• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

دستور قاضی القضات پس از شهادت شهید الداغی

  • کد خبر : 3153
  • 12 اردیبهشت 1402 - 18:47



👤 غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه:

🔹با توجه به برخی اتفاقات و حوادث اخیر از جمله شهادت آیت‌الله سلیمانی، جنایت رخ‌داده در سراوان که به شهادت شهید شهرکی و همسر وی انجامید، مجروح کردن چند طلبه در برخی نقاط کشور و حادثه رخ داده در سبزوار که به قتل یک جوان انجامید، خطاب به همه مسئولان قضایی ذیربط در سراسر کشور دستور مؤکد می دهم که در تعقیب و محاکمه و مجازات ضاربان و قاتلان حوادث مزبور، نهایت سرعت و دقت و قاطعیت را به خرج دهند و در مواردی که ضاربان و قاتلان شناسایی و دستگیر شده‌اند، هیچگونه تأخیر و معطلی نداشته باشند.

🔹پرونده قاتلان و ضاربان حوادث اخیر و همه برهم‌ زنندگان امنیت مردم، باید با سرعت و دقت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار گیرد تا هم مردم مزه عدالت را بیش از پیش بچشند و هم دشمنان که برای برهم زدن امنیت کشور ما در حال توطئه‌چینی هستند بدانند که در این حوزه قاطعیت زیادی وجود دارد. برخورد سریع و قاطع با همه عوامل برهم‌زننده امنیت فیزیکی و روانی مردم، باید انجام شود.

🔹در موارد ناظر بر قتل و جرح افراد، مزاحمت برای نوامیس، هنجارشکنی و هتاکی با هدف مقابله با ارزش‌ها و انتشار اکاذیب و جعلیات و شایعه‌ها با هدف تخریب امنیت روانی مردم و مشوش و منحرف کردن اذهان آنها، مسئولان قضایی به صورت ویژه عمل کنند و پرونده‌هایی که در رابطه با این موارد تشکیل می‌شوند را در ردیف سایر پرونده‌ها، مورد رسیدگی قرار ندهند.

🔹در قوه قضاییه، به همه پرونده‌ها با نهایت دقت و قاطعیت رسیدگی می‌کنیم اما در قوانین و مقررات نیز، قید شده که باید برخی پرونده‌ها را به صورت ویژه و خارج از نوبت، مورد رسیدگی قرار داد. در پرونده‌های ناظر بر تهدید امنیت مردم، چنانچه رسیدگی‌ها با تأخیر همراه باشد، آن آثار و بازدارندگی مناسب و مقتضی پدیدار نخواهد شد.

🔹بنابراین مسئولان قضایی ذیربط، پرونده‌های مرتبط با به خطر انداختن امنیت فیزیکی و روانی مردم را، بدون هرگونه معطلی و هر چه سریع‌تر و خارج از نوبت، در نهایت دقت و قاطعیت، مورد رسیدگی قرار دهند. رسیدگی سریع و دقیق و قاطعانه به پرونده‌های سارقان مسلح و غیرمسلح به‌ویژه سارقان سابقه‌دار، ضروری است.

🔹در برخی پرونده‌های مرتبط با جرم سرقت، فرد سارق رضایت شاکی را جلب می‌کند و طبیعتاً با تخفیف در مجازات مواجه می‌شود؛ اما در این قبیل موارد، مسئولان قضایی ذیربط باید به آثار تبعی برخی سرقت‌ها که بر روان مردم تحمیل می‌شود نیز، توجه کنند و با عنایت به این موضوع، تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند.

🔹البته باید توجه داشت که در برخی از پرونده‌های سرقت، دریافت رضایت از شاکی توسط سارق، به‌واسطه استیصال یا ترس شاکی و مالباخته است که توجه به این جنبه نیز، مورد تاکید می‌باشد. باید برای مردم تبیین شود تا افرادی که به عنوان مظنون سرقت دستگیر می‌شوند یا در حین دستگیری سارق، مورد بازداشت قرار می‌گیرند و سپس آزاد می‌شوند را، در زمره عناصر سابقه‌دار سرقت لحاظ نکنند.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.