• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

فرسودگی یک سوم مدارس سبزوار

  • کد خبر : 3164
  • 18 اردیبهشت 1402 - 12:05

👤 سید ولی الله حسینی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار، در نشست با مدیران مدارس:

🔹یک سوم مدارس مناطق شهری و روستایی سبزوار، با مشکل تخریب روبه‌رو است که بازسازی و افزایش ضریب ایمنی این واحدهای آموزشی، ضروری است.

🔹بازسازی برخی از این مدارس فرسوده، با استفاده از ظرفیت خیران، بخش‌های مختلف و نیز حمایت های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، مورد توجه قرار گرفته است.

🔹یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش سبزوار، کمبود فضای آموزشی به ویژه در مناطق حاشیه شهر است که بدین منظور با همیاری ادارات جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی، ۹ هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر، اختصاص یافته است.

🔹در سال تحصیلی جاری در کنار ارتقای خدمات درمانی درمانگاه فرهنگیان سبزوار، طرحهای آموزشی مختلفی شامل مرکز وصال فرشتگان ۲ ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم سبزوار، آموزشگاه شاهد فرشچی و ۶ طرح آموزشی در مناطق روستایی جلین، کلاته سیفر، دولت آباد، کَسکَن، دامرود و پروند در بخش های مرکزی و روداب سبزوار، به بهره‌برداری رسید.

🔹یکی از مشکلات جدی این نهاد در سال تحصیلی جاری، کمبود نیروی انسانی بود که با برنامه ریزی لازم و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها، توانستیم آن را به خوبی مدیریت کنیم.

🔹۴۸۰ کلاس درس مناطق شهری و روستایی سبزوار، با کمبود معلم مواجه بود که با ساماندهی نیروهای ورودی‌ دانشگاه فرهنگیان، بهره‌گیری از استخدام‌های جدید ماده ۲۸، حق‌التدریس شاغلان و نقل و انتقال فرهنگیان، این مشکلات برطرف شد.

🔹در کنار اهمیت توسعه فضاهای آموزشی در مناطق حاشیه شهر سبزوار، همچنان یکی از چالش های آموزش و پرورش سبزوار برای سال تحصیلی آینده، کمبود نیروی انسانی است.

🔹مسیر توسعه و پیشرفت کشور، از آموزش و پرورش می گذرد و تمامی نهادها باید با همیاری، خود را در توسعه آموزش و پرورش سهیم بدانند و در همین راستا، باید فرهنگ تکریم معلم در جامعه، نهادینه شود.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.