• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

یک سؤال مهم از مسؤلین قضایی و انتظامی سبزوار

  • کد خبر : 3182
  • 30 اردیبهشت 1402 - 20:50

🔹شهادت شهید غیرت، شهید حمیدرضا الداغی همانقدر که باعث افتخار و بلندی آوازه سبزواری‌ها شد، به همان اندازه احساسات عمومی را جریحه‌دار کرد.

🔹یقینا سرعت عمل دستگاه قضایی، نهادهای امنیتی‌اطلاعاتی و نیروی انتظامی در دستگیری عاملان این جنایت و رسیدگی به پرونده آن‌ها جای تقدیر و تشکر دارد.

🔹اما امروز یکی از پرتکرارترین سؤالات افکار عمومی این است که چرا افرادی با سابقه شرارت قبلی توانستند به راحتی دست به این جنایت بزنند؟ آیا نمی‌شد با اقدامات پیشگرانه از وقوع چنین حادثه ناگواری جلوگیری کرد؟
آنگونه که در ا‌خبار رسمی آمده است، قاتلان شهید الداغی دارای سوابق شرارت بوده‌اند و یکی از آن‌ها به قید وثیقه و در حین مراحل رسیدگی به پرونده قبلی آزاد شده بود.
تعداد زیادی از مردم در فضای مجازی و ذیل بخش نظرات(کامنت‌ها) می‌پرسند که چرا قاتلان شهید الداغی با وجود سابقه شرارت آزاد شده بودند و امکان ارتکاب چنین جنایتی را یافتند؟

🔹یقینا مسؤلین قضایی و انتظامی نیز متفق‌القولند که امکان تکرار جنایت از اوباش و مجرمین سابقه‌دار باید سلب شود. حال آیا این عدم بازدارندگی کافی [در‌ برخی موارد] ناشی از ضعف ساز و کارهای قانونی است یا کوتاهی و قصور برخی افراد یا اینکه دلایلی دیگر دارد، سؤالی است که مسؤلین امر با پاسخگویی به افکار عمومی می‌توانند شبهات و نگرانی‌ها را رفع کنند.

🔹از سویی دیگر این روزها گزارش‌های مردمی بسیاری به رسانه‌های سبزوار درباره ایجاد مزاحمت و شرارت‌ اوباش می‌رسد که از مسؤلین قضایی و انتظامی مطالبه برخورد جدی با این افراد را دارند.
اینکه چه مقدار از این گزارش‌ها واقعیت دارد و اینکه میزان جرایم یادشده در نسبت با گذشته چقدر کاهش یا افزایش داشته است، موضوعی است که نیاز به شفاف‌سازی و اقناع افکار عمومی از سوی مسؤلین امر دارد.
اما بنظر می‌رسد پس از حادثه شهادت شهید الداغی، حساسیت مردم نسبت به مزاحمت‌ها و شرارت‌های اوباش بیشتر شده‌ و نگرانی‌های عمومی افزایش قابل توجهی یافته است.

🔹زمانی که میرعلم سیدی بر مسند ریاست دادگستری سبزوار تکیه زد، یکی از وعده‌های اصلی‌اش مقابله با شرارت‌های اراذل و اوباش بود.
وعده‌ای که البته مطالبه جدی مردمی هم بود و با قاطعیت و پیگیری رئیس عدلیه و نیز همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی‌امنیتی عملی شد و سبزوار بعد از مدت‌ها روی آرامش را به خود دید.

🔹حال بعد از گذشت ماه‌ها بنظر می‌رسد با اتفاقات پیش آمده، امنیت یا حداقل احساس امنیت در سبزوار دوباره با چالش جدی مواجه شده است.

🔹در‌ چنین شرایطی انتظار می‌رود مسؤلین محترم قضایی و انتظامی شهرستان هر چه سریعتر برای حل این معضل چاره‌اندیشی کنند تا نگرانی‌های مردم رفع شود و آرامش به شهر بازگردد./سلام سربدار
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.