• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

سبزوار و کاشمر، مناطق صادر کننده هنر شبیه‌خوانی

  • کد خبر : 3202
  • 12 خرداد 1402 - 13:08



👤 هوشنگ جاوید، پژوهشگر فرهنگ مردم و موسیقی نواحی ایران، در حاشیه دومین گردهمایی راویان کرامت و کارگاه تخصصی تعزیه شهرستان‌های جنوب غرب خراسان در مجتمع سرو کاشمر:

🔹اگر موسیقی نواحی جذابیت چندانی برای جوانان نداشت، تا این میزان ماهواره‌ها روی آن مانور نمی‌دادند. کسانی که می‌گویند موسیقی نواحی جذابیت چندانی ندارد، با دشمنان فرهنگ ما همدست هستند.

🔹نوع نگرش‌ها موجب شده برخی آنقدر که بر روی موسیقی نواحی حساسیت دارند، برای موسیقی غربی حساسیت نداشته باشند. مانور رسانه‌ای ما بر روی موسیقی نواحی بسیار کم است و نگاه درستی به فرهنگ موسیقی نواحی نداشته‌ایم.

🔹اگر نگاه تبلیغی و استفاده رسانه‌ای درست از موسیقی نواحی شود و این نوع موسیقی به جای برخی به اصطلاح موسیقی ساختگی و نامفهوم بیشتر در رسانه‌ها جای بگیرد، قطعاً طرفداران بسیاری پیدا خواهد کرد.

🔹چون برخی درک درستی از موسیقی نواحی ندارند و از نظر شناخت موسیقی در ضعف کامل به سر می‌برند، موجب شده موسیقی نواحی مظلوم واقع شود.

🔹موسیقی هر منطقه باید در ابتدا توسط مسئولان فرهنگی و هنری همان منطقه، جدی گرفته شود و آنها نگرش درست به این هنر داشته باشند. آنگونه که باید، قدر موسیقی نواحی را ندانسته‌ایم.

🔹شهرهای کاشمر و سبزوار، مناطق صادر کننده هنر شبیه خوانی (تعزیه خوانی) هستند و امروز این هنر به عنوان میراثی معنوی، در جهان شناخته می‌شود.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 9انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.