• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

۲۰ میلیون ایرانی در فقر مطلق هستند/ سود ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت از حذف ارز ترجیحی

  • کد خبر : 3186
  • 30 اردیبهشت 1402 - 20:52

👤 بهروز محبی، نماینده غرب خراسان در مجلس:

🔹یکی از مباحثی را که در دوران نمایندگی‌ام به عنوان کلید‌ واژه مطرح می‌کنم و اثرات منفی آن را در کشور می‌بینم و متاسفانه موضوعی که چهره نورانی و مشعشع نظام اسلامی را به صورت جدی مخدوش کرده، “فقر مطلق” است.

🔹در دهه اخیر به دلیل رشد اقتصادی صفر و در واقع فضای خاصی که در کشور به وجود آمد، متاسفانه با درصد قابل توجهی از فقر مطلق مواجه هستیم. کمک کالایی می‌تواند به خانوارها کمک کند.

🔹قطعاً آن چیزی که امروز به عنوان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح است، زمانی برای ما موضوعیت خواهد داشت که بتوانیم کارت تامین کالای اساسی که شامل ۲۵ کالای اساسی مورد استفاده اکثریت خانواده‌ها است را، طراحی کرده و به این خانوارها کمک کنیم تا از حداقل‌ها برخوردار باشند.

🔹من معتقدم نهادهای انقلابی مانند ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد با تمام توان کار کرده‌اند، اما با توان بیشتر و همت مضاعف‌تری باید وارد میدان شوند. با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به نفع دولت خواهد شد.

🔹من فکر می‌کنم این یک فرصتی است که مبلغ قابل توجهی از این پول را، برای نیازمندان اختصاص دهیم؛ چرا که شاید در حال حاضر دولت حدود ۳۰ درصد این مبلغ را، برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و کمک عمومی، بین مردم اختصاص می‌دهد.

🔹از همین رو، معتقدم مجلس باید این مبلغ را افزایش دهد و فضایی ایجاد کند که افراد در تامین کالاهای اساسی‌شان، دچار مشکل نشوند. امیدواریم کارت‌های تامین کالاهای اساسی، در سال آینده توزیع شود.

🔹نهادهای انقلابی نیز، باید به صورت جدی‌تر و منسجم‌تر وارد شوند. برخی از خانواده‌ها از چند نقطه حمایت می‌شوند و برخی از خانواده‌ها از هیچ‌جا حمایت نمی‌شوند. همین سامانه رفاه ایرانیان که در وزارت رفاه طراحی شده است، می‌تواند این موضوع را کنترل کند و همه اقشار آسیب پذیر، کد داشته باشند.

🔹من معتقدم نمایندگان باید در شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود، “ستاد مبارزه با فقر مطلق” تشکیل دهند و تمام شهر را، بین همه خیریه‌ها و نهادهای حمایتی تقسیم کنیم تا مبالغ و کمک‌ها براساس کد ملی، به خانواده‌ها داده شود تا همه خانواده‌های نیازمند، از آن بهره‌مند شوند.

🔹بحث اشتغال نیز، بسیار مهم است و باید مباحثی که به تولید داخل کمک می‌کند را، به صورت جدی پیگیری کنیم، چرا که این کار می‌تواند توانمندی خانواده‌ها را، بالا ببرد. درست است که باید این کمک‌ها را انجام دهیم، اما آن چیزی که در نهایت مشکل ملت را حل می‌کند، موضوع اشتغال، تولید و صادرات است.

🔹متاسفانه حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور، در شرایط اقتصادی مساعدی نیستند که حدود ۳ میلیون خانوار بوده و دچار فقر مطلق هستند. این آمار در سامانه رفاه نیز مشخص است و باید به این افراد، کمک جدی و اساسی شود.

🔹اما تعداد خانوارهایی که دارای توانمندی بالا هستند نیز، در کشور زیاد داریم و ضریب جینی در کشور، نشان می‌دهد با این اختلافی که ایجاد شده، عده‌ای واقعا توانمند هستند؛ به طوری که چندین میلیون کارت بانکی در ایران داریم که تراکنش مالی آنها، بیش از یک و نیم میلیارد تومان است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.