توندر و…، نیز در این شهرستان، از جاذبه‌های طبیعی بسیاری برخوردارند.

🔹افزون بر ۳۰ اثر طبیعی در کوهسرخ داریم که قابلیت گردشگر پذیر بودن را دارند و طی چند روز اخیر، تمامی اقدامات لازم برای پذیرایی هرچه بهتر از گردشگران در روستاهای گردشگری این شهرستان، انجام شده است.

🔹روستای قراچه کوهسرخ به لحاظ گردشگری، ظرفیت بسیار بالایی دارد و در ایام نوروز، جشنواره غذای محلی و سنتی در آن برگزار می‌شود.

🔹تاکنون ۶ اثر تاریخی کوهسرخ، از جمله قبرستان روستای نامق، مزار پشت پنجه پدر و پسر در روستای اوندر، سد شاهی یا بند ششطراز روستای کریز و…، ثبت آثار ملی شده‌اند.

🔹تلاش می‌شود هر چه زودتر گویش محلی کوهسرخ، آئین حیدر علی، گیاه زِزِ، گیاه کوریا و…، از این شهرستان در میراث ناملموس ملی، به ثبت برسند.

🔹بدون شک هر چه شناسایی ثبت آثار طبیعی بیشتر شود، گردشگر بیشتری را خواهیم توانست جذب کنیم و کوهسرخ قابلیت این را دارد که به شهر گردشگر پذیر استان، تبدیل شود.

🔹طرق روستای مصوب هدف گردشگری است و روستاهای قراچه، کریز، اوندر، توندر، خرو، ایور، نامق و موشک، از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیاری برخوردارند که در نوع خود، هر کدامشان منحصر به فرد است.

🔹بافت بکر و دست نخورده روستای پلکانی کلاته تیمور کوهسرخ، موجب شده تا هر چه زودتر به عنوان روستای هدف گردشگری، معرفی شود.

🔹تمامی ساختمان‌های این روستا، با همان معماری قدیمی و از مصالح قدیمی و از چوب و سنگ است که می‌طلبد اعتبارات لازم برای هموار کردن مسیر روستا، برای حضور راحت‌تر گردشگران در این منطقه، اختصاص یابد.

🔹بیدار شدن با صدای پرندگان، درست کردی چای و املت با هیزم و خوردن ماست و شیر و پنیر محلی با عسل طبیعی همین منطقه، آن هم در یک بوم گردی با چشم‌انداز واقعاً رؤیایی، لوکیشنی عالی برای سلفی بازهای اینستاگرام است.

🔹رودخانه نابای، بخشی از طبیعت بکر و فراموش نشدنی کوهسرخ است. چنین مناظر بی‌نظیری در بهار این شهرستان، فرصت گردشگری و طبیعت‌گردی ارزان را در اختیار مسافران، قرار می‌دهد.

🔹علاوه بر اینکه تمامی روستاهای کوهسرخ از طبیعت بکری برخوردارند، بافت روستاهای کریز، کلاته تیمور، طرق، ایور، موشک و خرو در این شهرستان، به صورت پلکانی است.

🔹تاکنون ۲۵ اثر و محوطه تاریخی، در کوهسرخ شناسایی شده‌اند و بیشتر روستاهای این شهرستان، قابلیت جذب گردشگر را دارند.

🔹برخی مسافران خارجی  به مقصد کوهسرخ می‌آیند و این موضوع، نشان دهنده پتانسیل‌های این شهرستان به لحاظ گردشگر پذیر بودن و مکان‌های طبیعی آن است.

🔹آبگرم و آبشار کریز و همچنین آبگرم گرمک کوهسرخ، در سطح استان نمونه و منحصر به فرد هستند و یخچال طبیعی روستای بندقراء و اکبرآباد، جاذبه طبیعی بی‌نظیر دیگری هستند که علاوه بر زمستان، در تابستان هم یخ دارند و حالت غارهای یخی است.

🔹وجود سایت پروازی آریا نیز به عنوان یکی از بهترین سایت‌های پروازی کشور که با نام «سایت پروازی کوهسرخ» نیز شناخته می‌شود، یکی از چندین جاذبه تفریحی دیگر این منطقه به حساب می‌آید.

🔹این سایت پروازی در ارتفاعات کوهسرخ واقع شده و می‌تواند به عنوان محل مناسبی برای تفریح و ورزش پاراگلایدر در این شهرستان، انتخاب شود.

🔹ارتفاع ۶۰۰ متری سایت «آریا» در کوهسرخ، شرایط مناسبی برای پرواز فراهم کرده است، پیست پرواز پاراگلایدر کوهسرخ دارای قابلیت پرواز از سه طرف را دارد.

🔹پرواز از این پیست، منظره های زیبایی در اختیار پاراگلایدر سوارها قرار می‌دهد که آنها را، شگفت زده خواهد کرد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.