• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی برای روستائیان سبزواری

  • کد خبر : 3168
  • 18 اردیبهشت 1402 - 12:08

👤 قاسم کیقبادی، رئیس صندوق کارآفرینی امید سبزوار:

🔹پارسال با پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید به ۱۰۰ طرح، ۳۰۰ فرصت شغلی جدید برای روستائیان سبزواری ایجاد شد.

🔹۸۵ طرح از ۱۰۰ طرح ایجادی، جزو طرح‌های نیمه‌تمام بود که با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید، به بهره‌برداری کامل رسید و تعدادی هم جزو طرح‌های راکد بود که با پرداخت تسهیلات از صندوق، راه‌اندازی شده است.

🔹بیشتر تسهیلات پرداخت شده برای مشاغل خانگی، به طرح‌های خانم‌های سرپرست خانوار و یا بد سرپرست، اختصاص داده شد. سال گذشته برای ۴۵ نفر از خانم‌های سرپرست خانوار در سبزوار، اشتغال روستایی ایجاد شده است.

🔹پارسال حدود ۱ هزار نفر به صندوق کارآفرینی امید سبزوار، مراجعه داشتند که از این تعداد، ۵۰۰ نفر فاقد شرایط دریافت وام و درخواست‌های متفرقه بوده و ۵۰۰ نفر دیگر که شرایط مد نظر صندوق کارآفرینی را داشتند، برخی از آنها فاقد مدارک و مستندات کافی برای تشکیل پرونده بودند.

🔹سال گذشته در مجموع ۲۳۵ طرح به مبلغ ۴۳/۵ میلیارد تومان تأیید و به آنها تسهیلات پرداخت شد که این تسهیلات در بخش‌های تولید، صنعت، خدمات، کشاورزی و نیز مشاغل خانگی در شهر و روستا، پرداخت شده است.

🔹همچنین این تسهیلات، از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه، منابع کارای وام‌های روستایی و عشایر، منابع داخلی صندوق و از محل تفاهم‌نامه‌ با سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، پرداخت شده است.

🔹در هر یک از طرح‌ها، برای ۱ تا ۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده و در مجموع پارسال در ۲۳۵ طرح متقاضی دریافت وام، حدود ۱ هزار نفر اشتغالزایی در شهرها و روستاهای سبزوار ایجاد شد که این طرح‌ها تا حدودی ایجادی، توسعه‌ای، تکمیلی و تعدادی هم برای پایداری شغل بوده‌اند.

🔹از منابع اشتغال روستایی حدود ۱۵ میلیون تومان، از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه افزون بر ۲۰ میلیون تومان و ۸/۵ میلیون تومان از محل تفاهم نامه‌های داخلی، به ازای هر نفر تسهیلات پرداخت شده است.

🔹با توجه به سیاست‌های صندوق، احتمالاً سال آینده حمایت‌های بیشتری صورت بگیرد و سهم تسهیلات صندوق، به ۲ برابر امسال افزایش یابد. اجرای برنامه‌های سال آینده، به دستگاه‌های اجرایی متولی کار بستگی دارد.

🔹منابع پرداخت شده به صندوق کارآفرینی امید، به طرح‌های صنعتی که در سامانه ثبت شده و مجوزها به تائید دستگاه‌های اجرایی رسیده باشد، پرداخت می‌شود و متقاضیانی که تأییدیه دستگاه‌های اجرایی را نداشته باشند، با مشکل مواجه می‌شوند.

🔹۱۲ پرونده‌ در حال نوبت از سال گذشته نیز، در سبزوار داریم که از این تعداد، تسهیلات به ۴ پرونده طی چند روز گذشته، پرداخت شده و طی هفته جاری تسهیلات به ۲ پرونده دیگر نیز، پرداخت خواهد شد.

🔹سیاست‌های پولی و مالی صندوق در سال‌های گذشته، به این صورت بود که متقاضی برای دریافت وام مراجعه می‌کرد و صندوق با بررسی‌های لازم ثبت‌ نام را انجام می‌داد و پس از تشکیل پرونده نظارت‌ها صورت می‌گرفت.

🔹اما اکنون شرایط تغییر کرده و ابتدا باید در سامانه ثبت‌ نام انجام شود و صلاحیت افراد توسط کارگروه‌هایی، به تایید نهایی برسد و سپس به صندوق مراجعه کنند./ ایسنا

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.