• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

۴ ماجرای خبرساز از «نمایندگان غرب خراسان» در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 3108
  • 01 فروردین 1402 - 16:33



🔹این گزارش، شامل ۴ ماجرای مربوط به علی‌اصغر عنابستانی و بهروز محبی، نمایندگان غرب خراسان در مجلس است، که با انعکاس آنها در رسانه‌ها، به موضوعات خبرساز و بعضاً جنجالی تبدیل شدند و واکنش‌های زیادی را به دنبال خود آوردند.

۱⃣ بیانیه «قصاص محاربین»

🔹بیانیه‌ای که خواسته «قصاص محاربین» را مطرح می‌کرد و گفته می‌شد ۲۲۷ نماینده آن را امضا کرده‌اند، جزء خبرهای پرواکنش در کشور بود. اگرچه نام امضاکنندگان پای این بیانیه نیامده بود اما نمایندگان غرب خراسان هردو گفتند آن را امضا کرده‌اند.

🔹عنابستانی طی مصاحبه‌ای در توضیح گفت که دستگاه قضایی و انتظامی «مماشات» می‌کنند. او همچنین گفت میان معترض، با کسی که «به اموال عمومی آسیب می‌زند» تفاوت وجود دارد و باید با او که «محاربه می‌کند» برخورد شود.

🔹محبی هم معترضانی که تابلو به دست می‌گیرند و بدون توهین، «شعار منطقی» سر می‌دهند را از آن‌ها که «اهانت»، «توهین» و «شعارهای هنجارشکنانه» در کارشان وجود دارد را تفکیک کرد و دسته دوم را «اغتشاش‌گر» نامید. او گفت با توجه به این که «روز به روز کشته شدن افراد به ویژه نیروهای بسیج بیش‌تر می‌شود» باید «هرچه سریع‌تر» به موضوع رسیدگی شود.

۲⃣ «منع ارائه خدمات اجتماعی به بی‌حجاب‌ها!»

🔹یکی از اظهارنظرهای جنجال‌برانگیز عنابستانی در رسانه‌های کشور، مصاحبه ۱۱ آذر او بود که در آن پیشنهاد داد «زنان بی‌حجاب از خدمات اجتماعی محروم شوند».

🔹این اظهارات عنابستانی در سطح گسترده خبرساز شد و در رسانه‌های سبزوار هم با واکنش‌های منفی فراوان مخاطبان همراه شد. علاوه بر انتقادهایی که بر نفس این گزاره مطرح شده بود، مخاطبانی در رسانه‌های سبزوار زیر پست این خبر گفته بودند مگر دولت به بقیه مردم چه خدمات اجتماعی‌ای ارائه می‌کند که حالا بخواهد زنان بی‌حجاب را هم از آن‌ها محروم کند؟

🔹همچنین عده‌ای دیگر از مخاطبان سبزواری به مشکلات کشور مثل کیفیت پایین معیشت و فساد اقتصادی اشاره کرده و گفته بودند مسائل بسیار مهم‌تری برای توجه وجود دارد.

۳⃣ محدودیت برای اظهارنظر

🔹یکی از طرح‌های جنجالی‌ای که در مجلس یازدهم مطرح شد، طرحی بود که به گزارش رسانه‌ها، در صدد محدودسازی «اظهارنظر افراد مشهور» بر می‌آمد. این طرح به امضای بهروز محبی نماینده غرب خراسان هم رسیده بود و از آن‌جا که پیش‌تر او از «طرح صیانت» هم دفاع کرده بود و همچنین موضع‌گیری‌هایی کرده بود که با واکنش‌های منفی از سوی مخاطبان رسانه‌ها همراه بود، این اقدام او هم با بار منفی در رسانه‌های سبزوار انعکاس پیدا کرد.

🔹در مقابل اما محبی نه عقب‌نشینی، که حمله به رسانه‌ها را ترجیح داد و آن‌ها را به دروغ‌گویی متهم کرد. حملات او به اندازه‌ای تند بود که دفتر این نماینده ترجیح داد با صدور پیامی دیگر، از شدت پیام قبلی او بکاهد. با این همه، رسانه‌های سبزوار، به شدت، از محبی بابت حملات و اتهاماتی که متوجه آن‌ها کرده بود انتقاد کردند.

🔹گذشته از این‌ها، استدلال‌های او هم جالب توجه بود از جمله این که او در دفاع از امضای خود می‌گفت این طرح هنوز «خام است» و تغییر خواهد کرد. وی همچنین در بخشی از سخنانش برای توجیه امضای خود پای طرح مذکور، به مصوبه‌ای از اتحادیه اروپا استناد می‌کرد و می‌گفت «این نگاه دنیا است».

۴⃣ دخالت در انتصابات، و سندی دیگر

🔹مردادماه بود که یک فایل صوتی از بهروز محبی به رسانه‌ها درز کرد و ظاهراً در آن، محبی در آن از عزل و نصب مدیران حرف‌های جنجالی‌ای می‌زد. این در حالی است که دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات دولتی اساساً قانونی نیست و عنابستانی و محبی هم بارها آن را رد کرده‌اند.

🔹در بخشی از این فایل صوتی خطاب به کسانی که صدای گوینده یعنی محبی را می‌شنیدند گفته می‌شد که اگر مدیری «همراه» نبود، گزینه تعیین کنند تا تعویض مدیر انجام شود.

🔹محبی مدت‌ها در این باره سکوت کرد تا این که بالاخره طی نشستی خبری، در این باره گفت که «ما شورای مشورتی داریم اما نه به منظور فشار آوردن برای عزل و نصب مدیران» بلکه این شورا «فقط گزینه‌ها را پیشنهاد می‌دهد». او همچنین گفت فایل صوتی «در جمع ضبط نشده بود» و افزود: «خودم در واتس‌اپ برای کسی فرستاده بودم و پرسیده بودم ماجرا از چه قرار است؟»

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.